Fondant.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
HJEP ...
Lagar denna tråden her kanske eg får fortare svar . Vet det er feil men har ikkje lust kakan till 1 åringen ska Torka in.
Ska ha bursdagsfeiring till 1 åringen imon. Har lagt på fondant og allt pynt på kaken . Men nå er eg redd fondanten vill torka till imon. Vad gjør eg før å førhindra det? Vad ska eg pakka den in i? Huskar ikke hur og vad eg gjorde sisst gång . Takk :)
 
Jeg husker ikke helt, men mener jeg satte kaken inn i kjøleskapet med bare er plastlokk over (sånn en frakter kaker med), og mener det gikk fint :) lykke til!
 
Så lenge kaken står kjølig tørker ikke fondanten inn. Og hvertfall ikke til i morgen. Noe hardere blir den, men sånn er fondant.
Pynten har vel allerede tørket litt uansett.
Kan godt sette et plastlokk over om du har det.
 
HJEP ...
Lagar denna tråden her kanske eg får fortare svar . Vet det er feil men har ikkje lust kakan till 1 åringen ska Torka in.
Ska ha bursdagsfeiring till 1 åringen imon. Har lagt på fondant og allt pynt på kaken . Men nå er eg redd fondanten vill torka till imon. Vad gjør eg før å førhindra det? Vad ska eg pakka den in i? Huskar ikke hur og vad eg gjorde sisst gång . Takk :)
Hvilken kake er det? Den må strengt tatt ikke stå i kjøleskap heller viss det er f.eks sjokoladekake med smørkrem. Jeg hadde tatt plast over bare. Evt satt den i en kakeeske.
Pynten vil nok tørke litt mer, men det er jo ingen krise :)
Har laget noen hundre kaker etter hvert nå med fondant.. :p
 
Så lenge kaken står kjølig tørker ikke fondanten inn. Og hvertfall ikke til i morgen. Noe hardere blir den, men sånn er fondant.
Pynten har vel allerede tørket litt uansett.
Kan godt sette et plastlokk over om du har det.
Takk før tips nå e den pakt in i plastfolie og satt i kjøleskapet. Hade ej någon plastlokk som passet till denna kaken.
 
Jeg skulle på babyshower til ei venninne på en tirsdag, og forretningsreise mandag-tirsdag.
Måtte mer eller mindre dra direkte fra Gardermoen og dit, bare hjemom med kofferten først og hente gave og kaken.
Pyntet kaken med fondant søndag kveld og satte den og kjøleskapet med plastlokk mens jeg var borte.
Gikk helt fint det
 
Back
Topp