Flyttet bak på OUL

Hilla

Gift med forumet
Septembergull'17
Sensommerbarna 2019
Var på ordinær ultralyd i går. Da ble terminen flyttet fra den 12. til den 17. Sept. Det vil jo di at jeg bare hadde vært gravid i 8 dager da jeg fikk en superpositiv g.test. Er ikke det litt rart? Min termin har ikke så mye å si, siden jeg venter tvillinger, men uansett? Jeg var ikke 200% sikker på når jeg hadde mens, men så off tror jeg faktisk ikke jeg var, og ettet 8 dager- da produserer man da ikke nok hCG til å få så positiv g.test?!?
 
Var på ordinær ultralyd i går. Da ble terminen flyttet fra den 12. til den 17. Sept. Det vil jo di at jeg bare hadde vært gravid i 8 dager da jeg fikk en superpositiv g.test. Er ikke det litt rart? Min termin har ikke så mye å si, siden jeg venter tvillinger, men uansett? Jeg var ikke 200% sikker på når jeg hadde mens, men så off tror jeg faktisk ikke jeg var, og ettet 8 dager- da produserer man da ikke nok hCG til å få så positiv g.test?!?
Jeg vet ikke om man egentlig har anledning til å betvile termindato, men man kan vistnok be om en annens mening om man ønsker det i forbindelse med ultralyd (og det meste annet av medisinske undersøkelser).

Jeg tenker litt at siden du har tvillinger så blir hcg ganske påvirka av det, du produserer jo dobbelt så mye av det (?) i starten mener jeg å ha hørt, men er enig at det er litt rart.
 
Var på ordinær ultralyd i går. Da ble terminen flyttet fra den 12. til den 17. Sept. Det vil jo di at jeg bare hadde vært gravid i 8 dager da jeg fikk en superpositiv g.test. Er ikke det litt rart? Min termin har ikke så mye å si, siden jeg venter tvillinger, men uansett? Jeg var ikke 200% sikker på når jeg hadde mens, men så off tror jeg faktisk ikke jeg var, og ettet 8 dager- da produserer man da ikke nok hCG til å få så positiv g.test?!?
Siden du venter tvillinger produserers HCG fortere enn ved "normale" graviditeter, så det kan vel være litt av grunnen? Ellers sier de jo at babyene vokser litt i rykk og napp, og ved små målefeil er vel terminen mer et velbegrunnet gjett på når du ble befruktet?
Selv brukte jeg el tester og tempet (som sies å være beste måte å finne el på selv), så jeg mener da jeg vet når jeg hadde el. Men ifølge to ultralyder har jeg altså blitt befruktet tre dager FØR eggløsning :p Jeg tar det med en klype salt, og gleder meg over at de heller satt meg frem enn tilbake ;)
 
Var på ordinær ultralyd i går. Da ble terminen flyttet fra den 12. til den 17. Sept. Det vil jo di at jeg bare hadde vært gravid i 8 dager da jeg fikk en superpositiv g.test. Er ikke det litt rart? Min termin har ikke så mye å si, siden jeg venter tvillinger, men uansett? Jeg var ikke 200% sikker på når jeg hadde mens, men så off tror jeg faktisk ikke jeg var, og ettet 8 dager- da produserer man da ikke nok hCG til å få så positiv g.test?!?
Jeg har alltid fått positiv gravtest på dag 10.. just sayin :) (Og jeg har aldri hatt tvillinger, så tenker siden det er tvillinger du går gravid med høres det helt legitimt ut for min del).
 
Vart også flytta bak - til 15.sept. Synst det er så rart iom at vi brukte eggløsningstest, trudde muligens kanskje at eg skulle bli flytta fram litt!
Får ikkje "mattestykket" til å gå opp:
Storebror hadde termin 20.sept, han er eg 100% sikker på at vart laga 25.des (sambo var vekke på jobb 3 vk før...).
No har vi termin 15.sept - og her hadde vi eggløsning 3.des. Veit at det kan ta opp til 7 dg før egget fester seg etc - men likavel? Det er jo 22 dager i forskjell på unfangelsesdato, og ved å ta vekk 7 dager på festing/levende sædceller etc så blir det 15 dager - altså at vi skulle hatt termin 5 sept om vi følger storebror sin termin?
Hahahahaha - kjenner det nesten går rundt i haudet på meg ved å tenke på datoer :D
 
Var på ordinær ultralyd i går. Da ble terminen flyttet fra den 12. til den 17. Sept. Det vil jo di at jeg bare hadde vært gravid i 8 dager da jeg fikk en superpositiv g.test. Er ikke det litt rart? Min termin har ikke så mye å si, siden jeg venter tvillinger, men uansett? Jeg var ikke 200% sikker på når jeg hadde mens, men så off tror jeg faktisk ikke jeg var, og ettet 8 dager- da produserer man da ikke nok hCG til å få så positiv g.test?!?

