Gellack fra depend

MissPreggo

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
Jeg kjøpte et sånt startkit fra depend med gellack med uv lampe. Har brukt den flere ganger de siste månedene.

Har merket at eg har fått sår og tørr hud, men har tenkt at eg bare har hatt tørre hender. Men nå har jeg fått blemmer og sår som er skikkelig vonde. Googla litt og fant ut at denne lakken fra depend er ULOVLIG i blant annet Sverige og Danmark pga alvorlig helserisiko.

Jeg blir jo panisk, og tenker på den lille i magen.

Tror dere han kan få noen reaksjon på dette?
 
Jeg kjøpte et sånt startkit fra depend med gellack med uv lampe. Har brukt den flere ganger de siste månedene.

Har merket at eg har fått sår og tørr hud, men har tenkt at eg bare har hatt tørre hender. Men nå har jeg fått blemmer og sår som er skikkelig vonde. Googla litt og fant ut at denne lakken fra depend er ULOVLIG i blant annet Sverige og Danmark pga alvorlig helserisiko.

Jeg blir jo panisk, og tenker på den lille i magen.

Tror dere han kan få noen reaksjon på dette?
Jeg antar at det går bra, siden det er snakk om lokal, ekstern påvirkning over relativt kort tid.

Men OM babyen har tatt skade av det, så er det jo uansett for sent å gjøre noe med nå....

Du kan jo ta det opp med lege/jordmor hvis du er usikker.
 
Den selges ikke lenger i Norge, Depend trakk den tilbake da flere har fått «skader» av å bruke den. Vil anbefale deg å kaste den [emoji51]
 
Vil nok tro at det går fint, dersom det var skadelig for ett foster eller menneske, utover blemmer og allergisk reaksjon så tviler jeg på at det hadde vært lov å selge i norge.
 
Har hørt at man får sånne reaksjoner bare når gellacken kommer i kontakt med huden. Men det er neglene hvor gellacken må påføres.
Husker ikke hvor jeg leste det.
 
Back
Topp