Fargekombinasjon

Ransua

Gift med forumet
Hei dere.

Jeg skal strikke et par pledd i ulile farger, samt et pledd i gave til en baby som har meldt ankomst i juli.

Så håpløs og elendig som jeg er med farger, trenger jeg tips fra dere.

Til babyen tenker jeg et teppe i toppen 3-4 farger hvorav en av fargene er grønn. Hvilke andre farger syns dere passer? Det er en jente, men vil ha et nøytralt teppe.

Til min sofa: Tenker et med hovedfarge turkis i kombinasjon av en annen? Og et pledd beige i kombinasjon 1-2 farger til?

Takker for hjelpen:)
 
Turkis og brunt.

Men alt kommer Ann på nyansene du har i hovedfargene dine som du velger ikke alle nyanser av grønn passer til gult i større skala.
 
Hmmm. Grønt passer fint med hvit og beige. Rosa også, men det blir kanskje ikke nøytralt nok? Og gult. Jeg liker lyse farger. Grønt og brunt sammen er pent det og :)
 
Hmmm. Grønt passer fint med hvit og beige. Rosa også, men det blir kanskje ikke nøytralt nok? Og gult. Jeg liker lyse farger. Grønt og brunt sammen er pent det og :)
Takk! Grønn og beige hørtes pent ut. Hvitt går jo selvsagt til alt. Nei, rosa er etter min mening ikke kjønnsnøytralt : p
 
Takk! Grønn og beige hørtes pent ut. Hvitt går jo selvsagt til alt. Nei, rosa er etter min mening ikke kjønnsnøytralt : p

Hehe, tenkte mer på at rosa kun var et innslag, som f.eks. blomster. Da kan du jo ha blått og. Men jeg skulle jo ha presisert det ^^
Men for mange blir det jente selv om det kun er et lite innslag. Uansett går grønt godt sammen med veldig mange farger. Jeg elsker grønt selv :D
 
Back
Topp