For en dag...

FruE

Betatt av forumet
Må bare lufte noen tanker... I dag var det første dagen på jobb etter jeg testa positivt på lørdag.. Er jammen ikke lett å gå der å ha SÅ lyst til å fortelle det til noen... Og så den grusommer dongeribuksa mi da....!!!![:@] Den har vært sinnsykt ubehagelig å ha på i dag..er så oppblåst i magen at det halve kunne vært nok!!!![&:] Selv om det er stretch... Men, jeg har den på på jobb hver dag, så de kommer vel til å lure om jeg går med en annen bukse.......[:-]

Ellers er jeg SÅ lei av å lese om alt jeg kan og ikke kan spise og drikke.... Synes selv jeg har et greit kosthold, selv om det blir litt pepsimax hver dag, bare et lite glass eller to... Drikker te, er det eneste varme jeg liker og som er mulig å få på jobb....Men det er jo farlig det og....[>:]

Bestilte legetime i dag...hun ba eg ta med urinprøve...er det vanlig? Er det sor å sjekke om jeg virkelig er gravid? Hvor lang tid tar en dobbeltime, forresten? Må på jobb etterpå...

Ellers så har jeg veldig lyst til å fortelle det til mamma...og jentene på jobb. MEn mamma bor 150 mil unna, så da må jeg enten vente til jul, eller si det over telefon....... Hva hadde dere gjort? Er rundt 12 uker på vei når vi drar hjem til jul......[8|]

Er det forresten farlig å gå med en bukse som føles for trang? Er bare 4 uker på vei, kan det skade den lille spiren?

Har så lyst til å dikutere slike ting med noen, noen som har opplevd det før....åååå, griner snart nå ,jeg... Tårene er ikke langt unna....for ingenting.... [:(]

Huff, for en dag........ Glad min kjære er her, han er så utrolig god....[:)]


Men humøret går vel litt opp og ned nå....Skal på fest til helgen, danse mye....håper jeg orker... Skal liksom på dans i kveld....vet ikke om jeg gidder. Men mosjon er vel bra....[&o]
 
Heisann!

Det er visst nåkk vanlig at magen blir oppblåst så tidlig i graviditeten, men tror ikke at det skader spiren å gå i trange bukser. Men det er jo så ubehagelig, så jeg ville ha byttet [;)]

Å fortelle...jeg har åsså hele min familie 200 mil unna, men jeg har fortalt de nærmeste det over telefon. klarte ikke å vente, mine nærmeste venninner vet åsså det. Det er jo så hyggelig å kunne snakke med dem om det, å få tilbakemeldinger. Kunne ikke tenke meg å vente helt til Jul...sukk sååå lenge til! Dette er jo en lykkelig nyhet.

Men å fortelle det på jobben, å ellers bekjente vil jeg ikke gjøre. Holder det endam har heller ikke sakt det til min sønn på 10 år. Vil ikke at vente tiden skal bli så lang for han, åsså vil jeg gi han det som JULEGAVE nyhet!! hehe...gleder meg til det, han ønsker så en lillebror eller søster.

Det å spise...Hmmm! Jeg holder meg til sunn fornuft, orker ikke å bry meg om alt! Det forandres jo hele tiden, snart er alt farlig! men skalldyr, sopp og mye sukker holder jeg meg unna! men jeg vil ikke gjøre graviditeten min til en byrde...VIL KOSE MEG [:D]

Du skal se at i morgen er det en bedre dag [;)] Kos deg med din kjære [:D]

Klem fra Kathrine
 
Eg har også foreldra mine et stykke unna, men ville sei det til dei ansikt til ansikt, så eg venta til eg reiste heim ca uke 11-12. Noen dager før fikk min samboers familie vite det, dei bur der vi bur.
Men tenk då! For ein julepresang! Du skulle nesten fått et ultralyd-bilde innen den tid, og pakka det inn til mora di og ho kunne opna det på julafta!!! ÅÅÅÅ, det hadde vore noko det! Men berre synd den vanlige ultralyden er ca uke 18..., men du kan jo reise til ein privat-klinikk eller noko og betale for det. Trur kanskje eg hadde vurdert det hadde det vore meg! [:D]
Var ganske opptatt av å lese om alt som man må ete, og alt man ikkje kan ete... følte eg aldri fikk kontroll..., men det går bedre etterhvert skal du sjå! [;)]
Og urinprøve trur eg du må ha med på alle lege- og jordmor besøk no framover (eg går til både lege og jordmor) Trur dei måler protein-nivået i urinen, eller noko sånt.
Håper det var litt svar og hjelp.... sikkert berre meir forvirrande... Men uansett: gratulere og lykke til med den lille spiren!!!! [:)]
 
Takk! Godt med en klem![:)]

Jo, tror jeg forteller det før jul, mamma har bursdag i november, så jeg forteller det da, tror jeg......

Ellers så er jeg enig i det med mye sukker og annet som er godt kjent at ikke er bra...

