frk_perle's vei til ønskebarnet ❤️

frk_perle

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei alle sammen :greet025

Da føler jeg det er på tide å lage en liten dagbok her inne. Jeg tenker dette er en fin plass å få ut litt tanker og følelser i IVF-prosessen og veien til ønskebarnet. Liker også det fine og støttende miljøet her inne ❤️


Kan begynne med å fortelle litt om oss og vår bakgrunn:)
Jeg er 30 og mannen 32. Vi har vel egentlig aldri brukt prevensjon, men valgte å prøve aktivt i 2012.

Jeg fikk påvist PCOS i 2011, og skjønte da at det kunne bli litt vanskelig å bli gravid.
Årene gikk uten graviditet, og spørsmålene om hva/hvorfor/hvordan ble stadig flere.

I august 2015 ble henvisningen i det offentlige sendt. På grunn av den lange ventelisten valgte vi å starte prosessen i det private, på Klinikk Hausken i Bergen.

Undersøkelser av mannen viste vesentlig nedsatt spermkvalitet. Selv om det var nedslående, var det en forklaring på hvorfor jeg ikke ble gravid - og vi falt til ro med at det var noe med oss begge, og at vi nå skulle få hjelp på veien.

Januar 2016 startet første forsøk. Kort protokoll. 5 egg ble hentet ut, hvorav ett egg ble befruktet og satt inn. Endte dessverre med negativ graviditetstest.

Etter en pustepause startet vi andre forsøket i mai/juni. Kort protokoll denne gangen også. Ble 5 egg. Men morgenen etter egguthentingen fikk vi den knusende beskjeden om at befruktningen hadde stoppet opp, og det ble ikke innsett. Et slag midt i trynet! :(
Fikk tilbud om samtale med legen noen dager etter.

Han ville at jeg skulle prøve lang protokoll til neste forsøk, og frem til da har jeg blitt satt på P-piller i sommer, i tillegg til Prednisolon. Så får vi håpe at litt 'ro' gjorde godt for eggstokkene, før oppstart av Synarela og Gonal-f.

Dette blir mer og mer nervepirrende for hver gang. Og det setter dype spor for hver gang det ikke går:rolleyes:

Men jeg håper det er dette som skal til for at vi skal få oppfylt babydrømmen. Jeg må ha troen! ❤️
 
Fikk mensen i dag etter p-pilleslutt. Så da blir det oppstart av Synarela på syklusdag 20. Skal kontakte klinikken i morgen, så får jeg videre plan:)
Rimelig spent på denne nesesprayen og bivirkningene:p
 
Velkommen hit og gratulerer med dagbok her :)

Håper det er lang protokoll som skal til for at dere skal få flere og bedre egg ut denne gangen :fingre krysses:
Masse lykke til :)
 
Velkommen til oss :)
Leit å høre om de negative forsøkene... Men nå skal du prøve lang protokoll og det er løsningen for mange. Satser på at det er det som skal til for at eggene skal modnes godt og at spira sitter :)
 
Lykke til! Blir spennende å følge deg på veien :)

Velkommen hit og gratulerer med dagbok her :)

Håper det er lang protokoll som skal til for at dere skal få flere og bedre egg ut denne gangen :fingre krysses:
Masse lykke til :)

Velkommen til oss :)
Leit å høre om de negative forsøkene... Men nå skal du prøve lang protokoll og det er løsningen for mange. Satser på at det er det som skal til for at eggene skal modnes godt og at spira sitter :)

Hei og velkommen hit :) håper du lykkes på tredje forsøk! ❤

Takk for det jenter :)❤️
Ja, håper virkelig det er lang protokoll som skal til. Dette blir nok siste forsøk i det private, så nå krysser vi fingrene for litt bedre hell :)
 
Lykke til og velkommen hit! Håper lang protokoll gjør susen for deg :)

Tusen takk Mjau ❤️:)

Ser du også skal i gang med 3 forsøk nå. Krysser fingrene for at dere lykkes denne gangen:) Følger deg gjerne videre i dagboka di:)
 
*Spraystart* - Dag 1

Da ble det forandring i planene, og spraystart fra i dag:woot:
Skulle visstnok begynt på Synarela rett etter siste P-pille, som var på fredag. Men jeg tror ikke jeg fikk noe beskjed om det da vi var på klinikken sist. Og i papiret stod det at jeg skulle begynne med spray på syklusdag 20. Så dumt med ulike beskjeder, man vil jo gjøre alt rett.

Men legen ville at jeg skulle starte i dag, så da er vi i gang igjen, litt tidligere enn antatt :)
Nå håper jeg bare at kontrollene ikke kræsjer med ferie i aug/sept. Det ville jo vært typisk:rolleyes:

Så nå er første spray tatt:D
 
*Spraydag 6*

Bivirkningene av Synarelaen meldte sin ankomst i går, med hodepine og følelsen av å være helt ør og distré i toppen :inpain: Samme følelse i dag. Håper det betyr at jeg gjør det rett når jeg sprayer og at den virker på rett måte.
Men nå er jeg spent på fortsettelsen på bivirkningene, spesielt siden jeg skal spraye så lenge. På grunn av ferie og reise, så har jeg ikke kontrolltime før 26 august. Men jeg skal gledelig ta imot alle bivirkninger om det er det som skal til :)
 
Blitt noe bedre venn med sprayen? Jeg sleit skikkelig i begynnelsen jeg og, men det ble bedre etterhvert!
 
