Fortelle om det til familie/venner

Bkno5696682

Andre møte med forumet
Hei [emoji4] hvor mange har fortalt om graviditeten? Hvordan gjorde dere det? [emoji4] jeg er gravid for første gang, og ingen har noen tro på at jeg kommer til å bli det i nærmeste framtid, da jeg hele tiden har sagt at jeg ikke skal ha barn enda [emoji4] jeg er 12+5 i dag. Skal på tul neste mandag. Tenkte å lage en kake til bursdagen min som er i juni, og kanskje bruke ultralyd bilde på den, siden hele familien kommer på bursdagen min [emoji4] tenker alle blir veldig overraska!! Skal bli godt å si det, sånn at jeg kan snakke med alle om det [emoji4]
 
Jeg la ul bilde i påskeegg til min mor[emoji4]. Veldig uforventet her også da vi har to fra før og minsten er litt over året[emoji56]. Hun ble bra overrasket. Kake hørtes fint ut[emoji4]
 
Kake høres veldig fint ut :) Selv sa vi det rett ut til våre nærmeste, mens farmor fikk et kort til sin bursdag med en liten hilsen hun ikke helt forstod til å begynne med, mens tanter, onkler og søskenbarn satt rundt og lurte på hva i all verden det var som skjedde :)
 
Vi har ikke fortalt enda, svigermor har spurt mannen når termin er hehe så hun vet tydeligvis. Er nr tre. Vil ikke at alle skal prate om det sånn at ventetiden blir så lang for de to andre. Skal få vite det i juni etter oul 30 mai
 
Synes det var helt pyton å si det til en og en.. Så når det passa seg litt sent i 30-års laget til ei god venninne så fikk jeg fortalt det til alle. Faren serverte shotter og spurte liksom ett par ganger om jeg ville ha.. Så svarte jeg "nei takk, jeg er gravid jeg". :D Redd det ville ta oppmerksomheten fra bursdagsbarnet, men fikk bare positive tilbakemeldinger. Det skal sies at venninnene ikke var overrasket, da de har gått å ventet på dette :D
 
Vi har ikke gjort noen stor sak ut av det, og fortalte det til mamma i uke 6 (fordi jeg var på besøk hos henne, og hun absoludt skulle ha i meg en flaske vin :p) og svigers i uke 9. Pappa fikk vite det i uke 12, sammen med mormor, også fikk farmora til kjæresten vite det på søndag, så nå vet vel alle det. Gidder ikke fortelle til mer enn de nærmeste i familien, så kan foreldrene/besteforeldrene våre spre nyheten videre =)
 
Vi har sagt det til den nærmeste familien og de nærmeste vennene. Den dagen jeg fortalte det til familien min, så ringte jeg alle på samme dag, slik at de fikk høre det av meg først. Til barna sa jeg: Dere ser kanskje at jeg har fått større mage?" Minstemann svarte:" Ja, du har blitt kjukk fordi du spiser så mye." Mellomste svarte:" Er du graviiiiid?" Eldste sa at hun begynte å få mistanker den samme dagen som jeg fortalte det, fordi hun hadde sett magekulen.
Heldigvis har jeg ikke fått noen negative reaksjoner enda, noe jeg fryktet veldig.
Jeg regner med at nyheten allerede er godt i gang hos jungeltelegrafen. Minstemann på 10 kom hjem fra skolen og ramset opp en uendelig rekke med navn han hadde fortalt det til, og skulle gratulere fra læreren sin.
 
Vi har sagt det til nærmeste familie og venner..Resten får vite det gjennom de vi har sagt det til (er i uke 15 nå).. Har enda ikke sagt noe til de på jobben, men må nok det neste gang jeg er på jobb for magen er synlig og jeg greier ikke gjemme den lenger. Vi venter litt med å fortelle barnet vi har fra før, som er 3 år fordi vi tenker at 5/6 mnd er veldig lenge for noen på den alderen. Men har veldig lyst å si noe, så vi får se hvor lenge vi holder på det :)
 
Kommer nok til å fortelle kommende storesøster tirsdag hvis alt ser bra ut på UL :) Bare min mor som vet det allerede, så får vesla fortelle det til resten av besteforeldrene :) Vil da være 12+3
 
Mange som holder ut lenge her ser jeg :D Vi holdt helt tett frem til uke 10, da fikk sønnen vår på 7 år en lapp i påskeegget som han leste opp mena vi filmet :) <3 Han fortalte det til våre foreldre i dagene etterpå. Og etter det har det spredtes til familie og venner via han, oss og kommende besteforeldre. Vi har lyst til å poste noe morsomt på facebook også, vi - men tør ikke helt enda, kanskje vente til OUL :)
 
Nå er jeg kommet til minimum 15+4 og vi har enda ikke delt nyheten med familien til min kjære som bor rett nedforbi oss [emoji85][emoji27] men har funnet ut at vi snart bør gjøre det siden magen viser godt å det blir sabla varmt å gå i store slaskeklær, samt at nå kommer det desverre til å bli en del sykehusbesøk på meg.
Så nå har jeg laga kort til foreldrene hans og søstra hans som de skal få på søndag
9990740cfaf961953af8f3c4bc8d48db.jpg
 
Vi fortalte det i går etter ultralyd 14+0..vi bare sa det rett ut til de[emoji5] Med første fortalte vi i uke 9 og da ha vi kopper med "mormor" "morfar" "tante" osv, med ultralyd bilde av mini oppi koppene. [emoji173]
 
Vi fortalte det til alle etter UL i uke 12. Nå som det er nr 2 popper også magen fram mye fortere, så hadde nok ikke klart å sjule det lenge. Er 16+2 nå, og har ganske så stor mage :p
 
Back
Topp