Freddans skravledings 25(!) august

BIBBI3

Forumet er livet
Hei og hopp!
Endeli freddan er det vel noen som sier, men for meg er nesten alle dager lik.....
 
Gratulerer med dagen til Knut (mannen til Flori)!!
Har selv ei venninne som blir 30 år i dag, så jeg får høre om hun vil møtes til bursdagskafè.
 
Benjamin fikk litt feber etter vaksinene i går. Hadde 38 kl 22, men det slo jeg ikke mye alarm om egentlig. Fikk en stikkpille for sikkerhetsskyld. Var veldig sutrete og sovna ikke før over midnatt.. Våkna kl 03 og måtte holde ham gående med smokk frem til kl 05. Da fikk han mat, men spiste bare 100 ml. Kl 0730 var det; Hyyyyyyyyyyyyyl-stå opp!..
Nå ligger han blid og fornøyd på leketeppet sitt etter morgenstellet. Jeg har fått vasket litt på kjøkkenet. laga ett par flaske med mme klar og kaffe til meg!
 
god morgen[:D] ikke så spesielt med helger lenger nei. idag blir det storfeiring siden marcus er 2 mnd, he he..neida. gruer meg til marcus skal ta vaksiner, en mnd til det nå. får håpe formen til benjamin er bra idag, irene.
 idag pøser det ned her, som de siste dagene[:@]. får besøk av to venninner og en liten jente på 3 mnd idag. blir gøy å vise fram nyoppussa hus.
 
god morgen allesammen..sovet dåååårlig i natt ja,, å så sinnsykt t hodepine i dag, moro start på helga får man si. mariell er jo en engel da, sovnet ni i går kveld å begynte å sutre halv 8 i morrest men holdt ut t halv ni før d ble mat. har stellt ho å kosa litt no, så no ligg ho under babygymmen å plopre litt får sæ sjøl. æ ska iallefall i dusjen snart, svigermor kommer en tur... dere får ha en knall fin dag alle sammen[:D][:D]
 
Hehe... synes jeg ser for meg Fabian snakke med fiskene. De er kommet inn i en utrolig fase nå.. ALT skal sees på med store øyne og babla går! Blir vel litt mer stress den dagen de samtidig skal TA på alt mens de løper rundt.. Vi får nyte tiden mens vi kan.[;)]
 
Benjamin ser ut til å være i kjempefin form i dag, så jeg er ikke bekymret.
 
 
ORIGINAL: Lille-My

ehhhhh...litt flau:  Det kom visst alikevell.....he  he  he (nervøs latter)

 
hehe
Ble litt       ei stund?
 
ja god morgen alle sammen, har akkurat ammet ungene, men selv om de ligger i evigheter på puppen, og gjerne opptil flere ganger blir de aldri mette[8D] så her er det pupp først også en runde mme etterpå.. hmm må nok drikke vørterøl igjen ser det ut til.... men ellers skal jeg ikke klage, de sover tross alt hele natta. og irene så godt at ben er frisk og rask igjen og ikkenoe feber.
 
Godt at de sover om natta Ellen... Tenk å ha to å følge opp uten søvn selv da.. Gosh!
Ja, Ben er en engel.. Hadde han bare sovet mer om natta slik at mamma ikke blir så trøtt.
Skulle lagt meg nå for nå sover han igjen, men jeg har drukket to kopper med kaffe alt.............
 
Har to vørterøl i kjøleskapet jeg.... trenger du ?? *putteinnicdromenogtrykkeenter*
 
takker,, har en igjen i kjøleskapet her også... vært litt sløv med den i det siste, men går mer og mer over til flaska ser det ut til, ammer på morningen og går til neste morning og da har jeg som regel ikke spreng engang. kunne sikkert slitt og strevd for å få produksjonen opp, men vet ærlig talt ikke om jeg har ork til det, tross alt fullammet to stk i nesten tre mnd da, og synes faktisk jeg har vært flink jeg[:D][:D]
 
heisann snupper og bebiser...
eeehhh....
der ble det liv i Tuva....
straks tilbake[:D]
 
heia  alle sammen, er det noe fres i dere?
her er det ikkje akkurat så mye som skjer, Sofie ligger og sover og eg prøver å gjøre litt huslige sysler. men det er jo så kjedelig.

