Forskjell på Baby jogger City Elite og mini gt

Brooke

Elsker forumet
MayDay2021
Skuddårsspirene 2024
Noen erfarne folk her som kan forklare meg hovedforskjellen på City Elite 2 og mini 2.1? :happy: Er det bare at Elite har større hjul?

Vurderer å rett og slett bytte ut Emmaljunga vogna vår med Baby jogger, da blir BJ den eneste vogna vi har hjemme. Ungen er snart 2år, så blir jo mest til soving i helgene og litt hvis vi skal gå et stykke.
Hvilken ville dere gått for? :joyful:
 
Noen erfarne folk her som kan forklare meg hovedforskjellen på City Elite 2 og mini 2.1? :happy: Er det bare at Elite har større hjul?

Vurderer å rett og slett bytte ut Emmaljunga vogna vår med Baby jogger, da blir BJ den eneste vogna vi har hjemme. Ungen er snart 2år, så blir jo mest til soving i helgene og litt hvis vi skal gå et stykke.
Hvilken ville dere gått for? :joyful:

Babyjogher city elite er generelt en større vogn. Den har større hjul, tar mer plass sammenlagt og har bedre demping mtp ulendt terreng.
Men mini GT 2.1 er også utrolig romslig, og selv om hjulene er små kommer den seg rundt overalt. Den har relativt god demping til å være ei nett og lita vogn. Den har lang rygg og god kalesje sånn som city elite, så den vil også kunne fungere ut soveperioden. Min hadde fortsatt masse plass i denne da han var 2,5 år. Han var svær for alderen så brukte 98 i klær på det tidspunktet.

Dersom dere ikke går enormt masse tur i fjell og skog, ville jeg gått for mini GT. Den er også veldig fin når man farter rundt på sommeren, fordi den tar lite plass i bagasjerommet. Og på tur i skog og mark vil jo mange 2-åringer etterhvert gå en del selv, sånn at det er mer aktuelt å gå korte turer eller ha med en bæresele/meis i stedet for vogn. Hvertfall det vi har gjort fra 2,5 år. Da har mine vært veldig glad i stier og ulendt terreng fremfor grusveier også, så like fint å droppe vogna i skogen.

Spør du hva jeg ville ha valgt selv, så hadde jeg valgt mini GT. Hvis dere får en til snart, så er det mulig å kjøpe bag til denne vogna, eller bilstoladapter til babystol og da er det en kjempefin og nett vogn å ha i bilen til handleturer og farten hvor man vil ha babystol på vogna. Du får også kjøpt søskenståbrett til både denne og city elite.

Hverken mini GT eller city elite har vendbar sittedel, så jeg synes uansett det er greit å ha ei vogn med vendbar sittedel i perioden etter bag og frem til 1,5-2 år :)
 
Babyjogher city elite er generelt en større vogn. Den har større hjul, tar mer plass sammenlagt og har bedre demping mtp ulendt terreng.
Men mini GT 2.1 er også utrolig romslig, og selv om hjulene er små kommer den seg rundt overalt. Den har relativt god demping til å være ei nett og lita vogn. Den har lang rygg og god kalesje sånn som city elite, så den vil også kunne fungere ut soveperioden. Min hadde fortsatt masse plass i denne da han var 2,5 år. Han var svær for alderen så brukte 98 i klær på det tidspunktet.

Dersom dere ikke går enormt masse tur i fjell og skog, ville jeg gått for mini GT. Den er også veldig fin når man farter rundt på sommeren, fordi den tar lite plass i bagasjerommet. Og på tur i skog og mark vil jo mange 2-åringer etterhvert gå en del selv, sånn at det er mer aktuelt å gå korte turer eller ha med en bæresele/meis i stedet for vogn. Hvertfall det vi har gjort fra 2,5 år. Da har mine vært veldig glad i stier og ulendt terreng fremfor grusveier også, så like fint å droppe vogna i skogen.

