For lite stigning av hcg???

Snart 3 barnsmamma

Flørter med forumet
Hei. Jeg er ca 5 uker gravid. Må bare høre om noen som er i samme situasjon som meg?

Tok første hcg prøve forrige tirsdag. Den var på 96. Så en på onsdag den var på 198. Så en på tirsdag denne uken. Den var på 785. Så en i dag torsdag. Den er på 1180 bare.... skulle det ikke doblet seg til i dag? Var på innvendig ul i går. Men gyn kunne bare se en antydning til en svart prikk hun mente var fostersekken. Og tykk slimhinne i livmorveggen.
Er så bekymret for lav hcg stigning, at det ikke er som det skal... jeg har en tett eggleder, mulig arrvev i livmoren og todelt livmor..... skulle egentlig sette igang med ivf over sommeren. Men klarte jo å bli gravid på egenhånd. Noen som har lav hcg stigning?

Og jeg hadde lyserosa på papiret i går etter dobesøk, bare litt brunlig på papiret i dag.. sorry detaljer... men kan det være begynnelse på noe som ikke er bra?
 
Jeg kan dessverre ikke noe om akkurat det der, men håper alt er som det skal ❤️
 
forsøk å slappe av.. noen produserer hcg seint, andre raskt. men skal du inn igjen på flere tidlige ultralyder?
 
Ja skal det neste uke en gang eller neste uke der... pratet med gynekolgogen i stad på tlf og hun sa ak det samme som deg. Sksl ta hcg på mandag og da burde den være på 4000. Er det under 2000 er det noe galt... huff...

Får vel bare krysse fingrene...
 
Slik jeg har forstått det, så er HCG nivået veldig individuelt og det viktigste er at det er stigning. Ul i uke 5 - er ikke det litt tidlig? Jeg har hørt at det er liten vits i å ta ul før uke 7, altså fra 6+0..
 
Vi produserer hcg forskjellig. Jeg har hatt høy produksjon. Det sies at hcg-nivået stiger inntil 100 000, men jeg har hatt over dobbelt så høyt nivå i uke 9, uten at det var verken tvillinger eller downs inn i bildet. Så lenge det er stigende er det bra :)
 
Last edited:
Ja det synes jeg ser ut dom en bra stigning altså! Det er ikke hver dag den dobles, så du skal jo ikke måle daglig. Jeg målte i uke 6 forrige gang, først 8000 og så 11000 to dager senere, har ei lita tulle nå på 2 år

Bekymret for det samme som deg jeg da, men jeg har bare fått svar på en og den var 63, er ca fem uker jeg også...
 
Jeg har fått tidlig ul pga jeg har todelt livmor så gynekologen ville sjekke at det ikke var graviditet utenfor livmoren. Noe det altså ikke er gudskjelov. Hun mente hun så noe i livmoren. Men var for tidlig å se... jeg tar hcg annen hver dag for å sjekke stigning av hcg. Ikke hver dag. Men jeg har rosa/rød når jeg tørker meg etter toalettbesøk. Det bekymrer meg... samt at hcg ikke doblet seg fra tirsdag til i dag... men krysse fingrer og alt jeg har for at det er bra stigning på hcg på mandag... jeg har tvillinger gutt og jente på 9 år. I det svangerskapet hadde jeg ikke antydning til blødning. Målte ikke hcg da.
 
O
Ja det synes jeg ser ut dom en bra stigning altså! Det er ikke hver dag den dobles, så du skal jo ikke måle daglig. Jeg målte i uke 6 forrige gang, først 8000 og så 11000 to dager senere, har ei lita tulle nå på 2 år

Bekymret for det samme som deg jeg da, men jeg har bare fått svar på en og den var 63, er ca fem uker jeg også...

Når fikk du svar på den på 63 i hcg?
 
Jeg hengte meg veldig opp i at HCG skulle doble seg annenhver dag med første. Men det gjorde ikke det vettu :p panikken slo inn, men legen var fornøyd med økningen likevel! Og nå løper han rundt her ;)

Hadde også blødninger fra uke 5 og til og med uke 10!
 
Jeg hengte meg veldig opp i at HCG skulle doble seg annenhver dag med første. Men det gjorde ikke det vettu :p panikken slo inn, men legen var fornøyd med økningen likevel! Og nå løper han rundt her ;)

Hadde også blødninger fra uke 5 og til og med uke 10!

Åhh kjenner jeg ble 10 kg lettere her nå Hcg har jo steget nesten 400 fra tirsdag. Så noe bra er det vel? Kjenner at hele dagen min i dag og i går har gått til bekymring og redsel for å miste.... men da er det faktisk et lite håp har jo ikke voldsomme mengder blod. Bare da jeg tørker på toalettet.... tusen takk for oppmuntrende svar :) skal oppdatere jeg :)
 
Åhh kjenner jeg ble 10 kg lettere her nå Hcg har jo steget nesten 400 fra tirsdag. Så noe bra er det vel? Kjenner at hele dagen min i dag og i går har gått til bekymring og redsel for å miste.... men da er det faktisk et lite håp har jo ikke voldsomme mengder blod. Bare da jeg tørker på toalettet.... tusen takk for oppmuntrende svar :) skal oppdatere jeg :)

Jeg sender deg et brev i innboksen (hvis jeg får det til, aldri prøvd før). Føler du ikke for å svare på det så gjør du ikke det :)
 
Da mistet jeg :( Begynte å styrtblø på fredag :( Skjønte det med engang, for det var murringer i korsryggen. Tok gravidtest i dag og der sto det gravid 1 til 2. Så hcgen har synket til under 200.... trist...
 
Oi! Uffa meg :( ikke godt, men var nok ikke frisk da med tanke på at hcg nivået nesten ikke har økt noe særlig :( håper spira sitter neste gang!
 
Huff! Hjertet mitt gråter for deg! ❤ har hatt en skummel opplevelse selv idag.
 
Back
Topp