Fun facts om barna våre

Mini HATER å ha regntrekk på vogna når regntrekket er sånn som det skal være (altså sånn at det faktisk skjermer for regn). Han drar i det og hyler til og vil se ut. Så må jeg åpne på trekket da, og all verdens regn faller på han. Men da er han storfornøyd og kan godt sitte der klissvåt -.-

Han har også flere smokker i senga om natta. De rullerer han på når han våkner om natten :p
 
En samtale jeg og treåringen min hadde igår mens vi kjørte i bilen:
Vesla: du må ikke gå ut i veien for da kjører bilene på deg.
Jeg: det skal jeg ikke gjøre.
Vesla: hvis du går ut i veien og bilene kjører på det, da blir du dø. Og da må du på sjukehus for det er veldig vondt.
:p
 
På vår dialekt sier vi "dåkker".. På Østlandet, sier de "dere" (der vi bodde en stund).. Datteren min sier ingen av delene. Neida. Her går det i "dele to". Enda R'en er superklar ellers. Hun kan liksom si; "Rrrrull rrrundt, deLe to". Snart 6 år..
 
Jenta mi på 8 er fast bestemt på at det heter kamel og ikke kanel :p sånn feks.. Kan jeg få kamel på grøten :p hahah!

Sånn er det her og! Men skal sies at jeg også trodde det var slik da jeg var liten..
 
Da frøkna var på tur med barnehagen 4 år gammel, satt hun entusiastisk og fortalte om turen på vei hjem. "Vi hadd det kjempehartig hele dagen. Vi så på reeensduur (reinsdyr)." Gikk mye i "hartig" og "reeensduur" den tiden ;)
 
Back
Topp