Spør du hva jeg ville ha valgt selv, så hadde jeg valgt mini GT. Hvis dere får en til snart, så er det mulig å kjøpe bag til denne vogna, eller bilstoladapter til babystol og da er det en kjempefin og nett vogn å ha i bilen til handleturer og farten hvor man vil ha babystol på vogna. Du får også kjøpt søskenståbrett til både denne og city elite.

Hverken mini GT eller city elite har vendbar sittedel, så jeg synes uansett det er greit å ha ei vogn med vendbar sittedel i perioden etter bag og frem til 1,5-2 år :)
Signerer denne.

Elite er større og mer vogn, om det gir mening. Men mini GT er ingen dårlig vogn. Vi bruker vår med babybag før den legges vekk til de vil sitte fremover. Brukte den til storessøster var rundt 3,5 år. Hun hadde da enda god plass og var/er normal for alder.
 
Babyjogher city elite er generelt en større vogn. Den har større hjul, tar mer plass sammenlagt og har bedre demping mtp ulendt terreng.
Men mini GT 2.1 er også utrolig romslig, og selv om hjulene er små kommer den seg rundt overalt. Den har relativt god demping til å være ei nett og lita vogn. Den har lang rygg og god kalesje sånn som city elite, så den vil også kunne fungere ut soveperioden. Min hadde fortsatt masse plass i denne da han var 2,5 år. Han var svær for alderen så brukte 98 i klær på det tidspunktet.

Dersom dere ikke går enormt masse tur i fjell og skog, ville jeg gått for mini GT. Den er også veldig fin når man farter rundt på sommeren, fordi den tar lite plass i bagasjerommet. Og på tur i skog og mark vil jo mange 2-åringer etterhvert gå en del selv, sånn at det er mer aktuelt å gå korte turer eller ha med en bæresele/meis i stedet for vogn. Hvertfall det vi har gjort fra 2,5 år. Da har mine vært veldig glad i stier og ulendt terreng fremfor grusveier også, så like fint å droppe vogna i skogen.

Spør du hva jeg ville ha valgt selv, så hadde jeg valgt mini GT. Hvis dere får en til snart, så er det mulig å kjøpe bag til denne vogna, eller bilstoladapter til babystol og da er det en kjempefin og nett vogn å ha i bilen til handleturer og farten hvor man vil ha babystol på vogna. Du får også kjøpt søskenståbrett til både denne og city elite.

Hverken mini GT eller city elite har vendbar sittedel, så jeg synes uansett det er greit å ha ei vogn med vendbar sittedel i perioden etter bag og frem til 1,5-2 år :)
Tusen takk for nydelig svar, Veivalsa, du er jo rene orakelet :woot:
Ja, altså, vi prøver jo på en til, men gudene vet hvor lang tid det tar...den Emmaljunga nxt90 vogna vi har er så utrolig tung å ha med seg, og nå som hun er så stor, så syns jeg nesten den virker liten med vinterpose i....i tillegg er den nesten for kort i ryggen :bored:
så vil egentlig ha en annen vogn om vi får en til, da i tillegg til den Baby jogger vogna:)

Vi er ikke veldig mye til skogs, i beste fall går vi vel i en lysløype, så det går nok fint med mini gt da vil jeg tro. Er litt viktig at den holder til hun er ferdig å sove på dagen, så godt å høre at den har god lengde! Er mini gt jeg hadde sett meg ut, men ble så usikker siden den andre er nesten lik :hilarious:
 
Har hatt begge deler, har nå kun elite. Signerer det som står skrevet over at det i hovedsak er dempingen som skiller de to, i tillegg til at elite er litt større. Har gått med begge typer vogn på både skogsbil vei og litt mer terreng. Gt fungerer dårlig i litt mer terreng, men klarer fint skogsbil vei selv om elite helt klart er bedre. Til ditt behov vil gt holde mer enn nok.
 
Kjøpe Baby jogger mini gt og er fornøyd så langt :happy: men har dere peiling på hvilket regntrekk som passer til den?
 
Tinkafu sitt universal regntrekk bruker jeg på alle vogner. Mulig drt finnes noe fra yngri og Easygrow men de har jeg ikke prøvd. Har myggnett fra tinkafu på alle vogner også
 
Back
Topp