Femomdagen vil ha barn i magen!

femomdagen

Betatt av forumet
Da prøver jeg meg på en liten dagbok også. Er helt ny her inne i dag.

Jeg tok siste p-pille i uke 47, og har ikke hatt normal mens ennå. Venter spent på hvordan det vil bli, og hvor lang tid det tar før noe skjer!

Gleder meg til å bli bedre kjent her inne på forumet, og lese om andres erfaringer. Håper jeg kan bidra med noen selv også etter hvert


 
Hm, klarte ikke å få til denne tickeren... hva gjør jeg da, mon tro?
 
 
Aaaahhh... Klarte det!
 
 
Sitter og søker etter tickers og annet gøyalt på internett. Fant denne siden til når jeg en gang kan begynne å telle ned for alvor:
 
http://tickers.baby-gaga.com/pregnancy.php
 
(så finner jeg den igjen når jeg trenger den)
 
  • Aner ikke om det er manglende hormontilskudd som har skylden, men har plutselig mistet 1-1,5 kg sammenlignet med tidspunktet i måneden før jeg sluttet Bra!
  • Murrefølelse i korsryggen (kan være tegn på en mens, kanskje... har aldri hatt murring i ryggen før mens før noen gang)  Snodig.
  • Føler meg lett i kroppen og er i kjempehumør (mer enn ellers!) Flotte greier.

 
 
 
De murringene i forrige innlegg har bare blitt verre. Husker at jeg hadde sterke menssmerter før jeg begynte på p-piller, så trodde det var mensen som kom nå. Men nå har jeg hatt skikkelige "menssmerter" i ca 16 timer, og ingen mens så langt...

Siden smertene er betydelig større på høyre side, og omtrent der eggstokkene sikkert befinner seg, tenkte jeg at det kan være eggløsningssmerter (det kan stemme ganske bra med den gamle syklusen også). Har søkt litt rundt på nettet, og lest alt fra at det er heeeeelt normalt og ufarlig til at det kan være endometriose og andre skumle ting. Selv velger jeg å tolke det som ufarlig i første omgang. Kroppen min har tross alt sluttet med hormoner den har gått på i 15 år, og har sikkert behov for å "rase fra seg" litt og finne en naturlig rytme på egenhånd.
 
Den største ulempen er jo at sex ikke frister så veldig med denne menslignende vondten... Håper smertene gir seg i løpet av helgen!
 
Takk takk! Vi kan jo satse på at det er vondt fordi det er et ekstra stort og fruktbart egg fullstappet med bare bra arvemateriale som kommer seilende nedover [;)]
 
Nå er det snart jul, og to julefester unnagjort. Jeg har ikke holdt meg unna alkohol, siden dette er første prøveperiode, og det er lite sannsynlig at noe har skjedd likevel. Men merker at jeg drikker mer for kosen, og har lite lyst til å kjenne alkoholen. Så mentalt begynner jeg nok å bli klar for denne livsstilsomleggingen som kanskje kommer en gang
 
Ellers merker jeg lite av at p-pillene er ute av systemet, og ingen tegn på graviditet heller (trolig 8 dager til IKM). Det eneste jeg merker som er annerledes enn før er at jeg kjenner meg bittelitt kvalm når jeg trener, selv om jeg ikke tar i veldig hardt. Men det kan være alle mulige andre årsaker til det.
 
Blir spennende om en ukes tid, både for å se om TR kommer (og hvordan rytmen min er nå), og om jeg kommer til å ha masse menssmerter. Håper det ikke er så ille. Den smerten jeg hadde som trolig var el-smerter var grusom, og god nok grunn til å bli gravid i seg selv...
 
Fram til det blir fokus på kakebaking og gaveinnpakning. Blir bra med jul!
 
