Foreldrepenger

Dere som har fått innvilget foreldrepenger fort, bor dere i Oslo? Holder på å søke i Oslo nå nemlig. Har hatt svangerskapspenger i graviditeten og det tok 12 uker å få det innvilget. Håper foreldrepenger går litt fortere :)

Jeg bor i møre og romsdag hvor behandlingstiden var 8 uker men det tok bare et par dager etter alt var sendt inn. Synes jeg så noen andre som bodde i oslo også hadde samme opplevelse som meg men det avhenger sikkert veldig av arbeidsmengden der og da, så man burde nok belage seg på intiøø 12 uker selv om det virker som det ofte går mye fortere:)
 
Takk for svar :)

Jeg er ferdig med søknaden, har bare ikke sendt den inn. Venter på at arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger. Pga av at man har to uker på på at alt skal være inne så har jeg ikke turt å trykke "send" på søknaden.
 
Takk for svar :)

Jeg er ferdig med søknaden, har bare ikke sendt den inn. Venter på at arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger. Pga av at man har to uker på på at alt skal være inne så har jeg ikke turt å trykke "send" på søknaden.
Ikke vurdert bare hente skjemaet his arbeidsgivere din selv og sende det med søknaden? Hjelper litt på prosessen
 
Dere som har fått innvilget foreldrepenger fort, bor dere i Oslo? Holder på å søke i Oslo nå nemlig. Har hatt svangerskapspenger i graviditeten og det tok 12 uker å få det innvilget. Håper foreldrepenger går litt fortere :)

Akershus her, og de har vel lik behandlingstid som Oslo om de ikke er slått samme til Oslo/Akershus?

Uansett, her tok det vel ikke en uke en gang! Gikk veldig fort! [emoji16]
 
Takk for svar :)

Jeg er ferdig med søknaden, har bare ikke sendt den inn. Venter på at arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger. Pga av at man har to uker på på at alt skal være inne så har jeg ikke turt å trykke "send" på søknaden.

Jeg var litt stresset på det med tid for å sende inn selv siden det var opp til arbeidsgiver å sende resten, ringte derfor NAV for å spørre litt om dette med tidsfristene da jeg var litt bekymret for avslag. Fikk betryggende tilbakemelding fra de at det var bare å sende inn søknad og at dersom de ikke hadde mottatt info fra arb giver i tide kom de til p gi meg beskjed om det så det kunne purres på/ ettersendes. Videre fikk jeg beskjed at det kunne da etterhvert oppstå et avslag på søknaden av den grunn men at de ved ettersending av de manglende opplysningene tok opp igjen saken og behandlet den på ny. Det var vist ikke så mye å bekymre seg for fikk jeg beskjed om i alle fall:)

Og her måtte jeg sende inn søknaden så det var registrert før arbeidsgiver kunne sende innteksopplysninger. Du kan jo altids ringe nav og dobbeltsjekke i ditt tilfelle men hadde jeg vært deg hadde jeg barr sendt søknaden:)
 
Takk for svar :)

Jeg er ferdig med søknaden, har bare ikke sendt den inn. Venter på at arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger. Pga av at man har to uker på på at alt skal være inne så har jeg ikke turt å trykke "send" på søknaden.
Her mottok ikke Nav inntektsopplysningene mine før minst 3 uker etter at jeg hadde sendt inn søknaden, og det gjorde ingenting.
 
Jeg søkte i juli, og har ikke fått det innvilget [emoji30] 12 ukers behandlingstid står det her (Oslo). Har vel «bare» gått 5-6 uker, så da er kanskje saksbehandlingstiden reell...
 
søkte 5. juli , har enda ikke fått innvilget .. fikk brev om at det var 2 måneders behandlingstid (Akershus, det står 12 uker på nett). Så tenker å ringe dem om det ikke har skjedd noe i begynnelsen av september
 
Takk :) skal ikke være lett nei. Ser at jeg har arbeidsgiver ført opp to ganger også, med feil datoer for oppstart av arbeidsforholdet også. På den ene står det august 2018. Må ringe Nav å få ordne i det
 
Takk :) skal ikke være lett nei. Ser at jeg har arbeidsgiver ført opp to ganger også, med feil datoer for oppstart av arbeidsforholdet også. På den ene står det august 2018. Må ringe Nav å få ordne i det
Hos meg står også arbeidsgiver oppført to ganger, skjønner ikke hvor det kommer fra. Den ene har riktig dato, den andre med feil.
 
Sniker fra november. I min søknad står også arbeidsgiver oppført to ganger, og med feil dato i AA-registeret. Litt stresset for å få avslag siden jeg har regnet ut og planlagt å jobbe akkurat 6 av 10 deltid, og kjipt hvis det ryker fordi det står en feil dato :-(
 
Ringte akkurat nav og spurte hvordan man skal fikse feil i søknaden når det gjelder arbeidsforhold. Det er arbeidsgiver som må fikse dette. Fikk beskjed om å sende inn søknaden og skrive på tilleggsopplysninger hva som var feil. Riktig oppstartsdato står også i inntektsopplysningene så jeg refererte til det og samtalen jeg hadde i dag. Da får vi bare håpe det stemmer og jeg ikke må sende inn alt på nytt, merker jeg ikke helt klarer å tro det er riktig før alt er godt i orden.

Preggos 123, den ene oppstart datoen jeg fikk var 1 august 2018 så stressa for akkurat det samme som deg.
 
Jeg søkte den 20 juli og fikk svar i går om at søknaden er innvilget... [emoji16]
 
Fikk nå melding om at NAV har hentet skattekortet mitt, er det et tegn på at de behandler søknaden? [emoji1]
 
Fikk nå melding om at NAV har hentet skattekortet mitt, er det et tegn på at de behandler søknaden? [emoji1]
Ville tro det ja..hvertfall det som skjedde når jeg ventet på sykepenger.
 
Min arbeidsgiver har blingsa og skrevet at oppstartsdato for permisjon er siste arbeidsdag. Så da flisespikker jo nav på det til meg, og sender meg brev om at jeg må jeg få arbeidsgiver til å sende inn opplysninger på nytt :gen045

Herregud så tullete av nav - de kan jo bare ta en telefon til arbeidsgiver for å sjekke feilen i stedet.
 
Back
Topp