Fra mme til kumelk

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Det er nå nesten 5 år siden sist så husker ikke hvordan vi gjorde det da.
Så hvordan gjorde dere det?
 
Det har jeg aldri gjort da mine har gått fra mm til kumelk, men vi har altså introdusert kumelk sammen med maten, helt parallelt med mm før og etter som vanlig

Men dine har kanskje hatt mme i tutkopp til maten? Det har naturlig nok ikke vært pupp-i-kopp her da. Så ved matbordet var det vann før og så fått smake på melk etter interesse egentlig (ser søsken får, vil smake) på lik linje med annen mat hun har fått egentlig.
 
Det har jeg aldri gjort da mine har gått fra mm til kumelk, men vi har altså introdusert kumelk sammen med maten, helt parallelt med mm før og etter som vanlig

Men dine har kanskje hatt mme i tutkopp til maten? Det har naturlig nok ikke vært pupp-i-kopp her da. Så ved matbordet var det vann før og så fått smake på melk etter interesse egentlig (ser søsken får, vil smake) på lik linje med annen mat hun har fått egentlig.
Vann i kopp og mme i flaske, vanligvis før han skal sove (vet det var det samme med storesøster).

Han er snart et år ([emoji54]allerede!) og på tide å snart finne ut hvordan vi skal gjøre det. Kan jo hende det løser seg selv med bhg start også
 
Vi prøvde bare en dag å tok kumelk i flasken istedenfor. Det har gått fint med alle mine 3. Da har de fått kumelk i mat et par måneder på forhånd også, så viste at det ikke ble magevondt av det.
 
Tror jeg gradvis bytta ut mme med melk i flaska. Da varmet jeg den fortsatt. Så tipper jeg de nok også fikk smake litt kald i tutkopp omtrent på samme tida.
 
Kan fortsette å gi mme om du vil.

Enten bare gi vanlig kumelk varm eller kald, i flaske eller kopp. Eller blande mer og mer oppi mme.
 
Min fikk kumelk i kopp til maten og mme i flaske, som eget måltid/kvelds/kos
 
Vi spedde ut mme med kumelk og hadde på den måten en gradvis overgang til kumelk.
 
Hvor gammel var deres unger når de fikk vanlig melk?
Hun til meg er 10 mnd, lurer på om det får tidlig
 
Ingen vits å begynne før anbefalingene, og barnet kan fortsette å få mme også.
Vi bare ga ham litt i kopp/flaske for å prøve, og etterhvert ble han helfrelst. Nå må vi begrense melkeinntaket. :p
 
Back
Topp