Forkjølet og gravid

FrøkenGravida

Blir kjent med forumet

 Hei og hopp :) 

Da kom høst/vinter forkjølelsen hos meg :( Jeg hoster og harker, er slapp og aldeles ikke noe i form. Har "hørt" lite fra spira i dag også.. legger hun merke noe til dette inni der? Eller har hun det helt fint hun? Hun er jo ellers ganske så aktiv, men kanskjehun ligger andre veien da? Noen som vet noe om babyen også blir preget av  når vi som bærer er forkjølelet?
 
Huff da.. Jeg har det slik akkurat nå! Er ikke noe kjekt! Jeg spurte legen, og han sa at lille nurket har d helt fint:-) god bedring:-)
 
Huff da.. Jeg har det slik akkurat nå! Er ikke noe kjekt! Jeg spurte legen, og han sa at lille nurket har d helt fint:-) god bedring:-)
 
Huff da.. Jeg har det slik akkurat nå! Er ikke noe kjekt! Jeg spurte legen, og han sa at lille nurket har d helt fint:-) god bedring:-)
 
Huff da.. Jeg har det slik akkurat nå! Er ikke noe kjekt! Jeg spurte legen, og han sa at lille nurket har d helt fint:-) god bedring:-)
 
Ringte vel rundt 22.30 til føden. Di ville ha meg inn der, men plutselig så kjente jeg litt liv.. så sa di hvis jeg kjente ungen sparket 10 ganger på 1 time så skulle jeg ikke bekymre meg. Ring oss om 1 time. Etter en time så ringte jeg di igjen.. hadde bare kjent små svake bevegelser og et lite spark.. di sa di ville at jeg skulle komme om jeg ville det så di fikk sjekka meg. Men jeg ville ikke da heller. Så nå sitter jeg og kjenner etter spark og liv.. kjenner litt, men ikke så mye. Kanskje hun sover? Kanskje hun ligger ndre veien? Jeg vet ikke.. vil ikke virke så hysterisk heller at jeg tross alt må ned dit, men det er jo babyen min. Så jeg sitter enda her tvilsom og lurer på om jeg skal ta turen ned. Heilt grusomt og bekymra. 
 
skjønner at du er bekymra, hadde jeg også vært hadde lillegutt vært rolig. Men han er kjempe aktiv, håper din også er det! :) Men kan jo hende at det er slik du sier. At hun kanskje ligger andre veien. Men er du veldig bekymra, så burde du kanskje ta deg turen ned dit, slik at du får slappet av og nyte tiden uten å være nekymret :)
 
Ville tatt en tur til føden jeg, en skal være obs på forandringer i aktivitet hos de små når en har kommet så langt. God bedring til deg =)
 
Kordan går det no??
hatt nok tatt meg en tur ned eg da.. liker å få sett og hørt småttisen en ekstra gang også :)
alt er sikkert bra, men veldig ok å slippe å tenke på "ka viss"

JM mi sa at om babyen var veldig rolig var det et tegn på at den måtte bruke kreftene sine på "andre ting".. ka no en det er.. men at det var ett eller anna.. trengte ikkje vere alvorlig. men de likte å skjekke det.

jenta mi ( som eg har fra før) var veldig rolig heile tida, så eg var inne til utallige sparketester mot slutten. kjiåt siden det er over 1 time å kjøre til nermeste sjukehus... men godt å vite at ho hadde det bra vertfall.
 
Lykke til. Håper alt står bra til med både deg og den lille.
 
Hei hei alle sammen :)

Etter en del oppringninger til føden på fredag, så kom jeg meg endelig ned dit på mandag. Hehe, ringte vel så og si hele helgen. Ringte også til jordmoren på mandagen, men ingen svar. Så jeg måtte bare ta turen ned til fødeavdelingen etter å ha prata med di for "ørtende" gang på tlf. Når jeg kom dit så var det måling av spark, bevegelser og hjertet hennes i over en halvtime. Jeg måtte ta urinprøver og blodprøver. Og etter en liten ventestund på 1 time så kom jeg inn til ultralyd :) Målene hennes var fine, hun hadde mat i magesekken og urin i blæren, hun hadde alle 10 fingre og tær.. jordmoren sa hun var en perfekt, nydelig og velskapt baby :) Så da ble jeg rolig og glad. Jeg er kjempeglad for at jeg tok turen. Er viktig å sjekke når mønsteret til bevegelser ikke er som det pleier og du føler det er lite liv, selv om 99% prosent av alle som er bekymret og sjekker dette har en frisk baby. Men man kan aldri være for sikker.. er fremdeles 1% igjen som kan tilsi noe annet. Mitt nurk var ihverfall friskt, men hun lå andre veien.. og siden hun blir større så får hun ikke til å skyte ut di der "POW POW" sparkene som er så harde, sa JM. Så nå gleder meg og min kjære mann oss til mandagen som kommer, for da skal vi på 3D skanning... WEEEEEEEE :)
 
Back
Topp