Fullammer og urolig på ettermiddagen og eldre søsken som krever oppmerksomhet.

annth

Glad i forumet
Jeg fullammer og dette er mitt andre barn. Jeg opplevde ikke at min første barn var sånn.
Jeg har lest på amme hjelpen sin side at det er vanlig med urolighet på ettermiddag og kveld.
Derfor uroliger meg litt når min mann begynner å jobbe igjen og nå er han for tiden sykemeldt og er hjemme. Han er hjemme ut denne måneden. Jenta vår er nå 5 uker.
Jeg må lage middag, hente i barnehagen (det går fint siden hun sover fint i vogna si).
Det virker som vår datter blir veldig urolig på ettermiddagen spesielt når storebror er tilstede og jeg må amme. Da klarer hun ikke å finne roen sin.
Jeg får ikke deltatt middag og vært sosial med vår sønn som er veldig glad i mammaen sin og vil gjerne ha litt alenetid med meg også.

Jeg var inne på tanken og kanskje begynne med mme sammen litt amming på ettermiddagen for å roe henne og se om det kan hjelpe?

Om 2 uker skal jeg inn til helsesøster på 6 ukers kontroll med vår datter og høre med henne.

Hva har dere gjort som eldre søsken?
I ting er at vår sønn er 3,5 år men ligger etter på enkelt stadier(han prater ikke så mye og bruker tegn til tale)
 
Angående kveldsuro, er det ikke noen forskjell på mm og mme der, det er i så fall tilfeldig. Forskjellen er jo at pappaen kan gi mme, men hvis du skal gi flaske kan du kanskje like gjerne gi pumpet mm? :)
Jobber mannen din på kvelden?
Har du prøvd å lære deg å amme i bæresjal? Det frigjør armene til andre ting. ;)

Denne perioden er jo kortvarig, så jeg tenker at du må forklare så godt som mulig til sønnen din hva tilstanden er (bhg kan også gi god hjelp), og prøve å tenke at dette bare må være som det er en liten stund, til det roer seg av seg selv.
 
Angående kveldsuro, er det ikke noen forskjell på mm og mme der, det er i så fall tilfeldig. Forskjellen er jo at pappaen kan gi mme, men hvis du skal gi flaske kan du kanskje like gjerne gi pumpet mm? :)
Jobber mannen din på kvelden?
Har du prøvd å lære deg å amme i bæresjal? Det frigjør armene til andre ting. ;)

Denne perioden er jo kortvarig, så jeg tenker at du må forklare så godt som mulig til sønnen din hva tilstanden er (bhg kan også gi god hjelp), og prøve å tenke at dette bare må være som det er en liten stund, til det roer seg av seg selv.
Hei.
Mannen min jobber ikke kveld. Jobber til maks kl 17.00-18.00. Jeg har dessverre ikke prøvd amming i bæresjal.
Jeg har vært inne på tanken og bære henne rundt med bæresele inne og se om det roer henne etter evt amming under uroen. Da kan jeg evt frigjøre hendene mine.
Jeg vet at hun sovner raskt når vi går tur i vogn men jeg kan ikke gå tur med vogn mens jeg skal lage middag.
 
Hei.
Mannen min jobber ikke kveld. Jobber til maks kl 17.00-18.00. Jeg har dessverre ikke prøvd amming i bæresjal.
Jeg har vært inne på tanken og bære henne rundt med bæresele inne og se om det roer henne etter evt amming under uroen. Da kan jeg evt frigjøre hendene mine.
Jeg vet at hun sovner raskt når vi går tur i vogn men jeg kan ikke gå tur med vogn mens jeg skal lage middag.

Vi trillet vognen over dørstokken inne, når det var for kaldt e.l. til å gå ut. ;)
Den kan sikkert trilles på kjøkkenet også, hvis hun godtar det. :)
 
Kveldsuro er veldig vanlig når de er så ferske. Uansett om det er mm eller mme. Med mindre babyen er sulten og ikke får nok mat da. Min ble urolig sånn rundt kl 16 og det varte hele kvelden. Bæresjal var redningen her. Da fikk jeg spist middag med samboer og eldstemann som er veldig glad i å kose med mammaen sin:)
 
Var bæresjal som måtte til her. Samboer hadde eksamenstid og vi var alene hjemme allerede fra dag 2 etter at vi kom hjem fra sykehuset, siden vi sleit med å få til amminga delammet vi og jeg måtte både amme, koke flasker, gå tur med hunden og få i meg mat og ting selv :p Hadde jo ikke noe eldre søsken å ta hensyn til da, men hadde uansett ikke overlevd uten bæring. Min likte ikke vogna, så sov utelukkende oppå meg :p Men det gikk seg til det og :)
 
Hei.
Mannen min jobber ikke kveld. Jobber til maks kl 17.00-18.00. Jeg har dessverre ikke prøvd amming i bæresjal.
Jeg har vært inne på tanken og bære henne rundt med bæresele inne og se om det roer henne etter evt amming under uroen. Da kan jeg evt frigjøre hendene mine.
Jeg vet at hun sovner raskt når vi går tur i vogn men jeg kan ikke gå tur med vogn mens jeg skal lage middag.
Når det gjelder at min sønn så får han allerede god oppfølging i barnehagen men det var bare for å fortelle at min sønn ikke som normale 3,5 åringer.
 
Back
Topp