Folsyre

Mesaana

Forumet er livet
Har akkurat lest i bladet frisk at folsyre kan også forebygge lav fødselvekt. Så da har dere enda en god frunn til og ta folsyre de 3 første mnd av svangerskapet. Begynne gjerne når en prøver og blir gravid.[;)]
 
je her et det et daglig inntak![:)]
 
Gikk vel på det i godt over ett år jeg før jeg ble gravid, så fikk vel nesten overdose.. [:D]
 
Tror ikke det er farlig og ta det lengre. men det er ikke nødvendig da sa legen til meg. For etter 3 mnd så er alt ferdig laga, skal bare vokse og modne siste tida og da har ikke folsyre noe effekt lengre. Sånn jeg skjønte det da.
Leger er ikke alltid så flinke til og forklare.[8|]
 
Forstått det sånn jeg også at etter tre mnd skal man ikke ta det lenger.. Så i den 12 uka kuttet jeg det ut.
 
Huff jeg har ikke vært så veldig flink til å ta folsyre [&:] begynte vel i uke 4 og tatt litt til og fra.. nå som jeg er i 12. uke, går det greit å pøse på med litt ekstra, feks. 2 om dagen i stedet for 1????
 
Det er ikke farlig å ta det lenger, kroppen har bare godt av det. Folsyre er ikke bare for å forhindre ryggmargsbrokk. Derfor blir man også annbefalt å begynne å ta når man planlegger å bli gravid.
 
Nå er jeg en stor brød- og havregrautspiser da.. kanskje jeg har nok folsyre i kroppen til to allikevel? [8|] noen som vet hvor stor fare det er for å få ryggmargsbrokk etc hvis man ikke har tatt folsyre?
 
jeg tar det hver dag!men jeg fikk streng beskjed om å bare ta en da...
 
Jeg er nå i uke 19 og tar fortsatt folsyre. Fikk beskjed av legen at det var like greit å fortsette til glasset var tomt. Barnet tar ingen skade av det og du har bare godt av det sa han til meg. Så jeg tar en hver dag fortsatt, men nå er det snart tomt. [:D]
 
Back
Topp