For tidlig fødsel?!

Novemberbaby2018

Blir kjent med forumet
Har vært på sykehuset i overkant en uke nå på grunn av truende for tidlig fødsel. Det for at livmorhalsen forkortet seg fra 37mm til 14mm. For to dager siden så alt fint ut og jeg kunne dra på pasienthotellet, og i morgen er det tid for undersøkelse igjen. Jeg får ikke sove for jeg er livredd det har skjedd forandringer som sier at mageboeren kommer nå. Føler for å lufte litt tanker her, men alt er så kaos i hodet at jeg får det ikke ut.
Jeg er iallefall kjemperedd for at bitte lille babyen min skal komme nå, og jeg føler en skyld og også en skam. Flere har sagt til meg "håper du klarer å holde han inn litt lengre" som om det er noe jeg kan gjøre? Er nok litt i overkant hormonell og følsom men er vondt å høre. Er bare kommet til 26+5, så er ingen ting jeg vil mer enn at han skal holde seg inn i magen i noen uker til[emoji22][emoji170] Gruver meg skikkelig masse til i morgen.. Jeg vil ikke føde ennå[emoji36]
 
Åysann:( ja det må jeg si... der må være en heftig situasjon å havne i. Skjønner veldig godt du ikke vil føde nå. Men mange klarer seg heldigvis veldig godt om de blir født på den tiden. Håper du får all den støtten å hjelpen du trenger for å lette litt på situasjonen. 2 i august kom jo veldig tidlig til verden ,2 herlige historier å følge med på, å det ser ut til at ting går veldig greit:)
 
Off:sad015 håper virkelig den neste undersøkelsen går rett vei :happy: Masse lykke til, håper du oppdaterer etterhvert :Heartred
 
Sender deg en klem [emoji178] og krysser alt jeg har. Leser endel om Rolf i August forumet. Han ble født rundt 26 uker og dro hjem fra sykehuset i går. [emoji4]
 
Har vært på sykehuset i overkant en uke nå på grunn av truende for tidlig fødsel. Det for at livmorhalsen forkortet seg fra 37mm til 14mm. For to dager siden så alt fint ut og jeg kunne dra på pasienthotellet, og i morgen er det tid for undersøkelse igjen. Jeg får ikke sove for jeg er livredd det har skjedd forandringer som sier at mageboeren kommer nå. Føler for å lufte litt tanker her, men alt er så kaos i hodet at jeg får det ikke ut.
Jeg er iallefall kjemperedd for at bitte lille babyen min skal komme nå, og jeg føler en skyld og også en skam. Flere har sagt til meg "håper du klarer å holde han inn litt lengre" som om det er noe jeg kan gjøre? Er nok litt i overkant hormonell og følsom men er vondt å høre. Er bare kommet til 26+5, så er ingen ting jeg vil mer enn at han skal holde seg inn i magen i noen uker til[emoji22][emoji170] Gruver meg skikkelig masse til i morgen.. Jeg vil ikke føde ennå[emoji36]

Krysser fingrene for at han blir lenger i magen. Det er godt du blir ivaretatt. Masse lykke til i dag :Heartred Sender mange gode tanker til deg. Dette kommer til å gå bra.

Klem
 
❤️Huffda :/ går hver dag å frykter det samme her..
Men dette skal gå greit skal du se :)
Jeg lå fra uke 25-27 med en livmorhals på bare 2 mm! Jenta ble født i uke 27+0. 990 gr og 36 cm. En lang flott jente på 9 år i dag :) så det gikk bra til slutt. Men såklart nesten 4 mnd. på sykehus var en tøff tid! Fikk hjem en uke over termin med henne...

Neste ble jeg lagt inn i uke 30. Med rier og forkortet livmorhals. Denne gangen hadde jeg fått satt på cerclage (operert på/sydd på en tråd rundt livmorhalsen) i uke 14. Denne håpet de skulle forsterke livmorhalsen og forhindre den i å forkortte seg og åpne seg for tidlig.
Men når vekten av babyen kom og presser på skjedde det motsatte :/ cerclagen «gnagde» mot livmorhalsen og irriterte den så jeg fikk rier.
Både jeg, gynekolog og leger trodde jenta kom til å bli født etter de da tok bort cerclagen. De ringte til kuvøse avd. og ba de forberede seg på å få et prematurt barn til på rommet!
Men når cerclagen var tatt av, var det ikke noe som irriterte lengre. Ved riehemmende drypp ogvå ligge flat i sengen gikk det over :)
Måtte ligge i 14 dager på sykehuset, ny sjekk viste så at livmorhalsen utrolig nokk hadde forlenget seg til 2,5 cm igjen. Da fikk jeg hjem, men måtte ta det helt med ro hjemme og ligge på sofan med en gang jeg fikk kynnere ol.
Da klarte jenta å klamre seg fast helt til uke 35 :) Hun er i dag en fin liten 6 åring.

