Forkjølet og halsbetennelse to uker før termin

LyDi

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Overskriften sier sitt. Jeg har holdt meg frisk hele svangerskapet, men nå er formen så ille at jeg skulle tro jeg hadde fått influensa eller noe. Har i tillegg kraftige hosteanfall, og har klart å miste stemmen også. Er så engstelig for at babyen blir påvirket. Nå håper jeg han holder seg inne til langt over termin, for nå ville jeg aldri klart en fødsel.

Tar gjerne i mot råd. Hittil har jeg tatt Paracet og Otrivin for å komme meg i gjennom dagene. Finner ingen hostesaft for gravide jeg kan ta mot tørrhoste..
 
Overskriften sier sitt. Jeg har holdt meg frisk hele svangerskapet, men nå er formen så ille at jeg skulle tro jeg hadde fått influensa eller noe. Har i tillegg kraftige hosteanfall, og har klart å miste stemmen også. Er så engstelig for at babyen blir påvirket. Nå håper jeg han holder seg inne til langt over termin, for nå ville jeg aldri klart en fødsel.

Tar gjerne i mot råd. Hittil har jeg tatt Paracet og Otrivin for å komme meg i gjennom dagene. Finner ingen hostesaft for gravide jeg kan ta mot tørrhoste..

Hadde en runde for to uker siden.. Man må bare ta tiden til hjelp dessverre.. ingen hostesaft for tørrhoste, men det hjelper å drikke masse. Altså masse! Og prøve å slappe av da.

Masse god bedring!
 
Hadde en runde for to uker siden.. Man må bare ta tiden til hjelp dessverre.. ingen hostesaft for tørrhoste, men det hjelper å drikke masse. Altså masse! Og prøve å slappe av da.

Masse god bedring!

Er vel noe som går! Satt på bussen en dag forrige uke, og følte alle satt og hostet. Skal holde meg langt vekk fra kollektiv transport de neste ukene, immunforsvaret er nok ganske redusert nå.

Tusen takk for det. Skal få i meg litt mer vann :)
 
Har ikke så mange råd, men ønsker deg rask og god bedring!
 
God bedring!
Gode råd for tørrhoste hos gravide er te med honning og sugetablettene fribol sterke. De lindrer tørrhoste veldig godt (nesten bedre effekt enn noskapin).
Sukkerfrie er de også!
 
God bedring!
Gode råd for tørrhoste hos gravide er te med honning og sugetablettene fribol sterke. De lindrer tørrhoste veldig godt (nesten bedre effekt enn noskapin).
Sukkerfrie er de også!

Takk for det! :) Da passet det bra at mannen kom hjem med «Fribol sterk» fra apoteket i dag! ❤️
 
Er enig i at fribol funker. Er det eneste av alt jeg noengang har prøvd som funker på
Halsen:)
 
Føler med deg . Fikk kastet på meg forkjølelse og feber nå , ligger med hodepine og verdens såreste hals :( 5 dager til termin . Jeg drikker masse vann og repsils triple action , det hjelper hvertfall noe . God bedring
 
Føler med deg . Fikk kastet på meg forkjølelse og feber nå , ligger med hodepine og verdens såreste hals :( 5 dager til termin . Jeg drikker masse vann og repsils triple action , det hjelper hvertfall noe . God bedring

Takk for det, og i like måte! Typisk å få dette nå på høsten. Vi får håpe det går over så fort som mulig :)
 
Huff... god bedring!!!

Her har lille frøkna pådratt seg forkjølelse... håper virkelig ikke jeg blir smittet!
Største frykten er å ende opp med omhmgangssyken eller noe slik nå siste ukene.. :confused:

Håper du blir raskt bra igjen! :Heartred
 
Back
Topp