Fortelle på jobb?

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Når tenker dere å fortelle på jobb?

Jeg er litt sånn delt. Fordi jeg vil egentlig holde det for meg selv en god stund før «gud og hver mann» får vite det.
Problemet er bare at jeg egentlig skulle gå i redusert stilling i et år til for å ha tilrettelagt arbeidstid. (Jobber egentlig turnus, men vi er avhengig av at jeg må hente junior i bhg og må da ha redusert stilling for å få fast arbtid)

Nå må jeg gå opp til 100% for å få mest uttelling i foreldrepermisjonen. Og jeg håper på litt velvilje fra jobben egentlig.
Aner ikke hva vi skal gjøre om de ikke er velvillige. Ikke aktuelt å gå redusert å få såpass redusert lønn med to små barn [emoji19]
 
Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal fortelle jobben, men jeg jobber dagtid på kontor, så har ikke helt samme problemstilling som deg.

Er du medlem av en fagorganisasjon? Isåfall kan du kanskje søke veiledning, råd og hjelp der? Regner med arbeidsgiver er interessert i at du kommer tilbake til dem når du er ferdig i permisjon, og dermed søker å legge til rette for deg. Så har det kanskje noe å si om du jobber ved en IA-bedrift ift tilrettelegging. Alt dette kan fagorganisasjonen garantert hjelpe deg med. Lykke til! :)
 
Tenkte fortelle over sommeren. Vi skal på en tur rett før jeg nærmer meg tolv uker, så tenkte si det da. Når jeg ikke drikker kommer alle til å anta jeg er gravid uansett. Mulig jeg sier det til de aller nærmeste kollegaene etter tul. Får se an formen. Synes det er greit å si det, om folk uansett skjønner det eller åpenbart begynner å spekulere..
 
Enig i at det kan være fint å ha med seg noen tanker fra fagforeningen inn i et slikt møte med ledelse. Og tror kanskje jeg også hadde gått i retning av å fortalt det tidlig i ditt tilfelle.

Jeg er veldig usikker på når jeg skal fortelle det til nærmeste leder, har veldig lyst til å vente til jeg er tilbake etter sommerferien. Samtidig så har jeg fått en innkalling til kontroll hvor jeg må reise et godt stykke (og kan da ikke komme på jobb den dagen) kun to dager etter ferien. Så føler liksom at jeg må snakke med leder før ferien. I tillegg har vi en stor fest hvor vi er kjempemange fra jobb like før sommerferien, hvor flere avdelinger er med. På disse festene pleier det å være mengder av alkohol, og jeg har ikke akkurat pleid å være den som takker nei :shy:
 
Tenker jeg opplyser de jeg skal jobbe med til helgen igjen.
Da skal jeg ha tidligvakt og da er det litt hektisk, greit at de eventuelt kan hjelpe til med tunge stell og at vet grunnen til det :)
Tenkte og si ifra til sjefen etter sommerferien da hun er på ferie nå.
 
Fortalte det til sjefen min etter avdelingsmøte forrige veke. Vi har nokre store prosjekt og langsiktige prosjekt på gong, så følte det var mest rett å seimdet tidleg, slik at dei ikkje må endre på planane etter at prosjektet har starta opp. Pluss det er ei stor sannsynligheit for at dersom eg blir like dårleg som sist, så blir det ei 100% sjukemelding på meg i den perioden.
 
Forteller det rundt uke 12 til nærmeste sjef. Venter til etter oul med de fleste andre :)
 
Jeg kommer til å fortelle det så fort kvalmen kommer. Om jeg er så heldig at jeg slipper unna kvalmen så kommer jeg nok til å vente til etter ferien i allefall, da er jeg vel rundt 9-10 uker på vei tror jeg [emoji4]
 
Jeg har nettopp blitt lagt av jobben pga nedbemanning og begynner i ny om 2 uker, men tenker å ikke si noe før 12-15 uker pga sist så mistet jeg, samt også med tanken på at jeg snart skal starte i ny jobb
 
Jeg ønsker ikke å fortelle det før tidligst ved 12 uker, men er usikker på om jeg må si det før. Har time hos bedriftshelselegen i dag for å finne ut om jeg kan fortsette å jobbe som jeg gjør i dag eller om jeg må ha tilrettelegging. Får se hva det blir til.
 
Sniker fra Februar 2019 :)

Jeg er 9+0 og fortalte det til min nærmeste leder i dag. Kunne gjerne tenkt meg å vente litt til, men da det kreves tilrettelegging fra og med uke 12 samt søknad om graderte svangerskapspenger var det greit å si det nå. Venter nok til uke 12 med å si det til resten av gjengen på jobb :)
 
Jobben får vite det når jeg kjenner at formen ikke er på topp/klarer oppgavene mine. Har ganske mange tunge løft iløpet av en dag og er oppreist hele dagen. Ble 50% sykemeldt i uke 10 sist, og 100% tett opp mot uke 20. Så tenker det er greit og være føre var.
 
Jeg kommer til å si det etter ferien, når jeg er mellom 10 og 11, så mine nærmeste medarbeidere vet det og ledelsen kan være forberedt på svangerskapet.
 
Tenker å si det etter ferien. Har kun to arbeidsdager igjen frem til uke 32. Da er jeg 10+2 så klarer jeg muligens å drøye med å si det til uke 12. (Litt redd for å miste vakter.)
 
Bahh. Skikkelig vanskelig. Sjekka jobb mail idag, så nærmeste leder er på ferie ut juli nå. Så får heldigvis sjekka at alt er ok på UL før jeg må gi beskjed!
 
Har en fyskisk tung og stressende jobb, så vet ikke helt hvor lenge jeg kan holde det hemmelig.
Vil jo vente en stund med tanke på å ha mistet to ganger, men jeg vil jo ikke utfordre sjebnen heller. Baby førsteprioritet
 
Jeg tror jeg har bestemt meg for å vente til over ferien, er da 10+5. Får bare informere leder om at jeg skal til lege to dager etter ferien, uten å ta med årsak før ferien tenker jeg..
 
Jeg fortalte det til nærmeste leder samme uka jeg testet positivt på graviditetstest. På grunn av behov for tilrettelegging på jobb.
Nå som jeg har sett og hørt et bankende hjerte på TUL er jeg tryggere på å også fortelle det til kolleger som sikkert snart lurer uansett, pga.tilretteleggingen.
 
Jeg sa det til lederen min i uke 4. Rett og slett fordi vi har en hektisk hverdag og jeg ikke klarer jobbe like effektivt. Trøtt og sliten. Mister jeg så forteller jeg det også.
 
Jeg begynner på jobb igjen når jeg er litt over ni uker på vei, og da vises det nok godt [emoji85] så trenger sikkert ikke ta meg bryet med å fortelle [emoji33][emoji4]
 
Back
Topp