Flyttet bak på OUL

Hadde ikkje stressa så masse med datoen hadde det ikkje vore for at eg må ta ks, har ikkje lyst at vatnet skal gå heime (som siste) og så ende med hasteks.. Sida eg fødte før termin sist og no har blitt satt tilbake - så er det jo plutselig mulig at planlagt ks dato blir satt for seint :wideyed:

Skjønner godt du blir stressa da. KS får helt andre omstendigheter hvis vannet går og du får rier så klart[emoji53] bor du langt unna sykehuset? Vurdert å be om en vurdering nr 2?
Jeg skal diskutere det med jm neste uke tenkte jeg.
 
Skjønner godt du blir stressa da. KS får helt andre omstendigheter hvis vannet går og du får rier så klart[emoji53] bor du langt unna sykehuset? Vurdert å be om en vurdering nr 2?
Jeg skal diskutere det med jm neste uke tenkte jeg.
Litt over 30 min, så er heldigvis ikkje langt. Skal til legen neste fredag, vil be om ny vudering då. JM på OUL sa at dei var ikkje gnitne på UL, så det bør gå bra. Har ikkje lyst å ha gå å tenke på dette resten av sv - vil vere sikker på at dato for ks blir satt så mulig.
 
Har hørt det samme som mange andre har skrevet :) JM sa til meg at termindato har et slingringsmonn på +- to uker.
 
Hadde jeg ikke hatt IVF-dato så hadde de satt meg tilbake 3-4 dager, men det gjør de ikke når de vet når uttak/innsett var.
 
Vart også flytta bak - til 15.sept. Synst det er så rart iom at vi brukte eggløsningstest, trudde muligens kanskje at eg skulle bli flytta fram litt!
Får ikkje "mattestykket" til å gå opp:
Storebror hadde termin 20.sept, han er eg 100% sikker på at vart laga 25.des (sambo var vekke på jobb 3 vk før...).
No har vi termin 15.sept - og her hadde vi eggløsning 3.des. Veit at det kan ta opp til 7 dg før egget fester seg etc - men likavel? Det er jo 22 dager i forskjell på unfangelsesdato, og ved å ta vekk 7 dager på festing/levende sædceller etc så blir det 15 dager - altså at vi skulle hatt termin 5 sept om vi følger storebror sin termin?
Hahahahaha - kjenner det nesten går rundt i haudet på meg ved å tenke på datoer :D
Rart, jeg har å termin 15. september men siste mens var 3.des. Hvordan kan vi ha samme termin.?
 
Spiller til syvende og sist ikke så stor rolle for meg altså, tvillingene kommer før og blir indusert ut i fra størrelse og min form. Jeg bare syns det er så rart! Jeg sjekket i babylage-appen min også, vi hadde faktisk ikke sex en gang da ul-terminen påstår jeg har hatt el. Oh well....
Samme her! Ikkje i tidsrommet rundt det heller:confused:
 
Rart, jeg har å termin 15. september men siste mens var 3.des. Hvordan kan vi ha samme termin.?
Har vel noe med når befruktningen skjer og når egget fester seg?
Jeg trodde vi var kommet en uke kortere enn vi er pga sein el, men jordmor sa at sædcella kunne kommet til egget raskt og egget kunne festa seg fort og dermed kommet i gang på ca samme tidspunk som om el var "presis". Eller noe slikt;) Er litt slingringsmonn i slike babylaging-saker har jeg skjønt!
 
Har vel noe med når befruktningen skjer og når egget fester seg?
Jeg trodde vi var kommet en uke kortere enn vi er pga sein el, men jordmor sa at sædcella kunne kommet til egget raskt og egget kunne festa seg fort og dermed kommet i gang på ca samme tidspunk som om el var "presis". Eller noe slikt;) Er litt slingringsmonn i slike babylaging-saker har jeg skjønt!

Rart, jeg har å termin 15. september men siste mens var 3.des. Hvordan kan vi ha samme termin.?
Må ha noe med når egget fester seg ja. Kan jo ta alt fra 3-7 dager etter befruktning. Jeg hadde første dag i siste mens den 6 Jan. og jeg har også fått termin den 15 september.
 
Må ha noe med når egget fester seg ja. Kan jo ta alt fra 3-7 dager etter befruktning. Jeg hadde første dag i siste mens den 6 Jan. og jeg har også fått termin den 15 september.

Det er sprøtt, for jeg hadde første dag i siste mens 1/12 og positiv test 31/12. Termin etter OUL 19/9!!
 
Det er sprøtt, for jeg hadde første dag i siste mens 1/12 og positiv test 31/12. Termin etter OUL 19/9!!

Det er jo nesten verre enn meg[emoji849] mens 4/12, superpositiv test 31/12, OULtermin 17/9.
 
Det er sprøtt, for jeg hadde første dag i siste mens 1/12 og positiv test 31/12. Termin etter OUL 19/9!!
Interessant!
Hadde første dag i siste mens 10.12.
EL ca 28.-30.12.
Positiv test 10.01.
Termin etter OUL 20.9.
 
Interessant!
Hadde første dag i siste mens 10.12.
EL ca 28.-30.12.
Positiv test 10.01.
Termin etter OUL 20.9.

Det er sprøtt, for jeg hadde første dag i siste mens 1/12 og positiv test 31/12. Termin etter OUL 19/9!!

Det er jo nesten verre enn meg[emoji849] mens 4/12, superpositiv test 31/12, OULtermin 17/9.
Veldig spesielt ja..
Jeg ble flyttet frem to dager på tul, men etter oul ble det faktisk samme termindato som ble beregnet etter siste mens i begynnelsen.
 
Rart, jeg har å termin 15. september men siste mens var 3.des. Hvordan kan vi ha samme termin.?

Ja veldig rart [emoji15] Skal be om ny vurdering. Var på TUL også i vk 7, fekk 10 des då også.
 
Last edited:
Det er sprøtt, for jeg hadde første dag i siste mens 1/12 og positiv test 31/12. Termin etter OUL 19/9!!
What!! Går det an da :p jeg hadde første dag i siste mens 29/11 og testet positivt 26/12, har termin 04.09.. burde ikke vært så stort mellomrom mellom oss skulle en tru :p
 
Men.. det har vell med EL, unnfangelse osv å gjøre? Jeg hadde siste mens i oktober [emoji39]
 
Men.. det har vell med EL, unnfangelse osv å gjøre? Jeg hadde siste mens i oktober [emoji39]
Kommer nok ann på når man har el ja. Syklusene våre har jo forskjellig lengde og det kan nok gjøre at noen får el på samme tid selv om første mens dag er forskjellig [emoji6]
 
Back
Topp