Venter på at to tanter av mannen min skal komme på besøk, har faktisk ingen ting å servere de, så de får klare seg med kaffi og så får eg gå i fryseren og finne noe lefser eller noe. men ellers er det ikkje store serveringen her i gården. Hadde jo så store planer om at eg skulle bruke permisjonstiden min til å bake opp litt og ha i fryseren slik at eg skulle ha til vi fikk besøk, men den permisjonstiden før Sofie kom, kunne eg visst bare se langt etter[&:]

 
da var jeg her igjen..
har skifta på henne..
å nå ligger hun på fanget mitt å ørter..
var ingen bæsj i bleia idag heller[8|]
har prøvd med termometer å olje..men ingen funk[&:]
dakar jenta mi[:(]
noen som har tips?????
på dagen så spiser hun OFTE minst 1 time mellom hver amming opp til 3-4 hvis hun sover lenge....
 
ORIGINAL: lalina

heia  alle sammen, er det noe fres i dere?
her er det ikkje akkurat så mye som skjer, Sofie ligger og sover og eg prøver å gjøre litt huslige sysler. men det er jo så kjedelig.

Venter på at to tanter av mannen min skal komme på besøk, har faktisk ingen ting å servere de, så de får klare seg med kaffi og så får eg gå i fryseren og finne noe lefser eller noe. men ellers er det ikkje store serveringen her i gården. Hadde jo så store planer om at eg skulle bruke permisjonstiden min til å bake opp litt og ha i fryseren slik at eg skulle ha til vi fikk besøk, men den permisjonstiden før Sofie kom, kunne eg visst bare se langt etter[&:]



 
er kos med besøk..
vi har heller aldri noe å servere til kaffen[8|]
når mamma og pappa kommer har de alltid med seg kaffebrød[:)]
Så skjønn Sofie er[:D]
 
God morgen[:)]
Sovet dåårlgi i natt... ikke noe sjakktrekk å krangle med mannen rett før leggetid, da sover jeg dåårlig...[&:]  Men men Adrian sov noenlunde bra, med to ammepauser underveis.
Stod opp kl 10, nå har mann hund og barn gått en liten trilletur og eg sitter her med frokosten og BV[:)]
Skal snart ut på kafe med en venninne. Så det er min foreløbige plan for dagen[;)]
 
ORIGINAL: squat

takker,, har en igjen i kjøleskapet her også... vært litt sløv med den i det siste, men går mer og mer over til flaska ser det ut til, ammer på morningen og går til neste morning og da har jeg som regel ikke spreng engang. kunne sikkert slitt og strevd for å få produksjonen opp, men vet ærlig talt ikke om jeg har ork til det, tross alt fullammet to stk i nesten tre mnd da, og synes faktisk jeg har vært flink jeg[:D][:D]

 
Er imponert over at du har klart å amme TO i tre måneder jeg!!!
Jeg klarte bare èn i to måneder................[&:]
 
Overskuddet mitt har gjort at melka mi er så og si borte. Har såååå dårlig samvittighet![:(]
 
ORIGINAL: lalina

heia  alle sammen, er det noe fres i dere?
her er det ikkje akkurat så mye som skjer, Sofie ligger og sover og eg prøver å gjøre litt huslige sysler. men det er jo så kjedelig.

Venter på at to tanter av mannen min skal komme på besøk, har faktisk ingen ting å servere de, så de får klare seg med kaffi og så får eg gå i fryseren og finne noe lefser eller noe. men ellers er det ikkje store serveringen her i gården. Hadde jo så store planer om at eg skulle bruke permisjonstiden min til å bake opp litt og ha i fryseren slik at eg skulle ha til vi fikk besøk, men den permisjonstiden før Sofie kom, kunne eg visst bare se langt etter[&:]



 
Kjekt å ha noe å by på ja[:)] Lefser er jo godt det[;)] 
Har aldri vært den store bakeren eg men fikk det for meg forrige helg, på grunn av bursdagsbesøk til mannen min så no er frysen full av sjokoladekake og boller...he he...
 
