Folat? Hvor lenge?

rosedama

Gift med forumet
Har alltid hørt fram til uke 12. Men ser flere har blitt anbefalt å forsjette. Hva gjør du?
 
Jeg skal til lege 19.april å har tenkt å spørre da. Tar så lenge det er anbefalt iallefall
 
Jordmor sa frem til uke 14 hos meg. Håper 12 uker stemmer, for da slipper jeg kjøpe ny pakke :p
 
Var hos legen på fredag. Hun mente at jeg skulle ta folat undet hele svangerskapet. Jeg trodde også at det var fram til uke 12.
 
Jeg tok folat langt ut i andre trimester sist. Husker ikke grunnen til det da :p
 
Legen min sa at det ikke var nødvendig lenger enn uke 12, men jeg tenkte også å høre med jordmor når jeg skal dit
 
Man tar jo folat for å forebygge nevralrørsdefekter. Nevralrøret lukkes bare noen få uker etter befruktning så kan ikke forstå at det skal ha noen effekt på dette å ta det utover i andre trimester..
 
Man tar jo folat for å forebygge nevralrørsdefekter. Nevralrøret lukkes bare noen få uker etter befruktning så kan ikke forstå at det skal ha noen effekt på dette å ta det utover i andre trimester..

Noen lega mene vist at det hjelper på andre prosesser å. Så tenke å høre hva de på nasjonalt senter for fostermedisin sier når æ skal dit 19.
 
Bare jeg som blir ekstremt kvalm av folat ? En dag jeg klemte de slapp jeg den forferdelige kvalmen . Tar de såklart hver dag, men den ettersmaken er forferdelig .
 
Bare jeg som blir ekstremt kvalm av folat ? En dag jeg klemte de slapp jeg den forferdelige kvalmen . Tar de såklart hver dag, men den ettersmaken er forferdelig .

Tar 5 tabletta på morran æ så kjenner ikke noe forskjell på den lille dær.
 
Bare jeg som blir ekstremt kvalm av folat ? En dag jeg klemte de slapp jeg den forferdelige kvalmen . Tar de såklart hver dag, men den ettersmaken er forferdelig .

Hadde ei venninne som ble kvalm av folat og vitaminene hun tok om morgenen... Ble bedre etter hun tok du ETTER frokosten ;) Så slipper man masse vitaminer på tom mage. :) Noen er mer følsomme enn andre på sånne ting.
 
Back
Topp