Fikk tydelig positiv 7dpo med jenta, og du har to stk. så superpositiv 8 dpo er ikke usannsynlig :)
 
Vart også flytta bak - til 15.sept. Synst det er så rart iom at vi brukte eggløsningstest, trudde muligens kanskje at eg skulle bli flytta fram litt!
Får ikkje "mattestykket" til å gå opp:
Storebror hadde termin 20.sept, han er eg 100% sikker på at vart laga 25.des (sambo var vekke på jobb 3 vk før...).
No har vi termin 15.sept - og her hadde vi eggløsning 3.des. Veit at det kan ta opp til 7 dg før egget fester seg etc - men likavel? Det er jo 22 dager i forskjell på unfangelsesdato, og ved å ta vekk 7 dager på festing/levende sædceller etc så blir det 15 dager - altså at vi skulle hatt termin 5 sept om vi følger storebror sin termin?
Hahahahaha - kjenner det nesten går rundt i haudet på meg ved å tenke på datoer :D

Befruktede egg kan "gåi dvale" sånn at el var rett men, at termin blir rett også:) om du skjønte hva jeg mente
 
Jeg har vært på OUL idag, og ble satt hele 8 dager tilbake[emoji22] kjempestressa over dette, og kjenner at det er vanskelig å ta det innover meg.
Jeg fikk positiv graviditetstest 31/12, noe som da vil si at jeg fikk positiv test da jeg var 3+0 på vei.
 
Ultralydterminen er kun gyldig frem i tid, ikke bakover, og på den måten kan man heller ikke beregne befruktingsdato korrekt. Har jeg i alle fall lært da [emoji39]Gir i alle fall noe mening for meg.
 
Jeg ble også flyttet tilbake, fra 19/0 til 18/4, er ikke så mye da, men skjønner ikke hvordan de flytter rundt på ting. Gikk fra termin den 15/9 etter tul til 18/9 etter oul :p
 
Jeg er veldig spent på hva de sier i morgen. Dette er IVF, så befruktningstidspunktet er 100% sikkert, og jeg regner med at de derfor beholder min termin, men det kan jo hende de sier noe om størrelsen på fostret og hva de ville satt som UL-termin likevel.
 
Er visst litt ulikheter i hvor fort de vokser i starten, dvs noen har lenger baketid enn andre uten at en helt vet hvorfor - kan være derfor dere er satt fram?
 
Ultralydterminen er kun gyldig frem i tid, ikke bakover, og på den måten kan man heller ikke beregne befruktingsdato korrekt. Har jeg i alle fall lært da [emoji39]Gir i alle fall noe mening for meg.
Hm, så det sier egentlig mer om hvor "ferdigbakt" fostret er, ikke når befruktninga faktisk skjedde?

(litt kult å tenke på)
 
Eg testa positivt 4+5 etter det dei har rekna min termin som. Og eg vart såtten 15 daga tilbake på tidlig ul, hadde menstermin 5. September og no 20. Stooor forskjell:wtf:
Men det var det med første og, då va vi på sjukehuset 23. Desember og fekk beskjed om at el skulle skje om to daga. Vart gravid, fekk termin 19. September og vart flytta til 25 på oul og fødte ikkje før 1. Oktober såee.. ting stemme ikkje alltid overens:wacky:
 
Hadde ikkje stressa så masse med datoen hadde det ikkje vore for at eg må ta ks, har ikkje lyst at vatnet skal gå heime (som siste) og så ende med hasteks.. Sida eg fødte før termin sist og no har blitt satt tilbake - så er det jo plutselig mulig at planlagt ks dato blir satt for seint :wideyed:
 
Her ble jeg ikke flytta noen frem eller tilbake så det var riktig dato 15 sept. Men regner vel med at tvillingene kjem før termin.
 
Spiller til syvende og sist ikke så stor rolle for meg altså, tvillingene kommer før og blir indusert ut i fra størrelse og min form. Jeg bare syns det er så rart! Jeg sjekket i babylage-appen min også, vi hadde faktisk ikke sex en gang da ul-terminen påstår jeg har hatt el. Oh well....
 
Back
Topp