ORIGINAL: lalina

heia  alle sammen, er det noe fres i dere?
her er det ikkje akkurat så mye som skjer, Sofie ligger og sover og eg prøver å gjøre litt huslige sysler. men det er jo så kjedelig.

Venter på at to tanter av mannen min skal komme på besøk, har faktisk ingen ting å servere de, så de får klare seg med kaffi og så får eg gå i fryseren og finne noe lefser eller noe. men ellers er det ikkje store serveringen her i gården. Hadde jo så store planer om at eg skulle bruke permisjonstiden min til å bake opp litt og ha i fryseren slik at eg skulle ha til vi fikk besøk, men den permisjonstiden før Sofie kom, kunne eg visst bare se langt etter[&:]



 
Ja, vi mista fint de tre ukene før fødsel vi ja!
Kjenner til det med oppvarting Lalina.. er ikke stort å finne her i huset heller.
Kommer svogere og skal hjelpe sambo med støyping utenfor her i ettermidag/kveld og jeg burde varte opp med middag føler jeg.....
Ellers så er det mye mat i øl har jeg hørt![8D]
 
ORIGINAL: Lisbeth83

da var jeg her igjen..
har skifta på henne..
å nå ligger hun på fanget mitt å ørter..
var ingen bæsj i bleia idag heller[8|]
har prøvd med termometer å olje..men ingen funk[&:]
dakar jenta mi[:(]
noen som har tips?????
på dagen så spiser hun OFTE minst 1 time mellom hver amming opp til 3-4 hvis hun sover lenge....

 
Lenge siden hun har bæsja da?? Stakkars Tuva. Det kommer nok!! Bare å gi det litt tid. Du fullammer sant? De skal jo ikke kunne bli forstoppet da[8|]
 
ORIGINAL: Marihøne77

God morgen[:)]
Sovet dåårlgi i natt... ikke noe sjakktrekk å krangle med mannen rett før leggetid, da sover jeg dåårlig...[&:]  Men men Adrian sov noenlunde bra, med to ammepauser underveis.
Stod opp kl 10, nå har mann hund og barn gått en liten trilletur og eg sitter her med frokosten og BV[:)]
Skal snart ut på kafe med en venninne. Så det er min foreløbige plan for dagen[;)]

 
Been there, done that!
Er en regel som sier at man ikke gå til sengs før uenighetene er oppklart.... Eller så får man oppklare de i senga...hihi[:D]
 
Håper det ikke var for store saker Marihøne og at dere finner ut av det.
 
ORIGINAL: Irene30

ORIGINAL: squat

takker,, har en igjen i kjøleskapet her også... vært litt sløv med den i det siste, men går mer og mer over til flaska ser det ut til, ammer på morningen og går til neste morning og da har jeg som regel ikke spreng engang. kunne sikkert slitt og strevd for å få produksjonen opp, men vet ærlig talt ikke om jeg har ork til det, tross alt fullammet to stk i nesten tre mnd da, og synes faktisk jeg har vært flink jeg[:D][:D]


Er imponert over at du har klart å amme TO i tre måneder jeg!!!
Jeg klarte bare èn i to måneder................[&:]

Overskuddet mitt har gjort at melka mi er så og si borte. Har såååå dårlig samvittighet![:(]

 
Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det med ammingen. Mange  som har vokser opp på MME som er like friske og sunne som de som får morsmelk noen måneder lenger. [:)] Ikke noe å stresse med!
 
ORIGINAL: Lisbeth83

da var jeg her igjen..
har skifta på henne..
å nå ligger hun på fanget mitt å ørter..
var ingen bæsj i bleia idag heller[8|]
har prøvd med termometer å olje..men ingen funk[&:]
dakar jenta mi[:(]
noen som har tips?????
på dagen så spiser hun OFTE minst 1 time mellom hver amming opp til 3-4 hvis hun sover lenge....

 
Hmm... prøvd malt på smokken.. evt litt sviskedrikk?[8|]
 
Back
Topp