Gåvogn

Aldri hørt om. Begge mine har hatt gåvogn, og de ble flittig brukt.
Minste her gikk sidelengs de første dagene, så da brukte han vogna for å lære å gå forover. :p
 
Det er en del som har greie på det (les fysioterapeuter, helsesøstre, med fler) som fraråder bruk av GÅVOGN, i tillegg til gåstoler, hoppehusker ol. Problemet er at det er en RIsIKO at de utvikler en uhensiktsmessig måte å gå på. F eks gå på tærne.

Å bruke GÅVOGN kan ikke sammenlignes med at de tar støtte på bord, seksjoner og lignende.

Og nei, det er ikke sånn at alt som selges er bra for barn (eller folk).
Og nei, det er ikke sånn at alt som potensielt er skadelig skal forbys.

Da kan vi bare starte med f eks sjokolade, raffinert sukker, kniver, motorsager, biler osv, osv....,
 
Det er en del som har greie på det (les fysioterapeuter, helsesøstre, med fler) som fraråder bruk av GÅVOGN, i tillegg til gåstoler, hoppehusker ol. Problemet er at det er en RIsIKO at de utvikler en uhensiktsmessig måte å gå på. F eks gå på tærne.

Å bruke GÅVOGN kan ikke sammenlignes med at de tar støtte på bord, seksjoner og lignende.

Og nei, det er ikke sånn at alt som selges er bra for barn (eller folk).
Og nei, det er ikke sånn at alt som potensielt er skadelig skal forbys.

Da kan vi bare starte med f eks sjokolade, raffinert sukker, kniver, motorsager, biler osv, osv....,

Fysioterapeuten på helsestasjonen min frarådet det, og jeg tar sånne ting seriøse :) Så derfor jeg lurte på om det bare var jeg som hadde fått beskjed (og er streng) siden jeg ser "alle" har sånn...
 
Det er en del som har greie på det (les fysioterapeuter, helsesøstre, med fler) som fraråder bruk av GÅVOGN, i tillegg til gåstoler, hoppehusker ol. Problemet er at det er en RIsIKO at de utvikler en uhensiktsmessig måte å gå på. F eks gå på tærne.

Å bruke GÅVOGN kan ikke sammenlignes med at de tar støtte på bord, seksjoner og lignende.

Og nei, det er ikke sånn at alt som selges er bra for barn (eller folk).
Og nei, det er ikke sånn at alt som potensielt er skadelig skal forbys.

Da kan vi bare starte med f eks sjokolade, raffinert sukker, kniver, motorsager, biler osv, osv....,
Sukker burde jo vært forbudt da :p og kniver ect er jo ikke rettet mot barn. Synes DEFINITIVT at farlige ting som er rettet mot barn bør forbys!
 
Har gåstol og vi da.
Alt med måte tenker jeg

5-10 min i den et par ganger i uken. Hva er krisem?

Vi brukte også gåstol til mini. Ikke lenge, men nok til at jeg kunne gå på do, helle vannet av poteter, henge opp en klesvask ol.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sukker burde jo vært forbudt da :p og kniver ect er jo ikke rettet mot barn. Synes DEFINITIVT at farlige ting som er rettet mot barn bør forbys!

Hehe, sukker er livsfarlig! ;-)

Greia er at gåvogner ikke er "farlig"/potensielt skadelig/uheldig for barn som kan gå, tvert i mot er de til glede for mange barn. Men altså uheldig for barn som ikke ennå har lært seg å gå litt.

Det er det samme med mange andre ting som er rettet til barn, f eks Lego, kjempegøy og stimulerende for større barn som ikke puttet alt mulig munnen, men potensielt livsfarlig for småbarn som har langt større risiko for å bli kvalt (fordi de oftere putter ting i munnen)
Vil tro at de fleste ikke synes at det er grunn til å forby Lego av den grunn.
 
Hehe, sukker er livsfarlig! ;-)

Greia er at gåvogner ikke er "farlig"/potensielt skadelig/uheldig for barn som kan gå, tvert i mot er de til glede for mange barn. Men altså uheldig for barn som ikke ennå har lært seg å gå litt.

Det er det samme med mange andre ting som er rettet til barn, f eks Lego, kjempegøy og stimulerende for større barn som ikke puttet alt mulig munnen, men potensielt livsfarlig for småbarn som har langt større risiko for å bli kvalt (fordi de oftere putter ting i munnen)
Vil tro at de fleste ikke synes at det er grunn til å forby Lego av den grunn.
Tenkte ikke på gåvogner egnentlig. Men sånne gåstoler og hoppehusker. De er jo rettet mot små barn som ikke kan gå?
 
Tenkte ikke på gåvogner egnentlig. Men sånne gåstoler og hoppehusker. De er jo rettet mot små barn som ikke kan gå?

Jepp, veit! Men dessverre (eller heldigvis) så bruker ikke det offentlige penger på å detaljregulere sånt, de har et svare strev med å regulere ting som får større og alvorligere konsekvenser.
Og selv der er man ikke sikret at alle produsenter, leverandører og forhandlere følger lover og forskrifter. Se bare på regelverk og kontroll på innholdstoffer/kjemikalier i leketøy og klær til barn: en hel del stoffer som er forbudt å bruke, alikevel oppdages det slikt når det tas stikkprøver av produkter :-(
 
Last edited:
Back
Topp