familie og ferie

Bkno4961852

Første møte med forumet
Hei! Jeg er veldig spent på hva dere nå mener. Jeg er 27 år, er sammen med min samboer på det tredje året. Jeg har to barn på 5 og 6 fra tidligere forhold, og sammen har vi en liten nyfødt gutt på 3 uker. Vi har kjøpt hus og startet en helt ny fremtid sammen. Men vi sliter økonomisk, dvs han betaler dårlig på sin andel av regninger og felles utgifter. Jeg har betalt for det meste siste året, itillegg lagt ut for mye av hans del av felles utgifter siste halvåret. Nå mener han at han skal ta ut ferien sin og dra på kompistur, to uker i USA i september. SFO er stengt hele juli, så da blir jeg altså alene med tre barn og hus og hjem, uten penger eller mulighet for ferietur sammen med barna. Resterende av hans ferie uker kunne han heller ikke ta sammen med oss, av en eller annan grunn. Jeg mener dette er helt ut av viddene egoistisk, og ikke minst dårlig gjort ovenfor meg og barna både med tanke på økonomi og familietid. Om ikke økonomien snur, må vi faktisk selge huset. Han klarer ikke å skjønne det, og står på sitt at han skal på tur. Fra hans side mener han at det er julegave til han selv, jeg fikk forlovelsesring i gave. Han fikk det som skulle være en siste weekend tur for oss som par før lillegutt skulle komme, verdi på 6500,-. Pga rier og komplikasjoner måtte vi avbestille, og pengene ble brukt på litt av hans del av regninger han ikke klarer å betale(summen var mye større og jeg la ut for det og).

Dette ble litt langt innlegg men som sagt så er jeg spent på hva andre mener, er jeg egoistisk her som nekter tur, eller?
 
Jeg synes så absolutt ikke at du er egoistisk. Det hadde blitt månelyst om mannen min hadde foreslått noe sånt i den situasjonen dere er i. Familien kommer først, og man må leve etter den økonomiske situasjonen man har. Og sett bort fra økonomien også, hadde jeg forventet at mannen var sammen med barnet sitt (og helst meg også) storparten av ferien sin.
 
Jeg synes så absolutt ikke at du er egoistisk. Det hadde blitt månelyst om mannen min hadde foreslått noe sånt i den situasjonen dere er i. Familien kommer først, og man må leve etter den økonomiske situasjonen man har. Og sett bort fra økonomien også, hadde jeg forventet at mannen var sammen med barnet sitt (og helst meg også) storparten av ferien sin.

Enig i det som skrives over her!
Høres jo ikke ut som han har blitt voksen.
Han prioriterer dette fremfor familien, og regninger :eek:
 
Wow... Han hørtes utrolig egoistisk ut. Kan det hjelpe å skru igjen pengekrana litt og faktisk la noen av hans/deres regninger forfalle, vise han betalingspåminnelsene og si at du ikke har råd til å betale alene mer? Høres jo ut som det er drastiske tiltak som må til..
 
Back
Topp