Foreldrepenger

Linemor92

Flørter med forumet
Hei ! Et spørsmål til dere kloke damer. Søkte om foreldrepenger 9 februar. Arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger 31 januar. Nå står de at nav mangler at arbeidsgiver skal sende inntektsopplysninger.. snakket med nav og hun mente alt var i orden og det bare var systemet som ikke var oppdatert om at det var kommet inn . Det har vel ikke noe å si at inntektsopplysninger kom før søknaden? Hjelp... håper det ikke blir avslått..
 
Arbeidsgiveren min (lønnavd. i kommunen jeg er ansatt i) sendte inn mitt skjema. Da sa de samtidig at erfaringsmessig tok det litt tid før det ble registrert, og at jeg kunne oppleve avslag, men at det ville endes når det skjemaet ble registrert. Venter i spenning [emoji4]
 
Husker det tok en god evighet før disse opplysningene ble registret i nav sine systemer da jeg søkte foreldrepenger i 2015! Det er nok tatt høyde for i behandlingstiden.

Jeg ringte to ganger i uken til Nav da, og spurte om det var kommet noe. Hadde flere arbeidsgivere som skulle tas med i beregningen.
 
Jeg fikk inntektsopplysningene fra arbeidsplassen og la dem selv med søknaden (søkte på nett). Søknaden var behandlet og godkjent på under en uke! [emoji1][emoji1376]
 
Jeg fikk inntektsopplysningene fra arbeidsplassen og la dem selv med søknaden (søkte på nett). Søknaden var behandlet og godkjent på under en uke! [emoji1][emoji1376]
Imponerende :) Forrige gang jeg søkte om permisjon var det 8-10 ukers behandlingstid.
 
Jeg lastet også opp inntektsskjema på nett sammen med resten! Stod at det var 8 ukers behandlingstid.. sendte søknad 14/2. Lørdag morgen 17/2 fikk jeg beskjed om at søknaden var innvilget. Imponert ja!!
 
Back
Topp