Frokost i utlandet

Marslykke<3

Glad i forumet
Marsboerne2017
Hei. Jeg driver å forberender meg på en utenlandstur med å få meg kunnskap om mat der. Føler jeg kan nok om middag, drikke og is nå. Men hva med frokost??? Hvordan vet jeg om osten i utlandet er pasteurisert? Hva med kokt skinke?? Stekt egg?? Hjelpes meg... :p

Noen som vet hva jeg kan spise til frokost??
 
Om du skal spise stekt egg, ville jeg passet på at plommen også er stekt. Om du velger gul/hvit ost er det sikkert en Emmertal el og det kan du spise. Ellers er toast/rundstykke safe og kokt skinke... God tur!!
 
Hehe, ja det er litt aber dette her...
Pass på at ting er godt stekt; både egg, bacon mm. Jeg ville valgt bort ost om du er i tvil. Men skinke kan du jo spise, smør og syltetøy. Ikke akkurat det med mest næring, men ei uke med "junk" skader ingen.. HUsk å ta med folat og antibac ;)
 
Trodde ikke det var anbefalt å spise egg i utlandet? Vet ikke hvorfor, men mener å ha hørt at det har noe med hva de putter i hønene av både mat og medisiner, de er ikke så strenge på dette i utlandet visstnok. Helt sikkert forskjell fra land til land, men jeg ville sjekket opp det hvertfall :)
 
K
Trodde ikke det var anbefalt å spise egg i utlandet? Vet ikke hvorfor, men mener å ha hørt at det har noe med hva de putter i hønene av både mat og medisiner, de er ikke så strenge på dette i utlandet visstnok. Helt sikkert forskjell fra land til land, men jeg ville sjekket opp det hvertfall :)

Kan vi ikke spise eg?? jeg spiste flere egg i Danmark også halvkokte
 
K


Kan vi ikke spise eg?? jeg spiste flere egg i Danmark også halvkokte
Det var bare noe som ble nevnt av mamma da jeg var på ferie i Danmark. Hun er vokst opp med at de helst ikke spiste egg på ferie i Danmark, pga manglende skepsis til hva de gir til hønene. Dermed er jeg vokst opp med de samme restriksjonene. Dette er jo selvsagt mange år siden, og mye kan ha endret seg siden da. Jeg sjekket aldri opp i det, men turte ikke spise i tilfelle :p
 
Jeg skal til Kreta.

Jeg kan godt holde meg unna egg. Det er uansett ikke det beste jeg vet. Hehe :p
 
Det var bare noe som ble nevnt av mamma da jeg var på ferie i Danmark. Hun er vokst opp med at de helst ikke spiste egg på ferie i Danmark, pga manglende skepsis til hva de gir til hønene. Dermed er jeg vokst opp med de samme restriksjonene. Dette er jo selvsagt mange år siden, og mye kan ha endret seg siden da. Jeg sjekket aldri opp i det, men turte ikke spise i tilfelle :p

Ok jaja, gjort er gjort...
 
Reiste til Italia i sommer, ost og skinkeland :D Holdt meg unna proscuittoskinke og myke oster, ellers spiste jeg harde oster, som vanlig hvitost, pecorino, parmesan osv. Mozarella tror jeg også pleier å være pasteurisert. pluss mesteparten av hard ost :) ellers er kokt skinke innenfor vil jeg tro :)
 
Back
Topp