Fnøsts dagbok på vei mot babydrømmen

Å nei, det var ikke dette jeg ville lese. Hva med testene da, er de negative nå? Går jo an å håpe at det bare er en uskyldig blødning. Eller føler du deg sikker på at det ikke går veien? Stor klem og mange medfølende tanker sendes din vei. :Heartred
Ånei!!! :( Ikke noe hyggelig å lese at du har begynt å blø.. Stor klem til deg ❤️❤️
Trist å lese :( stor klem til deg!! ❤
Takk for klemmer alle sammen. Kommer en liten oppdatering nå:Heartred
 
Jeg skjønner ingen ting nå. Jeg blør fortsatt. Brunrødt blod med koagler. Men jeg tok en test nå og den er jo knallpositiv. Kan man virkelig blø såpass og fortsatt utvikle en normal graviditet? o_O
 

Vedlegg

  • 20200213_211221.jpg
    20200213_211221.jpg
    10,5 KB · Visninger: 103
Jeg skjønner ingen ting nå. Jeg blør fortsatt. Brunrødt blod med koagler. Men jeg tok en test nå og den er jo knallpositiv. Kan man virkelig blø såpass og fortsatt utvikle en normal graviditet? o_O
Jeg kan dessverre ikke svare på det. Men ta en tur til legen å få målt hcg? ❤
 
Jeg skjønner ingen ting nå. Jeg blør fortsatt. Brunrødt blod med koagler. Men jeg tok en test nå og den er jo knallpositiv. Kan man virkelig blø såpass og fortsatt utvikle en normal graviditet? o_O
Det kan være! Kanskje du skulle fått tatt HCG-blodprøve for å få bekreftet/avkreftet?
 
Ja du bør måle hcg! Kan det være at støttemedisinene kan gi skjøre og lettblødende slimhinner?
 
Her lever jeg fortsatt i stor usikkerhet. Fikk enda sterkere positiv test fredag ettermiddag, men jeg blør fortsatt av og på. Innimellom friskt som en mens, innimellom svakere rødbrunt eller brun utflod. Vi er på besøk hos et vennepar et annet sted i landet i helgen, og har lagt igjen testene hjemme. Tankene og bekymringene, derimot. De ble med i kofferten. Er også tidvis litt svimmel og småkvalm. Tipper at den psykiske belastningen ikke hjelper på formen heller. Det var så sinnsykt hektisk på jobb på fredag at jeg ikke rakk å tenke på å ta noen blodprøve da. I morgen er heldigvis testdato og jeg skal få snakket med klinikken. Regner med at det blir måling av hcg da? Blir uansett deilig å legge veien videre litt over på dem og få luftet bekymringer.
 
Nå har jeg fått tatt blodprøve for å måle hcg og skal tilbake og ta en til på onsdag. Selv om vi fortsatt lever i usikkerhet føles det deilig å vite at vi får mer info i løpet av uka. Strimmeltesten var fortsatt positiv i dag morges. Om mulig litt sterkere enn før. Ikke noe svakere i hvert fall, så det er jo et godt tegn:rolleyes: Den digitale testen som var innkjøpt til testdagen ligger fortsatt i skapet. Vet ikke helt om jeg har lyst til å ta den i det hele tatt.
 
Det her er så grenseløst nervepirrende. Kommer sikkert til å jinxe det nå og begynne å blø masse igjen når jeg skriver dette, men i dag har det nesten ikke vært friskt blod. Selvfølgelig fortsatt oransjerosa spotting både på papiret og bindet, men ikke ordentlig rødt blod. Også tok jeg nettopp en test, og er ikke teststreken nesten sterkere enn kontrollstreken?:rolleyes: Får vite hcg fra i går når jeg skal for å ta blodprøve nummer to i morgen. Er helt nervevrak nå.
 

