Førstegangsgravid

Delta Hotel

Flørter med forumet
Hei alle, og gratulerer :) Jeg er nå 4+1 med min aller første graviditet . Har ikke fortalt det til familien enda - kun samboer, så måtte lufte det litt her. ;) Har bestilt legetime allerede førstkommende torsdag. Har skjønt i ettertid at det kanskje er i tidligste laget? Men bor i Oslo og leste noe med søknad om fødeplass? Og skal man ha med urinprøve?
 
Jeg har også bestemt meg for å ha en tidlig legetime, for å søke fødeplass. Det er litt tidlig, men det skader i alle fall ikke. Jeg synes dessuten det er litt betryggende å få oppfølging gjennom hele svangerskapet, og det er jo fint å kunne stille spørsmål og sånn hvis det er noe du lurer på.
Vanligvis skal du ha med en urinprøve til hver svangerskapskontroll :)
 
Jeg skal ha legetime i morgen. Fordi jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei. Hadde tatt ut spiralen en liten stund før jeg ble gravid, og ikke hatt mensen etter det. Så regner med hun henviser til tidlig ul :)
Plus at jeg gikk på noen medisiner før jeg visste at jeg var gravid.
 
Jeg var førstegangsgravid i 2014 og hadde legetime i uke 8. Da tok jeg blodprøver, urinprøve og det ble søkt om fødeplass (Oslo). Tok noen få dager bare før jeg fikk jeg bekreftet fødeplass og time til ultralyd av det sykehuset som var førstevalget :)
 
Back
Topp