Blitt noe bedre venn med sprayen? Jeg sleit skikkelig i begynnelsen jeg og, men det ble bedre etterhvert!

Både ja og nei :p Etter flere dager med mye hodepine, har jeg fått en fridag fra hamringen:gen045 Og det har vært helt skjønt. Sover også veldig dårlig om nettene, og er veldig trøtt om dagen. Vet ikke helt om det er bivirkning i seg selv, eller fordi jeg ligger å tenker og grubler på at det nærmer seg for hver dag som går.
Men skal fint overleve dette:)

Hvordan går det med deg og sprayen? Det er vel ikke så lenge til kontroll nå? :)
 
Både ja og nei :p Etter flere dager med mye hodepine, har jeg fått en fridag fra hamringen:gen045 Og det har vært helt skjønt. Sover også veldig dårlig om nettene, og er veldig trøtt om dagen. Vet ikke helt om det er bivirkning i seg selv, eller fordi jeg ligger å tenker og grubler på at det nærmer seg for hver dag som går.
Men skal fint overleve dette:)

Hvordan går det med deg og sprayen? Det er vel ikke så lenge til kontroll nå? :)

Så kjedelig med hodepinen! Den hørtes ikke god ut. Vi får tro den har gitt seg nå da. Det er visst en vanlig bivirkning og helt fint å ta Paracet. Tror kanskje også kroppen venner seg litt til sprayen etterhvert og at det kan bli bedre. Jeg sov nesten ikke de første nettene på spray og lå bare og grublet og var trist og negativ.. Nå er jeg mye mer balansert, og føler meg egentlig ganske bra. Hadde kontroll i dag (etter litt over 3 uker på spray) Så nå blir det sprøytestart i morgen og fortsatt spray da.

Godt å høre du overlever :)
 
Last edited:
Hvordan ligger du an i løypa om dagen? Sprøytestart snart kanskje?

Leit å høre at sprayen gir deg hodeverk. Håper det går over når du halverer dosen :)
 
Så kjedelig med hodepinen! Den hørtes ikke god ut. Vi får tro den har gitt seg nå da. Det er visst en vanlig bivirkning og helt fint å ta Paracet. Tror kanskje også kroppen venner seg litt til sprayen etterhvert og at det kan bli bedre. Jeg sov nesten ikke de første nettene på spray og lå bare og grublet og var trist og negativ.. Nå er jeg mye mer balansert, og føler meg egentlig ganske bra. Hadde kontroll i dag (etter litt over 3 uker på spray) Så nå blir det sprøytestart i morgen og fortsatt spray da.

Godt å høre du overlever :)

Godt at de verste bivirkningene avtok for deg etterhvert og at du føler deg mer balansert nå:) Kjipt når det påvirker humør og følsomhet. Det var det jeg gruet meg mest til før oppstart av sprayen. Så for meg at mannen måtte holde ut med et eksplosivt hormontroll:p Men har enda en god stund på spray før sprøytestart, så mye kan skje:rolleyes:
Skal du spraye med samme dose som før sprøytestart, eller trappes det ned?
 
Godt at de verste bivirkningene avtok for deg etterhvert og at du føler deg mer balansert nå:) Kjipt når det påvirker humør og følsomhet. Det var det jeg gruet meg mest til før oppstart av sprayen. Så for meg at mannen måtte holde ut med et eksplosivt hormontroll:p Men har enda en god stund på spray før sprøytestart, så mye kan skje:rolleyes:
Skal du spraye med samme dose som før sprøytestart, eller trappes det ned?

Unner ingen å være eller være rundt det trollet, vi satser på at dere slipper det :)

Trapper ned fra 4 til 3 doser, noe å ta med seg det :)
 
Hvordan ligger du an i løypa om dagen? Sprøytestart snart kanskje?

Leit å høre at sprayen gir deg hodeverk. Håper det går over når du halverer dosen :)

Har kontrolltime 26/8, men siden vi reiser på ferie første uken i september, må jeg sikkert gå noen ekstra dager på spray. Så da regner jeg med å begynne stikkingen på ferie:) Men da går dagene sikkert fort fram til uttak:)

Skal fint tåle det som måtte komme av bivirkninger så lenge det fører til babydrømmen❤️:)

Nå må du holde mage og føtter varme og ruge i vei:D
 
Last edited:
Advarsel: Syteinnlegg!:meh:

Skikkelig deppedag i dag. Gikk på vekten i dag og har gått opp 2(!!) kilo på en uke! Så tydeligvis nok en bivirkning av Synarela, at kroppen samler på en del vann. Kjenner en 'tung' følelse i magen, akkurat som at man føler seg stappmett, selv når magen er tom.
Jeg vet det ikke kan ha noe med matinntak og/eller aktivitet å gjøre. Trener 5 dager i uken og holder meg til et visst kaloriinntak.
Har alltid slitt med overvekt, og den siste tiden har jeg klart å gått ned over 13 kilo. Så når vekten viste + 2 kilo, var det ganske kjipt:shifty: Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut på badeferie om 2 uker:p

Er det noen flere som har opplevd vektøkning på Synarela?

Litt syting fra meg i dag. Men greit å la det gå ut over dagboka, og ikke mannen:p
 
Back
Topp