Fortnight

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Noen her som har barn som spiller det? Hva tenker dere om at aldersgrensen er 12 år? Her i område spiller neste alle det. Selv om de bare er 7 år. Min sønn har spurt om han kan spille, men aldersgrense er jo faktisk 12 år.. Og han bare 7 år...
 
Min har og spurt om det, jeg har snakket med foreldrene til bestekompisen som og har mast hjemme - og vi er enige i at det er 12 års grense for en grunn. Så her får han ikke, de får holde seg til minecraft ;)
Han er forøverig 8år.
 
Min fikk starte å spille det i år, han blir 12 i sommer.
Veldig mange 7 og 8 åringer som spiller det rundt her også
 
MIN får IKKE lov han blir 8 år strax.
DEt holder med hayday og minecraft
 
Godt å høre at det ikke bare er jeg som kjører hardt på aldersgrensen.
 
Kommer til å være strebg på aldersgrenser her også. Aldergrensen er der for en grund....
 
Aldersgrenser er der for en grunn og jeg kan faktisk ikke helt forstå hvorfor foreldre bare gir f å lar barna spille når de er små.
Jeg er gjerne den teite moren som ikke lar barnet mitt spille slike spill.
 
Min blir 12 snart og får lov. Har ikke spilt det lenge og får ikke spille spill med høyere grense.
 
Min snart 9-åringen får ikke (men klassekameratene har heller ikke begynt å spille det, så det gjør det litt lettere ;) )
 
Min får lov, hab ble nylig 12, men har spilt siden han var 11. Sjekket opp med en som kan mye om spill og han gikk god for Fortnite og Overwatch til mindre barn, så han får spille med vår velsignelse av den grunn. Jeg hadde dog ikke latt barn under 10 år spille det.
 
Jeg hadde ikke hørt om det før på søndag jeg, men da skjønte jeg ikke hva det var. Før jeg så denne tråden..

Skjønner at klassekamerater av storebror her spiller... De er 8-9 år...

Jeg vet ikke hva det går ut på, men en av oss voksne (stort sett samboer) sjekker som regel ut hva det er først.
Storebror selv er veldig opptatte av å følge aldersgrenser [emoji6]
 
Måtte sjekke ut hva det var, og konkluderer med at jeg aldri ville latt barn under 10 år spille det. Vi må tenke litt over hva spill kan gjøre med barna våre! Kanskje vi ikke ser bivirkningene av det nå, men hva med senere?

Jeg spiller mye selv, men betyr overhode ikke at jeg lar barne mine spille spill med høy aldersgrense i forhold til alderen deres, selv om "alle" andre spiller det. Heldigvis er ikke det en problemstilling enda. De spiller hverken pc eller ps :)
 
Vi ser an spillene rett og slett, følger ikke nødvendigvis aldersgrensen
 
Men lar du da andre barn spille spill hos dere som de ikke er gamle nok til?
Ja men bare om vi har sjekket med foreldrene at de får lov, ikke ellers. Nå har i grunn ikke det vært noe problem, vår er den som har hatt de strengeste grensene og vært senest ute på de spillene
 
Ja men bare om vi har sjekket med foreldrene at de får lov, ikke ellers. Nå har i grunn ikke det vært noe problem, vår er den som har hatt de strengeste grensene og vært senest ute på de spillene
Høres bra ut. Min 9åring fikk spille gta hos en klassekamerat. Da var jeg litt småhissig :p
 
Back
Topp