Flere som er redd for å bli gravid igjen etter MA og SA ??

bebe

Forumet er livet
Jeg er veldig engstelig for dette... redd for at jeg ikke skulle kunne glede meg over en ny graviditet grunnet angst for å miste igjen ...
 
Flere som føler det slik ?
 
Jøss, bare 1 time etter at jeg la innlegget inn finner jeg ut at jeg er gravid igjen. Skulle egentlig ha mens igjen den 3 mars... tok en test i sted og den har to klare blå streker.... HURRA !!!!! [:D]
 
Men samtidig som  jeg er glad er jeg også bekymret.... sukk
 
alle gode ting er tre er det ikke det de sier[:D].
Forstår jo at du er litt engstlig siden du har hatt 2 tidligere. Men får du ikke litt bedre oppfølging nå siden du har hatt to spontanaborter tidlligere?? 

Hadde også en spontanabort før jeg ble gravid med jenta mi. (grattis med 300 innlegg)
 
Og masse gratulere med spiren, [:D]
 
Får sikkert ikke noe mer oppfølging enn sist gang... tidlig ul osv..
De tar deg ikke til spesialist før man har mistet 3 ganger...
 
Men håper og krysser fingrene for at dette skal gå bra :)
Akkurat nå føler jeg meg ikke gravid, men det er nok forde jeg er så lite på vei... håper ømhet i brystene og kanskje noe kvalme kommer etter hvert.. da kan en i hvertfall puste ut og nyte at man er gravid.. :)
 
hei
har bare hatt 1 SA men har tenkt litt på det.
 Tenker at jeg ikke jubler før jeg erkommet godt uti svangerskapet neste gang og  kommer sikkert  til å være litt engstelig. Samtidig som jeg innmari gjerne vil bli gravid igjen fort [;)]
 
Gratulerer med den lille nye!
 
Det ER skummelt å bli gravid igjen etter man har mistet. Den store lykkefølelsen ble i hvert fall for meg ganske overskygget av frykten for at det grusomme skulle skje igjen (hadde ikke sa/ma, men senabort). Vi hadde allerede fått tilbud om ekstra oppfølging, så den var grei. Men jeg syns du skal fortelle legen/jordmoren din hvordan du har det og be om tidlig ultralyd for å få bukt med den største bekymringen. Få første kontroll litt tidlig. Jeg var i uke 5 og det føltes veldig riktig. Og så ul i uke 8 og 12.
 
Lykke til!
 
Hei.. jeg hadde MA i uke 20 for 3år siden, jeg var drit redd for å bli gravid igjen. og nå som jeg er det går jeg konsant å bekymrer meg. Før UL så var det nummeret før jeg ikke tørde å gå inn (da det var der de oppdaget blæremola sist) Vegra meg for å gå inn til noe som skal være en flott opplevelse.. Men jeg klarte å innse at dette går enten en vei eller den andre. Bare fortsett å håpe jenter, dere klarer det nok., selv hvor tungt det er.
 
må først få gratulere med spiren da,bebe[;)]godt med en glad nyhet[:D]
 
jeg har mistet to ganger og hadde komplikasjoner i mitt først sv.sk, så ja jeg gruer meg til å gå gravid igjen.håper det ikke bare blir bekymringer heller da, vil jo gjerne glede meg over å bære fram et nytt liv. jeg blir godt fulgt opp neste gang, ul annenhver uke i begynnelsen visst nok[:)]
 
ORIGINAL: Maur Asto

Gratulerer med den lille nye!

Det ER skummelt å bli gravid igjen etter man har mistet. Den store lykkefølelsen ble i hvert fall for meg ganske overskygget av frykten for at det grusomme skulle skje igjen (hadde ikke sa/ma, men senabort). Vi hadde allerede fått tilbud om ekstra oppfølging, så den var grei. Men jeg syns du skal fortelle legen/jordmoren din hvordan du har det og be om tidlig ultralyd for å få bukt med den største bekymringen. Få første kontroll litt tidlig. Jeg var i uke 5 og det føltes veldig riktig. Og så ul i uke 8 og 12.

Lykke til!