Med minstemann ble jeg 100% sykmeldt fra dag en. De ønsket ikke å sette på cerclage igjen, da den skapte problemer forrige gang. Samt blir mindre og mindre brukt nå..
Var på måling av livmorhals hver 14. Dag/tredje hver uke. Og til jordmor hver 14. dag.
Likevell fikk jeg plutselig rier i uke 29. Selv om livmorhalsen uken før så fin ut. Tok det veldig med ro i svangerskapet.
Men han kom i rakettfart med haste KS i uke 29+4.
1350 gr og 38 cm lang. Tøff tid!
2,5. mnd. på sykehuset. Fikk hjem dagen før termin med han...
Men i dag er han en fin liten kar på 4 år. Så har tross alt gått fint med han også :)

Er 26+2 i dag og er livredd hver dag for prematur fødsel igjen :/ 100% sykmeldt og får samme oppfølging nå som jeg fikk med minstemann da..
var på kontroll i går. Livmorhals gått fra 4,2 cm til 3,9 cm. Men det har egentlig ingen berydning heldigvis enda :)

Bare spør om du lurer på noe!
Masse lykke til videre :) så håper vi babyen klamrer seg fast ;)
 
Huff, ikke hyggelig lesing. Håper undersøkelsen går bra og at han klarer å vente litt til før han kommer ut. Som de andre sier, du er imidlertid i de beste hender dersom han allikevel skulle bestemme seg for å komme nå, og det er gode muligheter for at det går bra [emoji173] sender gode tanker i deres retning.
 
Håper undersøkelsene går bra:Heartred:Heartred:Heartred
 
Uff, håper den lille holder seg inne i magen en god stund til og. Forstår godt du føler deg redd og alt føles skummelt når. Håper det roer seg og livmorhalsen ikke minker ytterligere. Masse lykke til med undersøkelsen i morgen:HeartbigredKrysser fingrene for at alt går bra:Heartred
 
Håper lille velger å bli værende litt til, og skulle han komme nå snart håper jeg alt jeg kan for at ting går så bra som det overhodet går ann[emoji173]️ Masse lykke til!!
 
Vært stille fra deg.... Hvordan går det?
 
Lurer jeg også på. Håper alt er bra med deg og den lille[emoji173]
 
Krysser fingrene for at alt går bra
 
Spent på oppdatering her ja, men håper du fortsatt ligger og ruger <3
 
Har vært på sykehuset i overkant en uke nå på grunn av truende for tidlig fødsel. Det for at livmorhalsen forkortet seg fra 37mm til 14mm. For to dager siden så alt fint ut og jeg kunne dra på pasienthotellet, og i morgen er det tid for undersøkelse igjen. Jeg får ikke sove for jeg er livredd det har skjedd forandringer som sier at mageboeren kommer nå. Føler for å lufte litt tanker her, men alt er så kaos i hodet at jeg får det ikke ut.
Jeg er iallefall kjemperedd for at bitte lille babyen min skal komme nå, og jeg føler en skyld og også en skam. Flere har sagt til meg "håper du klarer å holde han inn litt lengre" som om det er noe jeg kan gjøre? Er nok litt i overkant hormonell og følsom men er vondt å høre. Er bare kommet til 26+5, så er ingen ting jeg vil mer enn at han skal holde seg inn i magen i noen uker til[emoji22][emoji170] Gruver meg skikkelig masse til i morgen.. Jeg vil ikke føde ennå[emoji36]


Oi, masse lykke til i morgen, og at vi ser deg her inne i mange uker fremover enda. Må få høre hvordan det går da!
 
Ruger heldigvis enda[emoji173]️ Undersøkelsen gikk fint, og livmorhalsen var visst 20mm da. Ny sjekk på mandag.
Så bra du ruger ennå og at livmorhalsen var på 20mm, måtte det fortsette sånn[emoji173]
 
Back
Topp