Fly med baby

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Mange spm her på meg mn er helt grønn på detta[emoji85]
Skal reise til Kreta i slutten av august og jeg har dessverre ikke noe melk igjen i puppene så vi har gått over til mme. Får jeg med meg dette igjennom tolla tro? Lille må jo ha mat iløpet av flyturen[emoji3]
Og får man leid sånne «seter» babyen kan sove i?
 
Nettopp hatt med både ferdigblandet MME og vann på flaske/termos gjennom sikkerhetskontrollen. Null problem. Stilte ikke spørsmål en gang :) Får ha med det meste av mat/drikke til baby på flyet.

Ang. seng så sjekk barnombord.no om leie av Flyebaby på flyplassen du reiser fra. Vurderte dette selv, men droppet det da reisen ikke var så lang.
 
Mat til baby er som regel uproblematisk. Fikk noen spørsmål ang sånne smoothie poser da vi fløy fra USA med mellomste, men det gikk fint. Fra Norge er alt som regel veldig greit.
Har hatt sånn seng til baby et par ganger, men det kommer an på hvor man får sete. Vi fikk ikke sete der de har babyseng på våre flyvninger til og fra Norge i sommer så må belage oss på 10 timer med vesla på fanget. Ikke noe vi gleder oss til, men sånn er det bare. Enklere å fly med en på 6 mnd enn en på 1,5 år syns jeg hvertfall [emoji85] så neste sommer tror jeg blir verre.
 
Jeg har flydd med mi 2 ganger. Ingen problem å få med flaske med mm eller mme.
Jeg brukte bæresele på flyplassen, og det var gull verd. Nå blir jo din litt større til da- så kanskje en sånn reisetrille er bedre.
Ellers ammet jeg på vei opp/ned for å utligne trykk i ørene, men smokk eller flaske vil gjøre samme susen.

Vi skal ut å fly 3 ganger til i løpet av sommeren. To av turene er korte, så da gjør jeg ikke noe ekstra, men på siste turen (til Spania) vurderer jeg å få lånt meg en sånn flybaby. Man henger den på setet foran seg, så blir det som en liten «hengekøye» som lille kan ligge i. Da får man avlastet fanget sitt litt [emoji4]
 
Noen som har prøvd flye baby med baby 6 mnd eller eldre? Jeg har lest noen reviews på at den bare funker på mindre babyer. Pluss at det er problem å få festet den på enkelte flytyper.
Jeg vurderer en oppblåsbar reiseammepute sånn at jeg kan ha henne delvis sovende der og armene kan få litt pause...
 
Noen som har prøvd flye baby med baby 6 mnd eller eldre? Jeg har lest noen reviews på at den bare funker på mindre babyer. Pluss at det er problem å få festet den på enkelte flytyper.
Jeg vurderer en oppblåsbar reiseammepute sånn at jeg kan ha henne delvis sovende der og armene kan få litt pause...

Oppblåsbar ammepute hørtes jo bra ut. Skal fly med snuppa når hun er 7m og da kunne det vært bedre en flybaby
 
Jeg måtte åpne alt av lukket/ferdigblandet erstatninger og smoothier og smake på selv som jeg hadde med på Stanstead så det kan være ulik praksis på ulike flyplasser. På flyet varmer de også mme hvis du spør :)
 
Back
Topp