Første svangerskapskontroll

Lillevenn17

Elsker forumet
Himmelbarn
Desemberlykke 2018
Oktoberlykke2020❤
Når skal du til din første svangerskapskontroll, og ønsker du å gå til jordmor eller lege?

Jeg tenker at jeg bestiller etter TUL, men lurer på hvordan jeg skal bestille pga. skifte av fastlege.
 
Jeg drar i uke 10 til fastlegen min :) Det blir dagen etter tidlig ul.
 
Eg har første kontroll hos legen min, den 29 mai. Da er eg 12 uker på vei. Bestiller en privat ultralyd når eg er i uke 13. Vil se lille spiren før uke 18 , pluss eg skal til Paris den 11 juni. Så vil gjerne se at alt er greit før eg reiser. :)
 
har første time til legen den 14. mai :) Da er jeg 9+3 :) Håper jeg klarer å snike til meg en ultralyd da :)
 
Ikke bestilt time enda. Venter til jeg vet alt der greit ut på ul. Venter nok til rundt uke 10. Tar første time hos lege og reste. Hos jordmor :)
 
Har vært til lege, men første ordntlige legetime bli i uke 12, deretter jordmor
 
Første kontroll hos lege 24 mai, da er jeg straks 12 uker. Tenker på å bestille en tul før det.
 
Tar første svangerskapskontroll nå på torsdag. Da er jeg nesten 9 uker [emoji5] Har ul 25.mai da er jeg nesten 13uker.
 
Føler meg så lite på vei i forhold til dere andre ❤️ ser bare 5+3. Er ikkje 12 uker før 10.juni. Lurer på om eg evt skal bestille jordmortime til eg er ca 10 uker Usikker
 
Føler meg så lite på vei i forhold til dere andre ❤️ ser bare 5+3. Er ikkje 12 uker før 10.juni. Lurer på om eg evt skal bestille jordmortime til eg er ca 10 uker Usikker
Sånn følte jeg det med første, da jeg hadde termin sent i mnd. men jeg endte som med å føde som en av de første så en vet aldri :) Jeg har bestilt time til uke 10 forresten :)
 
Har ikke bestilt time enda, men jeg tenker at jeg tar første hos fastlegen min og så får jeg ta det derifra. Tenker at det kan være lurt uansett å snakke med en jordmor :)
 
Tar blodprøver og sånt hos lege når jeg er 8+3. Tenker ikke egentlig å gå før etter OUL men mulig jeg tar en hos jordmor før OUL. Går til legen om jeg trenger sm...
 
Skal til jordmor i uke 7 etter tidlig ul. Så til lege i uke 12. Har nok resten hos jordmor :)
 
Back
Topp