Feire 1år!

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hei! Vi har satt dato for feiring av bursdag til jenta vår. Hun blir 1år 25/4, men skal feire 14/5. Så ville jeg bare høre hva dere gjorde ved feiringen?

Hadde dere mat?kaker? Gjerne kom med tips :) jeg tenkte lille skulle få et eget lite kakestykke som hun kan kose seg (les:grise) med, blir sukker for en gang skyld ;)
 
Ingen som har noen tips, eller kan fortelle hvor dere gjorde/skal gjøre det?:)
 
Vi skal ha feiring i morgen. Da blir det grilling av kotletter og pølser med en pastasalat. Så skal mannen og jeg bake en langpannesjokoladekake (Trines matblogg) i kveld, og storebror og jeg har akkurat laget muffins. Bursdagsbarnet skal få smake på det han vil av kaker. Hipp hurra, sukker for første gang :D

Bursdagens hans er ikke før på onsdag, så på selve dagen sin skal han få rester av kaka han hadde i dåpen sin. Vi skar ut midtstykke (som hadde bildet av han på), og har hatt det i fryseren siden. Det skal han få lov å spise i bare bleia, så kan han grise så mye han vil.
 
Vi feiret 1 årsdag i går, og det ble en kjempesuksess :D

Leide et lokale for å få plass til besøk. Ordnet langbord med ballonger, såpebobler og "fotoshoot"effekter som pynt. Alle barna som var bedt, fikk en liten goodiebag med smoothie og mariekjeks. Pyntet lokalet med masse ballonger, bilder og på gulvet hadde vi masse leker til alle barna (+ gåvogn og gåbil).

Vi serverte pølser m/ potetsalat, rå løk, sprøstekt løk, rekesalat og forskjellige dressinger. Til dessert var det kanelsnurrer, sjokoladekake, gulrotkake og romkake.

Lille venn fikk en egen liten kake laget av sukkerbunn og krem - som han koste seg med. Veldig gøy! Han har aldri smakt sukker før :p

For oss var det viktig med barnebursdagtema - så det var pappkopper, pølser og enkle kaker. Vi hadde bursdagen mellom 13-15:30, så det klaffet med de fleste duppene til barna som kom (De var tilsammen 5 stk fra 8-12 mnd gammel).
 
Vi feira med både min og pappaen sin side av familien igår, fullt hus så veldig kaotisk men koselig [emoji4] Serverte noe så enkelt som pølse i brød, og hadde kaker og kaffe [emoji4] Mini fikk smake på alt, sjokoladekake, gulrotkake, pavlova og gele med vaniljesaus, og geleen var visst det som falt mest i smak [emoji12]
 
Vi skal ha ettårsdag på mandag. Blir nærmeste familie (besteforeldre, tanter og onkler samt faddere). Serverer gulrotkake, sjokoladekake, muffins, fruktsalat og smurte rundtstykker. Har kjøpt ballonger og søte servietter. Ellers gjør vi ikke så mye utav det. [emoji846]
 
Besteforeldre og sukkerfri banankake på selve dagen. Mini går spise så mye kake hun vil. Og til helgen skal vi ha venner med barn på besøk. Vi serverer vafler og kaffe og kake.
Ville vært forsiktig med å gi mye sukker første gangen. Kan bli dårlig i magen etterpå og det er ikke så stas bursdag :)
 
Besteforeldre og sukkerfri banankake på selve dagen. Mini går spise så mye kake hun vil. Og til helgen skal vi ha venner med barn på besøk. Vi serverer vafler og kaffe og kake.
Ville vært forsiktig med å gi mye sukker første gangen. Kan bli dårlig i magen etterpå og det er ikke så stas bursdag :)

Var ingen fare for sukkersjokk her. Han pirka borti glasuren på kaka med en finger og slikka av 3-4 ganger. Så tok han 1-2 små biter og smakte på selve kaka...resten gikk på gulvet. Etterpå spiste han masse fruktsalat, det likte han godt. :)
 
Vi har funnet ut at vi lager hjemmelaget pizza til mat, og sjokoladekake med surmelk, en kake (lagd med surmelk, aprikos og rosiner, litt som gjærbakst men uten gjær da:p) og oppkuttet frukt til dessert :) jeg tenker at hun skal få et lite kakestykke som hun kan spise selv (hun kaster mye av det hun spiser selv på gulvet) og ellers frukt :)
 
Back
Topp