Fine, sjeldne jentenavn?

Carmen
Nikoline
Elida
Ella
Aida
Abelone
Leah
Linneah
Oline
Othelia


Iallefall de jeg kom på i farta [:)]
 
Hos oss ble det først Mathea, og til dåpen ble det utvidet til Mathea Nemine.
Nemine er et gammelt navn, og tanten min på 80 år heter det ( Anne Nemine).

Ellers leste jeg en plass og kom over navnet Ea. Sikkert fint alene eller i kominasjon med noe annet[:)]

Lykke til! Vanskelig å finne et navn i den store jungelen vi har å velge i mellom[:)]
 
Jeg liker veldig godt

Eliane
Ulrikke
June
Alice
 
Minstejenten min heter Serine
 
Ellie
(uttales slik det skrives...)
 
sist jeg sjekka var det under 10 stk som hadde det.
 
 
jeg for min del ønsket et navn som ikke var popis siden jeg jobber i barnehagen, og har
relasjoner til de fleste navnene....
kjedelig om jenta mi skal gå under benevnelsen som lille mari, eller store martin..... :/
 
Min datter heter Maline :) Det er ikke så veldig vanlig, men veldig fint synes jeg, selvfølgelig! :)
 
mine heter Veslemøy og Gabriella

veslemøy 445
gabriella 137
 
ORIGINAL: Frøken navnløs

Carmen
Nikoline

Elida
Ella
Aida
Abelone
Leah
Linneah
Oline
Othelia


Iallefall de jeg kom på i farta [:)]



 
Alvilde 
 
dere har jo så mange flotte gamle navn[:D] håper på jente neste gang, da blir det nok Milla, eller Sanne[:)] var navnet på to gamle damer jeg pleide på et sykehjem en gang i tiden, som jeg falt så for[:)]
 
Noen navn på eldre damer i slekta og ellers noen jeg kjenner som er oppkalt etter bestemødre/oldemødre osv:
(Har laget ett slektstre nå nylig, så mye er hentet fra det [;)])

Ella
Asselene
Asseline
Tobie
Petra
Klara
Elona
Laurentse
Laurense
Olene
Oline
Berta
Alvilde
Dagny
Gjertrud
Serine
Serina
Dina
Inga
Janna
Martilde

Ikke alle som er spesielt sjeldne da...
 
Ei jeg jobber sammen med har en datter som heter IMRE :) litt stilig...

Et navn som jeg har fått sansen for er Elen Der man legger litt mer trykk på E'en som at det sto Èlen :) Det er veldig fint..Anabelle er fint og Aleah, Eleha, Oda, Hedda...det er jo navn som ikke er såå mye brukt..
 
ORIGINAL: *Frk.Strøken*

Ei jeg jobber sammen med har en datter som heter IMRE :) litt stilig...

Et navn som jeg har fått sansen for er Elen Der man legger litt mer trykk på E'en som at det sto Èlen :) Det er veldig fint..Anabelle er fint og Aleah, Eleha, Oda, Hedda...det er jo navn som ikke er såå mye brukt..


Imre er kjempefint! Men det er vel egentlig et guttenavn?!
 
Jeg liker veldig godt Emilia og Iben, det er veldig fine navn og ikke de mest vanlige:)

Hvis min baby er en jente skal hun nok hete Emilia
 
Back
Topp