Flaskevarmer.

Swayhips

Betatt av forumet
Er det noen her som har erfaring med flaskevarmer? Har desverre måttet avslutte amminga på grunn av store smerter,lite næring og lite melk og er helt grønn på det her. Om noen lurer så er avgjørelsen tatt i samråd med sykehuset etter knøttet mistet bevisstheten grunnet underernæring på torsdagen. Han amma mer en nok men fikk så og si ingenting i seg. Er flaskevarmer noe dere vil anbefale å ha på soverommet til å varme melk eller er det vel så greit med flaske ferdig med kaldtvann og pulver for så å bare blande til mating?
 
Har ingen erfaring, men hadde jeg måttet gi flaske hadde jeg ikke vært i tvil om at det må vi ha :)
 
For det første så skal du ikke måtte behøve å forklare deg, flaskemating er ingenting å skamme seg over. Det er vel så hardt arbeid og god næring for barnet ditt [emoji173]️

Når det gjelder det du spør om så sitter jeg ikke på noe personlig erfaring, men min søster brukte flaskevarmer og syntes det fungerte kjempebra! Jeg ville definitivt forsøkt det selv hvis jeg var deg [emoji4]
 
Sniker fra desember. Jeg har tre flaskebarn bak meg. Og syns flaskevarmer var bortkastet penger. Kok opp vann ta vann på flasker og sett de i kjøleskapet. Kok vann til å ha på termos. Og bland de sammen til perfekt temp når småen skal ha mat. Da er vannet klart med en gang i stedenfor å måtte vente på at den skal bli varmet opp til riktig tempratur.
 
Sniker fra desember. Jeg har tre flaskebarn bak meg. Og syns flaskevarmer var bortkastet penger. Kok opp vann ta vann på flasker og sett de i kjøleskapet. Kok vann til å ha på termos. Og bland de sammen til perfekt temp når småen skal ha mat. Da er vannet klart med en gang i stedenfor å måtte vente på at den skal bli varmet opp til riktig tempratur.
Et flaskebarn bak meg og jeg sier meg enig med denne damen [emoji6] Jeg kjøpte meg en kjekk liten termos som var liten og hendig og ha med og sånn dispenser med flere avlukker til å ha ferdig dosert pulver til ett måltid i så jeg slapp å dra med hele posen med pulver [emoji4]
 
Glemte forresten å skrive at du har gjort ditt beste for å få det til! Vi er så heldig at vi har alternativer, og det skal man ikke trenge å unnskylde seg og forklare seg for <3 det viktigste er at babyen vokser, og har en mamma som klarer å ta vare på babyen sin uten å slite seg ut med å prøve å få til noe som bare er et håpløst prosjekt. Det er tøfft nok å amme når alt er som normalt!
 
Sniker fra september. Her har vi en termos med varmt kokt vann, og en med kaldt. Blander til passe temperatur når det er matdags. Fungerer veldig bra! :) med mitt første barn hadde vi passe temperert kokt vann på termos :) en bra termos som holder godt på varmen har vært gull verdt :) merket vi har heter Thermos.
 
Jeg anbefaler flaskevarmer. Jeg gjør det på følgende måte:
Før jeg legger meg har jeg avkjølt kokt vann på flasken, og måler opp pulver i doseringsboks.
Når jeg legger meg tar jeg med meg flaska og doseringsboksen på soverommet, setter flaska (med bare vann i) oppi flaskevarmeren.
Når baby våkner er vannet varmt, og jeg har bare oppi pulveret fra boksen, rister, og så er vi good to go[emoji4]
 
Takk for all hjelp jenter. Tror vi skal kikke litt på flaskevarmer.. Og hvordan det kommer ut prismessig i forhold til to gode termoser.. Å blande på natta skal vi få til[emoji4]
 
Back
Topp