Men denne magen min; den gjør litt vondt..... Stikker og strekker litt. Merkelig. Og nå skal vi visst på dans. Hmm... Ja, ja. Takk for oppmuntring!

klem![:)]
 
Du må ha med urinprøve for å se at du ikke har UVI ol. Ingenting verre.. En dobbel time varierer veldig da.. Fastlegen min har 15 min til hver pasient, mens han som har nabokontoret har bare 10 min til hver.. Så da blir en dobbel hos min 30 min, men ikke hos han andre.. Teit synes nå jeg da.. Sukker er ikke bra nei, men guuud så vanskelig å holde seg unna[:D][8D] Lykke til hos legen! *klem*
 
Takk for gode råd og oppmuntring!!!!! Trenger det..... Er litt bedre i dag, men orker ikke den dongeribuksa....så det ble skjørt i dag....[:)]

Er det noen som har tenkt på om det går an å finne ut hvem som er bak kallenavnene her inne? Jobber på ungdomsskole, og for en stund siden hadde en av elevene mine funnet brudekjolen min og bilder av den som jeg la ut på finn i sommer..... Blir litt ksremt av at de finner ut slike ting, og ble liggende å tenke på om det er mulig for dem å finne ut at jeg skriver her inne og hva som er nicket mitt..... For hvis det er mulig, og man ikke er 100 % anonyme her inne, så vet jeg ikke hva jeg gjør....

I går var vi forresten på dans, noe vi ikke har gjort på en stund. Skikkelig godt å få rørt seg litt, selv om jeg var himla trøtt både før og etterpå..

[:D]
 
hei:)
Gratulerer med spiren... Jeg har vært hos legen i dag og fått bekreftet at jeg er gravid(også 4 uker på vei ca)..
Jeg synes det er kjempevanskelig å skulle holde dette for oss selv, mannen min har ingen forståelse for hvorfor vi ikke kan fortelle det til venner og kjente...
Jeg har fortalt det til foreldrene mine og regner med svigerforeldrene er neste.. ellers så må jeg vel prøve å holde på hemmligheten til jeg er over "abortfaren"... men jeg er gravid for første gang, så det er utrolig vanskelig.. men å ska en gjøre??


Hadde ei venninne som sa det til alle og enhver samme dag hun fant det ut selv og hun aborterte... å det kan jo ikke være lett å skulle fortelle alle at det ikke ble noe baby likevel... ...

vanskelig er det... .. har du opplevd at buksene er stramme allerede altså?? jeg har ikke merket noen ting, men det kommer vel... [:D]

Lykke til med svangerskapet.. godt å høre hvordan andre opplever ting[:)]

- AB
 
jeg måtte bare fortelle det på jobben, alle skjønte hva som var på gang når jeg fløy på do hele tiden og kastet opp[:'(] men greit nok, tenker at går det galt så finner de det ut uansett
 
Vet ikke helt hvordan vi gjør det med det å skulle fortelle... Har st til å fortelle, men tror vi venter til jeg har vært hos legen om to uker.

Når det gjelder buksene mine, er de passe, men jeg er litt oppblåst i magen, og de var ikke akkurat store fra før. De strammer liksom akkurat på den delen av magen som er litt øm og rar, så da er den liksom ekstra vond........ Meg og bukser, finner aldri en som er helt perfekt........[8D]


Lykke til med spiren du og AB! Har du prøvd lenge?
 
Ville bare gratulere deg med spiren i magen! [:)]
 
ORIGINAL: Hilde-Anita

Ville bare gratulere deg med spiren i magen! [:)]


Takk!!! [:D][:D][:D][:D][:D]
 
Hei, fruE! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Alt er nytt og man vet lite på forhånd. Jeg visste ikke om urinprøve, alle blodprøver og papirer ved første legebesøk. Vi fortalte familiene nyheten i helgen, men venter med å fortelle det til andre. Tok en runde med besøk og telefoner. Veldig artig!
Jeg har lyst til å kjøpe meg en bukse som er for stor nå, som ikke strammer noe sted. Også så vondt i puppene når man kommer nær dem!
Og alt man skal spise og ikke spise og passe seg for å gjøre og ikke gjøre... Har tro på sunn fornuft og sunt kosthold, jeg!
Gratulerer, og lykke til videre! [:)]
 
Gratulerer både fruE og AB.

Det er sannelig ikke lett å holde disse herlige nyhetene for seg selv. Jeg vil så gjerne være gravid, for da er planen å legge brev med nyheten under juletreet hos familiene våre. Men såørsmålet er om jeg hadde klart det hvis jeg virkelig blei gravid!!

ønsker dere lykke til. Kos dere med hemmeligheten i magen!

M
 
Takk igjen!!! [:)]

Nå er der slik at jeg for første gang skal feire jul hjemmefra - hos svigerforeldrene mine. Vi tenkte vi skulle fortelle dem det på julaften, men vet ikke om jeg orker å vente til 2. juledag med å fortelle det til mamma og pappa.

