Forberedelser til å bli gravid

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har dere (kommende) pappaer gjort noen forberedelser før graviditet?

Både røyk, snus, alkohol og andre stoffer påvirker sædcellene (ikke bare befruktningsdyktighet men arvematerialet dere sender videre som skal bli en frisk baby). Når slutter dere som driver/drev med sånt? Når babyen blir født? Ved positiv test? Eller tre måneder før prøvingen starter?

Tenker dere igjennom behovet for vaksinering mot sykdommer dere ikke har hatt, som kanskje er ufarlig for dere, men som dere kan smitte den gravide eller nyfødte med?

Hvordan lader dere opp til babytiden? Sunnere livsstil, forberede hjemme og få mest mulig søvn mens det ennå er mulig? Eller leve det barnløse livet til det fulle før det er slutt? Enten det er festing, alenetid med den vordende moren eller uforstyrret tid på sofaen ;)
 
Her sluttet samboeren å drikke (han drakk ikke mye fra før), og trappet gradvis ned på snusingen.
Han tok folat, sink og tran for å ha så gode svømmere som mulig. :)

Kroppen bruker 70 dager på å lage en sædcelle, så alle monner drar! :)
 
Jeg selv begynte å trene mer for å bli i generelt bedre form, tenkte litt mer på hva vi lager av mat og tenkte litt nøyere gjennom f.eks hvilke parfyme / kosmetikk produkter som jeg bruker. Som nevnt tidligere påvirker forskjellige ting de små svømmerne.
 
Da min kjære kom ringte meg og fortalte om positiv test gikk lyset opp for meg! Jeg begynnte å trene, ble veganer, begynnte på en master for bedre å kunne skaffe penger til den kommende familien. I tillegg, så kjøpte jeg inn masse literatur om barneoppdragelse og teknikker for effektiv amming! Slutta med alle aktiviteter som jeg elska, fallskjermhopping, klatring og dykking for å nevne noen. Det er visse sjanser man bare ikke kan ta når man venter en liten en. I tillegg så sjekka jeg familietreet så langt bak jeg klarte, gravde og gravde. Fant en litt skrullete fetter på mors side, men ikke noe som ga meg store bekymringer! Genene så bra ut så langt jeg kunne se!

Eller, vent... jeg gjorde absolutt ingenting! Fortsette å leve og glede meg! Det får holde! :)
 
Da min kjære kom ringte meg og fortalte om positiv test gikk lyset opp for meg! Jeg begynnte å trene, ble veganer, begynnte på en master for bedre å kunne skaffe penger til den kommende familien. I tillegg, så kjøpte jeg inn masse literatur om barneoppdragelse og teknikker for effektiv amming! Slutta med alle aktiviteter som jeg elska, fallskjermhopping, klatring og dykking for å nevne noen. Det er visse sjanser man bare ikke kan ta når man venter en liten en. I tillegg så sjekka jeg familietreet så langt bak jeg klarte, gravde og gravde. Fant en litt skrullete fetter på mors side, men ikke noe som ga meg store bekymringer! Genene så bra ut så langt jeg kunne se!

Eller, vent... jeg gjorde absolutt ingenting! Fortsette å leve og glede meg! Det får holde! :)
Hehe trodde nesten du var direkte arvelig belastet din skrullete fetter på morssiden :)
 
Back
Topp