Går babytøy i tørketrommel?

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Jeg fikk meg ENDELIG!! tørketrommel i hus igår, og var utroooolig glad for dette !

Har hunder så følte at jeg på en måte måtte ha dette for å få vekk mye hundehår på klær.. Men nå har jeg fått høre av så mange at babytøy ikke skal i tørketrommel? Gjør dere dette?

Jeg tenkte at hvis man tok det på skaptørt så gikk det greit.... Ekstra tørt ble vel for varmt og klær krymper?

Gjerne del hva dere gjør..

Kjente nå at jeg ble litt skuffa hvis ikke tøyet går i trommel, da er jeg på en måte "like langt" :p
 
Om du har 3 for 99 body eller 2 for 99 pysjamas frå Barnas Hus/Bare Barn, så krympa dei ca 1 str i tørketrommel :)
No bruka ikkje vi tørketrommel meir, men brukte det mykje når vi nett hadde fått storebror. Er veldig deilig med tørketrommel, men har merka at klena vare mykje lengre i str etter at vi slutta med tørketrommel ;)
Kanskje det går greitt med skaptørt? Prøv på eit par plagg for å teste?
 
E bare å kjøpe 1-2 størrelsa større og tromle ivei;) unntatt "penklær" som ull, ull/silke og bambus da..


<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3
 
Her går alt i tørketrommelen på full guffe, unntatt ull oa finere tøy. Når maskinen går så ofte som den gjør her i huset, får vi heller regne med litt svinn ;)
Kjøper noen typer klær en str større pga krymping da :)
 
Jeg tenker at jeg skal tromle håndklær, sengetøy og kluter osv, men vanlige klær og babytøy er det helt klart best å lufttørke i forhold til å beholde kvaliteten på klærne. Får se hvor mye vask det faktisk blir når snuppa kommer til verden :)


Venter et lite gull i februar 2014!
 
hmm... ja, kjøpte tørketrommel mest fordi den skulle fjerne hundehår på tøyet jeg vasket... Er jo et eget program som heter ømfintlige plagg.. Kanskje det går der :)
 
hmm... ja, kjøpte tørketrommel mest fordi den skulle fjerne hundehår på tøyet jeg vasket... Er jo et eget program som heter ømfintlige plagg.. Kanskje det går der :)
Ja ville prøvd meg litt frem:) men vi ja hund vi og, og opplever ikke at det ble så mye hundehår på barneklærne før han begynte å krabbe:)


Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
 
Ja ville prøvd meg litt frem:) men vi ja hund vi og, og opplever ikke at det ble så mye hundehår på barneklærne før han begynte å krabbe:)


Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
Okay :) takk for svar :) Finner nok ut av det før krabbetiden kommer hvertfall:p hehe
 
Okay :) takk for svar :) Finner nok ut av det før krabbetiden kommer hvertfall:p hehe
En annen kjekk liten sak jeg kom over er robotstøvsuger!:)
Den erstatter ikke en vanlig støvsuger for all del, og det blir ikke helt hundre. Men det er et fantatisk suplement til å holde hundehår borte!:)
Bare setter den på når jeg går på jobb, kommer hjem til hundehårfri stue, kjøkken osv!
Helt genial..! Ikke var den så dyr på netonnet heller.
Og hvis vi skal ha gjester og jeg gjerne ikke syns det er møkkete men er nå litt hundehår her og der, veldig greit å sette på mens jeg lager middag feks:):)




Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
 
En annen kjekk liten sak jeg kom over er robotstøvsuger!:)
Den erstatter ikke en vanlig støvsuger for all del, og det blir ikke helt hundre. Men det er et fantatisk suplement til å holde hundehår borte!:)
Bare setter den på når jeg går på jobb, kommer hjem til hundehårfri stue, kjøkken osv!
Helt genial..! Ikke var den så dyr på netonnet heller.
Og hvis vi skal ha gjester og jeg gjerne ikke syns det er møkkete men er nå litt hundehår her og der, veldig greit å sette på mens jeg lager middag feks:):)




Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
Oi!! Genialt :D
Det må jeg titte litt mer på! :D
 
Jeg hiver alt utenom tøybleier i tørketrommelen, inkl ull.
Har eget ull-program, silke, dyner osv.
Velger bare et program som er snillere med klærene.
Har en hund som i perioder slipper noe helt vanvittig med hår. Type støvsuge 1-2ganger om dagen, og likevel ser det ut som vi ikke har støvsuget på en uke :(
 
Jeg hadde ikke gjort det. Klær blir veldig lite pene generelt etter tørketrommel. Kvittet oss med vår når vi flyttet. Var veldig praktisk til tørk av håndklær og sengetøy, men ikke helt nødvendig. I tilegg bruker den mye strøm.
Men babyklær hadde jeg tørket på vanlig måte. Tørker uanset fort og lukter bedre ved lufttørking;)
 
Jeg hiver alt utenom tøybleier i tørketrommelen, inkl ull.
Har eget ull-program, silke, dyner osv.
Velger bare et program som er snillere med klærene.
Har en hund som i perioder slipper noe helt vanvittig med hår. Type støvsuge 1-2ganger om dagen, og likevel ser det ut som vi ikke har støvsuget på en uke :(
Ja.. Samme her.. Støvsugde for en time siden å ser ut som jeg ikke har støvsugd på 1 uke....
Hele poenget med tørketrommel var jo at den skulle "suge" opp all hundehår, men funker det ikke så er det bare å ha den til håndklær, sengetøy osv :)
Tørketrommelen har masse forskjellige programmer, så får se om en av de passer til babytøy :) evt kan jeg lufttørke klærne, så ta de i kaldluft i trommelen for å fjerne hår? Mulig det går :)
 
Jeg MÅ bruke tørketrommelen, med 4 innekatter så er det hår på ALT!! prøvde å henge opp klær i sommer, men da var alt fult av hår når jeg skulle bruke det så nytta ikke. Vi snakker så mye hår at den sorte tightsen var gråmelert hehe..
 
Vi bruker den i hovedsak for å fjerne hår... og det funker som bare det... vi måtte ha kjøpt nytt tøy veeeldi ofte, eller sett ut som vi rappet pelsen til bikkjen om vi ikke hadde hatt tørketrommel.
Sjekk hvilke program du har, og velg noen skånsomme. Her går klærne på ull og bommulsprogram. Ser bommul tørker lengre, men roligere enn feks mix. Ul går på en måte som gjør at klærne henger fast i trommelveggen heller enn å bli kastet rundt inni der. Det er visst skånsomt og fint. Ikke vet jeg... Bare vet at klærne kommer ut igjen som de var før jeg hev de inni
 
Ikke noe andereldes med babytøy enn med annet tøy. De lages av de samme tekstilene - følg vaskelappen
 
Okay, skal prøve meg litt frem imorgen :) men dere som tørker alt i trommel- krymper klærne selvom man tørker det på skånsomt program? Har et program på trommelen som heter ømfintlige klær, kanskje det går å tørke der :)
 
Vi fikk tak i en litt fancy en på et sånn b-vareutsalg, så betalte vel bare halv pris. Den krymper ikke noe, og klærne ser like fine utnår de kommer ut. Men jeg ha alltid vært motstander av tørketrommel, ville ha tørkeskap.... så fikk vi hund.... need I say more? :p
 
At tørketrommelen fjerner hår frå kleda kan i hvertfall eg skrive under på! Fjerna nok kattehår tilsvarande ein kattunge frå varmevekslaren i vår tørketrommel igår.. Ikkje rart det har tørka dårlig i det siste :p
 
Back
Topp