Nå har jeg egentlig begynt å håpe at det ikke skjer noe på et par måneder. Vi har hatt en travel høst med mange store avgjørelse, og jeg kunne i grunnen tenke meg at vi har et par måneder med hverdag sammen før vi må begynne å planlegge noe så livsendrende som et barn... Men vi fortsetter å prøve, og skjer det noe, så skjer det noe. Det får være opp til tilfeldighetene, Meningen, skjebnen osv. når det skjer. [:)]
 
Når det er sagt hadde jeg noen snodige småtegn denne helgen. Milde menslignende smerter på fredag (akkurat en uke etter jeg trolig hadde eggløsningssmerter), småstikking i brystene (det skjer jo fra tid til annen, men likevel), samt en heftig stortuting lørdag morgen for absolutt ingenting. Tårene bare rant, og jeg var helt fra meg, uten spesiell god grunn. Nå skjer det vel nye hormonelle ting i kroppen min siden jeg fortsatt er i første måned uten p-piller, men småsnodige opplevelser likevel...
 
Nåja, om en uke er trolig (forhåpentlig!) 1. pp over, og jeg kan begynne å se på meg selv som en ekte prøver!
 
Føler at noe mensenaktig er på vei. Det "svulmer" liksom litt i regionen der ting pleier å skje. Etter p-pilletermin er det nå 4 dager til IKM...
 
I natt kom TR, 4 dager etter forventet dato (jeg visste jo at syklusen ikke var kjent enda, men man henger seg jo oppi disse forventningene likevel, da). Har hatt ømme brystvorter ei hel uke, og vært småkvalm og ufattelig trøtt, men det var vel andre grunner til dette enn en full klaff på første forsøk...

Men da er det bare å prøve igjen! Kommer kanskje til å kjøpe meg eggløsningstester for å bli bedre kjent med denne syklusen min.
 
Ble så usikker av den rare "mensen" som kom natt til 27. desember (brun, klumpete, slimete, varte bare én dag...) at jeg for sikkerhets skyld tok min første test i går kveld. Den var som ventet negativ, men greit med endelig svar blått på hvitt... [:D] Og jammen var det skummelt! Jeg skalv på hendene, og samboer hadde en snodig smil på leppene. Kan fort bli noen slike opplevelser framover...
 
I dag er det nyttåraften, og da kan alkoholen nytes med god samvittighet.
 
Godt nyttår til meg og alle andre som måtte finne på å lese i dagboka mi!  
 
Ifølge tickeren og kanskje-mensen i slutten av desember er det nå 6 dager til eggløsning, og det betyr at sex i helga kan føre til baby!
 
Da er det vel bare å prøve 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Noe rødt i trusa mi i dag!? Først bittelitt (et par dråper) friskt rødt, så ingenting mer. Nå er det litt brunaktig utflod, men bare når jeg tørker... [&:]
 
Hadde først ingen følelse i det hele tatt av å skulle få tr, men nå er det litt murring.
 
Hvis det var tr som kom i romjulen skulle jeg hatt el i morgen, men kan se ut som kroppen ikke er helt i syklus enda likevel... sukk. Det er vanskelig å ikke vite!!! [:'(]
 
KAN jo være noe el-spotting, men det tror jeg ikke... Den som venter, får se.
 
onsdag 21. november 2007: siste p-pille spises
søndag 25. november 2007: første dag siste pillemens
 
(11 dager)
torsdag 6. desember 2007: unormale menssmerter uten mens. eggløsning?
 
(13 dager)
onsdag 19. desember 2007: masse slim, utrolig masse! eggløsning?
søndag 23. desember 2007: tid for tr etter "gammel syklus"
 
(21 dager? 8 dager?)
onsdag 27. desember 2007: brun og slimete utflod, menssmerter i 1 dag
søndag 30. desember 2007: tar graviditetstest "for sikkerhets skyld"

(13 dager)
onsdag 9. januar 2008: litt rødt, men ellers brunt i 1 dag. mens?

Altså ingen mønster, ingen tydelig syklus enda. Vet ikke om jeg har hatt mens eller eggløsning.
 
I dag er det to uker siden forrige mensaktige endagsblødning, og da var det nøyaktig to uker siden forrige. Vet ikke om jeg har hatt eggløsning etter jeg sluttet på pillen, men har et håp denne måneden, siden jeg både har slimet og små stikninger i venstre side. Håper vi er i form til å prøve de neste dagene (har ikke vært det fram til nå)! [:D]
 
Blir veldig spennende. Samboer og jeg skal være borte fra hverandre ved el i februar, så dette er siste sjanse på 2008-baby (har ikke lyst på desemberbarn, så kommer ikke til å prøve så hardt i mars...)
 
Back
Topp