GBS i forrige svangerskap

Plipp

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er gravid, og legen min mente at jeg ikke skal testes for GBS i dette svangerskapet, selv om jeg fikk det påvist i forrige svangerskap. Kan dette stemme? Synes det er litt rart, spesielt siden vannet gikk noen uker for tidlig sist og jeg er litt nervøs for at det skal gå veldig tidlig denne gangen også. Og siden jeg har skjønt at GBS kan være mer eller mindre fast i floraen til noen av de som har det, hadde det vel vært lurt å få sjekket det? Sist fikk jeg antibiotika under fødselen.
 
Hei!

Dette synes jeg hørtes snodig ut. I forhold til nye retningslinjer skal en sende inn urin til bakterieulogisk undersøkelse i starten av svangerskapet uansett om man har symptomer eller ikke.
Da du har din tidligere historikk er det ingen grunn til at han ikke skal undersøke deg for GBS. Har du det skal du uansett ha antibiotika i fødsel.

Ja ut i fra det du forteller ville jeg fått det sjekket.

Masse lykke til med svangerskapet, og stol på deg selv. Er det noe du synes er underlig som fagpersoner sier spør en gang til og spør hvorfor de vurderer det slik så får du evt en forklaring :)
 
Back
Topp