Flere som skal lage hjemmelaget babymat?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Flere her inne som tenker å lage babymaten selv? Tenker dere å bruke blender eller stavmikser?
 
Har planer om å lage maten selv ja, har ikke bestemt meg om jeg skal bruke blender eller stavmikser. Blir nok å prøve meg frem, på hva som er best :)
 
Ladge mye til storesøster og har begynt å lage litt til lillesøster nå. Jeg bruker stavmikser :)
 
Har lagd noe, brukt stavmikser
 
Hva lager dere da? Vil gjerne ha tips. Synes forøvrig det høres greiest ut med stavmikser [emoji4]
 
Jeg ønsker å lage maten [emoji5]tar gjerne imot tips og oppskrifter! Har stavmikser, ikke blender
 
Prøvde å lage denne i går:
- 2 gulrøtter
- 1 potet
- 1 stor søtpotet
- 1/4 sellerirot
- 1 ts usaltet meierismør

Kokte alle grønnsakene møre og kjørte den til en glatt purè med stavmikser, sammen med litt av kokevannet for å få riktig konsistens[emoji4]
Småen har ikke smakt den enda, men skal prøve å gi han en smaksprøve i ettermiddag [emoji1]
 
Prøvde å lage denne i går:
- 2 gulrøtter
- 1 potet
- 1 stor søtpotet
- 1/4 sellerirot
- 1 ts usaltet meierismør

Kokte alle grønnsakene møre og kjørte den til en glatt purè med stavmikser, sammen med litt av kokevannet for å få riktig konsistens[emoji4]
Småen har ikke smakt den enda, men skal prøve å gi han en smaksprøve i ettermiddag [emoji1]

Når du lager så mye, fryser du ned da? Isåfall porsjonsvis? Og hvor lenge er det holdbart i kjøleskapet evt? [emoji1][emoji1]
 
Jeg laget for en stund siden, av en kokt potet et eple og lit vann å brukte stavmikser, har enda nedfryst i frysern. Lille får vanlig babygrøt til kveldsmat ikke hjemmelaget. :)
Nå er det jo ikke lenge igjen til lille er 6 mnd å kan spise mer forskjellig å da blir det mer gøy å kunne lage mer hjemmelaget mat til henne :)
 
Hva lager dere da? Vil gjerne ha tips. Synes forøvrig det høres greiest ut med stavmikser [emoji4]
Starter med en og en ingrediens. Feks kokte/dampede gulrøtter eller eple eller annen frukt/grønt. I starten bør de helst smake på en og en ingrediens og det bør gis på dagtid så du oppdager eventuelle reaksjoner og vet hva de eventuelt reagerer på. Du kan i utgangspunktet gi nesten hva som helst :) Les helsedirektoratet sin brosjyre om mat, der står det du bør unngå til så små :)
 
Back
Topp