Flere som gruer seg til å prate med arbeidsgiver?

Gruer meg for selve samtalen, selvom jeg vet at det egentlig bare er koselig... hvordan sier man det liksom?
 
Starter i ny jobb i morgen og må nesten også fortelle d med en gang siden jeg har sykehustime neste onsdag og kan bli ringt før ved avbestilling [emoji848] helt ny sjef og må fortelle både om hraviditeten og komplikasjoner første dag [emoji53]
 
Gruer meg for selve samtalen, selvom jeg vet at det egentlig bare er koselig... hvordan sier man det liksom?
Jeg ville fulgt rådet om å si det rett ut, jeg var så nervøs at jeg knotet litt først, så hun ble jo redd jeg skulle slutte :p Men da ble hun jo kjempelettet når det "bare" er et svangerskap det er snakk om ;)
 
Her gikk det over all forventing :) har også hatt samtale om tilrettelegging, og det skulle vi fikse uten problem :) hjelper å være dønn ærlig [emoji7]
 
Her var "Arbeidsgiver" den første som fikk vite det. Men sånn er det når man jobber for seg selv. Utrolig vanskelig å tilrettelegge, og pokka nødt å stille på jobb selv om jeg er helt grønn av kvalme, men ville ikke hatt det annerledes. Senest idag fikk jeg være med å få ett nytt lite liv til verden.
 
Jeg må ærlig talt si at jeg gruer meg mer til å fortelle til sjefen enn fødselen selv... Var sykemeldt i 3 mnd nå i vår og har akkurat kommet tilbake 100%. Ble sykemeldt fordi sjefen trakasserte meg. Vurderer å sende en sms[emoji85]..
 
Må bare skryte litt av min leder :)
Han ringte i dag og ville høre hvordan det går (jeg er 90% SM). Flere ganger sa han at jeg måtte bare overføre mitt arbeid til han og andre i avdelingen og at det viktigste nå var at jeg tar vare på meg selv og helsa :)
Er så heldig som har en så forståelsesfull leder :)
 
Må bare skryte litt av min leder :)
Han ringte i dag og ville høre hvordan det går (jeg er 90% SM). Flere ganger sa han at jeg måtte bare overføre mitt arbeid til han og andre i avdelingen og at det viktigste nå var at jeg tar vare på meg selv og helsa :)
Er så heldig som har en så forståelsesfull leder :)

Så utrolig godt med slike ledere [emoji7]tenk om alle hadde vært slik! Hadde mange sluppet å bekymre seg så fælt [emoji173]️nok å være gravid, være dårlig og itilegg må få haugevis av dårlig samvittighet fordi man er borte... så skal man jaggu grue seg til å snakke med sjef og hvordan behandling man får i ettertid.
 
Må nesten snart fortelle det til min nærmeste leder... Har uansett tenkt å vente til etter uke 12.
 
Her var "Arbeidsgiver" den første som fikk vite det. Men sånn er det når man jobber for seg selv. Utrolig vanskelig å tilrettelegge, og pokka nødt å stille på jobb selv om jeg er helt grønn av kvalme, men ville ikke hatt det annerledes. Senest idag fikk jeg være med å få ett nytt lite liv til verden.
Hva jobber du med?
 
Jeg må ærlig talt si at jeg gruer meg mer til å fortelle til sjefen enn fødselen selv... Var sykemeldt i 3 mnd nå i vår og har akkurat kommet tilbake 100%. Ble sykemeldt fordi sjefen trakasserte meg. Vurderer å sende en sms[emoji85]..

Herlighet.. Skjønner du gruer deg hvis du blir trakassert av sjefen![emoji50] Prøv å trekk pusten og bare si det rett ut, hvis sjefen er kjent for å være udregelig syns jeg det er innafor med en SMS eller mail[emoji6] Du trenger jo egentlig ikke si noe før 3 mnd før perm, men det er nok bedre å bare få det ut[emoji4]
 
Herlighet.. Skjønner du gruer deg hvis du blir trakassert av sjefen![emoji50] Prøv å trekk pusten og bare si det rett ut, hvis sjefen er kjent for å være udregelig syns jeg det er innafor med en SMS eller mail[emoji6] Du trenger jo egentlig ikke si noe før 3 mnd før perm, men det er nok bedre å bare få det ut[emoji4]

Sånn som magen min vokser, kommer dette til å bli synlig snart nok... kanskje jeg skal vente til da? Vi var ute og spiste med alle på jobben i dag, og jeg sa nei til alkohol, så kanskje jeg allerede har plantet en mistanke...[emoji1374]. Vet det høres skikkelig feigt ut, men han her er en lite trivelig type.
 
Sånn som magen min vokser, kommer dette til å bli synlig snart nok... kanskje jeg skal vente til da? Vi var ute og spiste med alle på jobben i dag, og jeg sa nei til alkohol, så kanskje jeg allerede har plantet en mistanke...[emoji1374]. Vet det høres skikkelig feigt ut, men han her er en lite trivelig type.

Du kan ikke fortelle det til et par kollegaer først og ha de rundt deg når du sier det til sjefen da? Skjønner godt at du ikke vil si det til han hvis han er så utrivelig. Jeg gruet meg til å si det også, men min sjef er jo kjempekos.
 
Du kan ikke fortelle det til et par kollegaer først og ha de rundt deg når du sier det til sjefen da? Skjønner godt at du ikke vil si det til han hvis han er så utrivelig. Jeg gruet meg til å si det også, men min sjef er jo kjempekos.

Har sagt det til en. Spurte henne om hennes erfaring med å fortelle sjefen om graviditeten sin. Hun ble skjelt ut og utfryst, så var ikke akkurat noen trøst. Han er en usedvanlig dårlig leder, så regner med jeg blir sykemeldt igjen om ikke lenge hvis han skal bli sånn igjen. Det gidder jeg ikke. Skal slutte i jobben etter permisjonen uansett, så har i beste fall 4 mnd igjen på arbeidsplassen..
 
Jeg hadde også gruet meg lenge for å snakke med sjefen. Jeg var ute i permisjon (eller ferie rett etter permisjon) allerede med lillebror som nå er 1 år. Han har akkurat begynt i barnehage så nå er jeg tilbake på jobb. Sjefen ringte meg for å spørre når jeg skulle starte på jobben igjen, skulle egentlig vente med å fortelle til jeg er tilbake på jobb, men han skulle på ferie i to uker så da tenkte jeg at jeg må bare si det nå. Så det ble gitt beskjed på telefon, kanskje like greit [emoji6] han tok det seff veldig fint og gratulerte. Kommenterte " her går det unna" bare [emoji2]
 
Sjefen min var ikke i nærheten når jeg tenkte at jeg skulle si det, men fant da heller sjefen hans igjen som i tillegg er kvinne. Da jeg jobber som bussjåfør har vi krav til uniform, så jeg spurte rett ut om de hadde graviditetsbukser på lager. :p
Hun var veldig glad for å få høre at jeg skal bli mamma, og hun fortalte det videre til min sjef etter å ha spurt om det var greit at hun fortalte.
Fikk da telefon dagen etterpå fra sjefen min hvor han også gratulerte meg med å være i "lykkelige omstendigheter" og hvis det ble behov for tilrettelegging var det bare å si fra så skulle de gjøre det de kunne.
Liker sjefene mine kjenner jeg :)
 
Back
Topp