Klarte de å se noe på ul i uke 5 ? spiren er jo omtrent ikke noe da..
Jeg har fått time til legen neste tirsdag, og da kommer jeg nok til å be om ukentlig hcg blodprøver, og tidlig ul hos spesialist... mistet begge de andre gangene i uke 10, og da viste det seg at fosteret hadde vært dødt i ca 4 uker.. dette også begge gangene... så jeg er engstelig kan en si..
 
ORIGINAL: T.W

ORIGINAL: bebe

Jøss, bare 1 time etter at jeg la innlegget inn finner jeg ut at jeg er gravid igjen. Skulle egentlig ha mens igjen den 3 mars... tok en test i sted og den har to klare blå streker.... HURRA !!!!! [:D]

Men samtidig som  jeg er glad er jeg også bekymret.... sukk

Æ'rre mulig??[:)][:)]
Gratulerer så kjempemasse med ny spire..
SÅ koselig med litt hyggelig nytt her inne...


 
 
Ja, en kan så si... ler.. men jepp, er så gravid atte... :))
Tatt vare på testen, og den er sååå positiv...
Samboeren min ble helt på tuppa i går.. han ble så glad[:)]
Men er klart bekymret slik som meg han også.
 
 
ORIGINAL: MittØnske:)

dere som har hatt SA, får æ spørre dokker et spørsmål.
Blir d for personling så ik svar:)
 
men etter SA eller MA hvor lang tid tok det før dere fikk den ordentlige TR?
og hvis man før eggløsning før TR, prøvde dere da å bli gravide?


 
 
Hva er TR ???
 
Hei.

Har selv blitt gravid igjen etter og ha mista, og jeg følger meg langt fra trygg, mista i november, hadde mensen en gang rett før jul, men så forsvant den igjen. Fant da ut at jeg var gravid, men hakke klart glede meg så mye over det ennå, er for redd for det.

Får du ikke litt mer oppfølgning? Jeg fikk komme tidlig til jordmor, var der denne uka (10+5), og fikk høre fosterlyden, det var litt betryggende. Men, føler meg fremdelles ikke sikker.

Du får ha masse lykke til

Masse klemmer fra meg
 
ORIGINAL: ~ savannah ~

TR = Tante Rød, eller mensen da [:'(]

Fikk mensen ca 1 måned etter begge mine SA...
Går an å bli gravid på eggløsningen FØR man får første mensen etter SA ja, vet at leger og jordmødre har anbefalt folk å ha minst EN mens etter SA, for at slimhinner og kroppen skal "fornye" seg igjen, men mange blir gravide FØR første mens, altså på første eggløsning uten at dette utgjør noe fare for hverken mor eller foster :)

 
OKEY. hehe..
Sist gang vi mistet ble jeg gravid før jeg hadde fått mens tilbake.. men mistet da som sagt en gang til...:(
Denne gangen har det gått fire mnd før jeg ble gravid igjen, så krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen.
 
ORIGINAL: HEBA

Hei.

Har selv blitt gravid igjen etter og ha mista, og jeg følger meg langt fra trygg, mista i november, hadde mensen en gang rett før jul, men så forsvant den igjen. Fant da ut at jeg var gravid, men hakke klart glede meg så mye over det ennå, er for redd for det.

Får du ikke litt mer oppfølgning? Jeg fikk komme tidlig til jordmor, var der denne uka (10+5), og fikk høre fosterlyden, det var litt betryggende. Men, føler meg fremdelles ikke sikker.

Du får ha masse lykke til

Masse klemmer fra meg

 
Skal til legen på tirsdag, er da 5+3 uker på vei... regner da å bli sendt til UL i uke 6 eller 7.. alt ettersom de har ledig time osv..
Snakket med de på Ul i dag på tlf, og de sa de ikke tok ul før uke 6.
 
Takker for hilsen og klemmene :)
 
ORIGINAL: ~ savannah ~

Har også vært borti at de ikke vil ha oss på UL før uke 6, for de ser ikke hjertet slå før da!

Satser på at alle gode ting er tre for oss [:D]

 
 
Krysser fingrer for oss - alle gode ting er tre [;)]
 
 
Back
Topp