Flytte underveis i svangerskap

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Noen som vet hvordan man gjør det i forhold til kontroller/oppfølging og søking på fødested om man flytter underveis i svangerskapet? (på tvers av landet)
 
Noen som vet hvordan man gjør det i forhold til kontroller/oppfølging og søking på fødested om man flytter underveis i svangerskapet? (på tvers av landet)

Bare å gi beskjed om at du vil føde det du skal flytte til. [emoji4] Er vel ikke alle steder man trenger å søke plass heller. Ta kontakt med jordmor der du skal flytte til.
 
Jeg skal flytte når jeg går ut i permisjon. Så jeg ordna det på den måten at jeg fikk OUL på stedet jeg skal føde, for å komme inn i deres systemer. Så har jeg snakka med jordmortjenesten i kommunen jeg skal flytte til. Så fikk beskjed om å bare ta kontakt når jeg hadde flytta nedover for å få kontroller hos de :)
 
Jeg skal flytte når jeg går ut i permisjon. Så jeg ordna det på den måten at jeg fikk OUL på stedet jeg skal føde, for å komme inn i deres systemer. Så har jeg snakka med jordmortjenesten i kommunen jeg skal flytte til. Så fikk beskjed om å bare ta kontakt når jeg hadde flytta nedover for å få kontroller hos de :)
Skulle ønske jeg kunne ordne det på den måten, for det hadde vært supert. Men har alt for mange reisetimer til dit jeg flytter til at det går.
 
Jeg flyttet 1,5mnd før fødsel. Tok kontakt med jordmor, fastlege etter jeg hadde flyttet. Ingen problem. Og sykehuset tok imot meg når jeg var i fødsel.
 
Skulle ønske jeg kunne ordne det på den måten, for det hadde vært supert. Men har alt for mange reisetimer til dit jeg flytter til at det går.

Forståelig, to fly for min del og, men kjæresten bor der! Men jeg ville kontakta sykehuse uansett for å blitt skrevet inn! SUS(stavanger) har innskriving rundt uke36:) men vet ikke hvordan det er på andre sykehus da! Men tipper det ordner seg!
 
Noen som vet hvordan man gjør det i forhold til kontroller/oppfølging og søking på fødested om man flytter underveis i svangerskapet? (på tvers av landet)

Med tanke på fødested, kommer nok an på hvor du flytter. Her i Bergen søker vi ikke om det :)
 
Jeg bare ringte å bestilte time hos jordmor i den nye kommunen når det var påtide med kontroll etter flyttingen. Hvis det er sent i svangerskapet ville jeg bedt nåværende jordmor om hjelp til å søke fødeplass på det aktuelle sykehuset.
 
Jeg flytta to-tre måneder før termin. Kontaktet bare helsestasjonen og fikk kontroll hos jordmor der, hun søkte om fødeplass.
 
Jeg bare ringte å bestilte time hos jordmor i den nye kommunen når det var påtide med kontroll etter flyttingen. Hvis det er sent i svangerskapet ville jeg bedt nåværende jordmor om hjelp til å søke fødeplass på det aktuelle sykehuset.

Enig! Det er lurt :)
 
Back
Topp