For min del kan vi gjerne vente med å fortelle det til svigers. Svigermor jobber i samme bygd som jeg jobber på skole, og de som jobber på den bedriften er veldig flinke til å fortelle hverandre ting..... Ikke at hun sier noe om jeg sier hun ikke skal, men det kan jo være hun glemmer seg, bare i ren skjær glede over det første barnebarnet.... Og da vet plutselig de fleste av elevene mine det før jeg i det hele tatt har fått tid til å si noe til kollegaene mine.

Men jeg tror jeg vil fortelle det til mamma og pappa etter legebesøket....[:)]

I dag kjøpte jeg forresten koffeinfri te. Den første smakte litt rart...vet ikke om jeg klarer å drikke den egentlig... Har en til, får prøve den før jeg gir opp koffeinfri te. Liker best vanlig lipton te....

Og så har jeg bare drukket 1 glass pepsimax i dag. En kopp venlig te og et glass pepsimax må da gå greit.....? [8|]

Jammen er det godt å ha dere å lufte tanker til.... Kjekt at dere gidder å lese!

Lukke til med prøvingen, Monicabebe, og lykke til med spiren, xeena!

[:)]
 
hei hei...
Jeg hadde venta til jul med og fortelle det..sånn for sikkerhets skyld[:)]
Så blir det sikkert hyggeligere for mamman din at du er dær når du sier det[:)]
Du skal ha urinprøve med på hver legetime og jordmor time..de skjekker vel
om du har eggehvite i urinen,noe som er et tegn på svangerskapsforgiftning og om at du har sukker i urinen som er et tegn på svangerskapsdiabetes[8D]så det er nok helt vanlig[:)]
Så tar de blodprøver første gangen hos legen,som de sender inn og da får du svar på om du er hiv-pos eller neg.
og om du har antistoffer mot rubella(røde hunder)og om du er resus + eller resus -...du får en lappe i psten med alle prøve svarene på[:)]
åsså er det ikke farlig for fosteret at du har "litt" stramme bukser på deg..det er bare deg det er ubehagelig for[&o]
Du får ha lykke til med den lille spilen i magen din[:)][:)]
klem
 
Takk Hanne! [:)] Så kjekt å høre andre sine erfaringer og meninger. I dag var dongerien på igjen, og det var helt som vanlig. Stramme litt her og der gjør den til vanlig, men det er greit.

Når det gjelder den maten, blir det litt te og pepsi, orker ikke tenke så sinnsykt på det, bare jeg ikke drikker er av det enn tilsammen 3-4 glass/ kopper pr. dag.

Men, lurer nå egentlig på om jeg har drømt om den positive testen.....føler meg ikke noe særlig gravid.... Men mensen er da ikke her........[8|]

Ja, ja.... Håper det går bra....
 
Gratulerer ! ring å fortell det til moren din du. [:)]Det er godt å ha noen å dele alt med. Ingen er så god som mamma. [:)][:)]
 
Kjenner ønsket om å fortelle det til alle..
Men jeg har kun sagt det til en bitteliten krets venninner og lederteamet på jobben. Holder igjen litt med foreldre og svigers. Mamma er av "sladrekjerring"-typen og kommer til å glemme seg bort, svigermor har kun et barn som kan "føre slekta videre" og kommer til å fly av lykke.. da går skravla på henne også..

Siden jeg har blødninger og litt komplikasjoner ønsker jeg å holde det litt i sjakk foreløpig.
[:)]
 
Snakket med mamma nå nettopp og hadde SÅ lyst til å si noe, en jeg venter til bursdagen hennes i slutten av mnd..... Fin bursdagspresang![:D] Mamma kan fint holde ting for seg selv, da er det verre med svigermor.... Eller, tror nok hun hadde klart å holde seg, men hadde ikke satset på det...særlig ikke når det gjelder unger. Hun er helt hekta på unger, ønsker seg babydukke.....[8|] (Om det var spøk eller ikke, er jeg ikke helt sikker på....... ) Hun kommer til å ta helt av når vi forteller det, og så kommer jeg til å få høre enda flere "gode råd og tips" om hvordan man holder en unge, hvordan man ammer, hva jeg må spise og ikke spise...hun skal sikkert og vite når vi hadde sex, slik at hun kan finne ut om det blir gutt eller jente. Har fått en leksjon i det tidligere....[8|] Nå skal det jo sies at jeg har verdens koseligste svigerforeldre, og kommer stort sett godt overens med svigermor, men når det gjelder unger er hun håpløs.... Håper jeg klarer å slappe av når det gjelder den tingen, for det er en av de tingene jeg gruer meg mest til i hele svangerskapet....å høre svigermor legge ut om hvor flink hun er med unger.... Vil da finne ut ting selv, og mamma er mer naturlig for meg å gå til.... Vil ikke at noen skal prakke på meg meninger....!!![:@]

Ja, ja. Det ordner seg vel....

Takk for svar og gratulasjoner! Det varmer! [:D]
 
Back
Topp