Vedlegg

  • 20200218_163832.jpg
    20200218_163832.jpg
    56,2 KB · Visninger: 92
Hcg mandag ca kl 13: 2430
Hcg onsdag ca kl 8: 5144

Da har jeg endelig fått svar på blodprøven. Holdt på å gå på veggen av spenning før jeg fikk telefonen, og var så redd for dårlig stigning, men fikk veldig positive nyheter. Prøven fra i går viser mer enn dobling på litt mindre enn 48 timer.:Heartred

Skuldrene senket seg noen hakk selv om jeg fortsatt blør. Jeg er faktisk gravid :Heartred Nå blir det mer nervepirrende venting frem til ultralyd om én og en halv uke.
 
TUL blir forresten mandag 2. mars:)
 
Fantastisk stigning Fnøst!! Gratulerer så masse :love7
 
Ååå, så gode nyheter. Gratulerer så mye :love7

Kan tenke meg du har vært nervøs før du fikk svar ja, får jo høy puls selv bare av å forestille meg det.
 
Hcg mandag ca kl 13: 2430
Hcg onsdag ca kl 8: 5144

Da har jeg endelig fått svar på blodprøven. Holdt på å gå på veggen av spenning før jeg fikk telefonen, og var så redd for dårlig stigning, men fikk veldig positive nyheter. Prøven fra i går viser mer enn dobling på litt mindre enn 48 timer.:Heartred

Skuldrene senket seg noen hakk selv om jeg fortsatt blør. Jeg er faktisk gravid :Heartred Nå blir det mer nervepirrende venting frem til ultralyd om én og en halv uke.

SÅ fantastisk!! Håper tiden går fort frem mot TUL og at blødningene snart gir seg.
 
Kan jo ikke si det for sikkert, men det virker som om blødningene er i ferd med å gi seg. Det har gradvis blitt mindre utover i uka. Såvidt litt friskt rødt i går, og i dag har det knapt vært noe farge på papiret i det hele tatt. Skvetter nesten av å ikke se blod når jeg går på do siden det har vært normen i det siste.

Tar meg selv i å bli litt for optimistisk nå siden jeg synes at jeg har noen ganske "lovende" symtomer i tillegg. :rolleyes:Jeg har vært mye sliten de siste ukene, men nå har det nådd et nytt nivå. Våknet nettopp fra en to timer lang lur på sofaen helt omtåket uten å vite hvor jeg var. :hilarious:Jeg, som aldri får til å sove på dagen uten å være skikkelig syk. Er også litt svimmel og uvel, men det kommer og går ganske plutselig. Og nevnte jeg utrolig ømme pupper? Ga ganske fort opp å ha på meg vanlig bh i dag for å si det sånn.
 
Etter over en uke uten blødning (riktignok litt brunt innimellom) begynte jeg å blø friskt igjen nå.:sorry: Skal heldigvis på ultralyd i morgen uansett, men akkurat nå er det ikke mye håp igjen her. Dette kan da umulig gå bra. Også nå som det har vært så lovende den siste uka uten blødning og med masse graviditetssymptomer. Æsj altså! Orker ikke denne berg og dalbanen av følelser. :(
 
Etter over en uke uten blødning (riktignok litt brunt innimellom) begynte jeg å blø friskt igjen nå.:sorry: Skal heldigvis på ultralyd i morgen uansett, men akkurat nå er det ikke mye håp igjen her. Dette kan da umulig gå bra. Også nå som det har vært så lovende den siste uka uten blødning og med masse graviditetssymptomer. Æsj altså! Orker ikke denne berg og dalbanen av følelser. :(

Men kanskje du bare har superskjøre slimhinner? Prøv å holde på optimismen, den lille levde fint igjennom første runde med blødning, h*n kan leve like godt gjennom denne. Det er ikke sikkert det blør fra livmor. Masse, masse lykke til på UL, jeg håper du får se en superfin liten sprell!
 
Skjønner godt du er bekymret, men det kan også være uskyldig blødning. Lykke til imorgen, håper blødning gir seg og at alt går fint med den lille i magen. ❤️
 
Back
Topp