Forslag til hva jeg kan servere på ettårsdagen?

87'modell

Forumet er livet
Hei!

Min sønn, som snart fyller 1 år, er ikke vant til sukker, og spiser kun hjemmelaget mat.
Han har heller ikke fått melkeprodukter eller andre ting han ikke skal ha.

Jeg trenger noen tips til hva jeg kan servere ham i ett-årsdagen hans, for å gjøre litt stas på ham.
Vi bor litt utenfor allfarvei, og butikken her har ikke akkurat verdens bredeste sortiment.

Har dere noen tips til noe jeg kan bake/lage som han kan spise i selskapet?

:)
 
Hva med yoghurt eller fruktmos og grove bananmuffins? Frukt med pisket fløte eller dyppet i yoghurt?
 
Jeg skal i Vertfall servere kake til jenta Ml, heller ikke vant med sukker
 
Lagde sukkerfri gelé og vanlig kake vi. Han spiste mest av geleen for den var helt klart mest spennende uansett :p
 
Gelé ☺
 
Min fikk bolle med frukt og bær, det var veldig stas! Fikk ikke søtsaker før på 2 årsdagen, det var aldri noe problem!!! :)
 
Sjokoldekake fikk mi, ikke mye hun spiste.

Lagde rundstykke katt til barnehagen.

I år skal jeg lage pannenkakestabel, så lager jeg en krem av bringebær og banan som jeg smører i mellom lagene. Pynter med bær.
 
Begge mine unger fikk sitt første stykk med marsipankake på sin første bursdag. Det var vel det første de fikk av krem, marsipan og kake. Men likevel- det hører med.
 
Min tante lagde banankake uten sukker, den var kjempe god! Og snuppa likte den godt til sin første bursdag :)
 
Hva liker barnet ditt?
Mine spiste ikke kake før de var 2år. Ikke fordi de manglet tilbud (tok svigermor på fersken da hun gav min 7.5mnd baby sjokolade), men de likte ikke...
 
Her hadde han heller ikke spist noe særlig med sukker, og kremen på kaken var det første han smakte av melkeprodukter. Det er jo ikke farlig å gi han det nå lenger :) Min likte ikke kaken uansett, og har ikke likt det når han har fått smake i de få bursdagsselskapene vi har vært i nå i senere tid heller. Det er jo ingen fare at de får i seg litt sukker en sjelden gang, så lenge det dagligdagse kostholdet er bra. :)

Men du kan jo bake bananmuffins, grove feks som noen nevner over, gulrotkake med mindre sukker, fruktspyd, smoothie osv? :) Synes man finner oppskrifter på det meste med mindre eller helt uten sukker om dagen, så det er jo masse du kan lage :)
 
Her får han bolle, smake sjokoladekakemog gele. Skal få egen banankake på dagen. Lager muffins tenkte eg :) faller der ikke i smak så elsker han nå smothie og banan
 
Hva liker barnet ditt?
Mine spiste ikke kake før de var 2år. Ikke fordi de manglet tilbud (tok svigermor på fersken da hun gav min 7.5mnd baby sjokolade), men de likte ikke..
Han liker det meste av frukt og grønt, han har smakt litt yoghurt.
Gele var en god ide, det kan vi prøve. :)

Takk for mange gode tips! :)
 
Jeg laget en deilig kake med bare frukt og kvernede nøtter til ettårsdagen til jenta mi. Raw mangoterte fra siljesreise.com. Både voksne og barn likte den veldig godt. :)
 
Back
Topp