Første svangerskapskontroll.

batMam

Glad i forumet
Junilykke2018
Når har dere den?
Jeg skal om 5 uker, er da 12+3. Jeg var hos legen i forrige uke av andre årsaker. Han henviste til tul om ca 5 uker mtp to SA tidligere i år, og sa jeg skulle få oppfølging. Ville imidlertid ikke måle hcg. Fikk forståelsen av at de gjorde ikke det. Og jeg orka ikke mase om det heller. Enkelte dager tenker jeg ikke så mye på graviditeten, det får gå sin gang. Og noen dager er jeg så engstelig.. Og vet jo at det også er normalt, spesielt i disse første 12 ukene. Og usikker på om jeg hadde blitt betrygget om jeg hadde vært på tul nå i uke 7-8.. :rolleyes:
 
Hadde min første kontroll i førre uken da var jeg 6+3 :) skall tilbake i uke 12
 
Jeg skal i uke 8 tror jeg det var o. Ca 3 uker. Så skal jeg til legen uka før. For å ta blodprøver
 
Skal på TUL/kontroll på sykehuset neste uke, da er jeg 7+6. Fastlege har jeg bestilt time hos når jeg er 12+0, tror jeg det ble. Regner med jeg rekker en ekstra ultralyd på sykehuset før den tid (hadde en dødfødsel i februar på grunn av morkakesvikt, så har klippekort til ultralydapparatet på sykehuset).

Så får jeg se om jeg har behov for jordmorprat mellom der. Skal bestille det etter TUL tenker jeg. Tror ikke hun har så stort trykk her. Bor i en liten kommune. :)
 
Skal på UL nr 3 til mandagen, følges opp pga SA i sommer og blødninger og smerter tidlig i svangerskapet nå. Tenker å bestille time hos lege etter å ha fått mer svar til mandagen. Er da ca 7 uker (termin er litt usikkert siden jeg ikke rakk å gå igjen mens etter SA) så da burde de se om det ser bra ut :) tør ikke helt glede meg enda...
 
Skal ha første legetime i morgen. Litt usikker på hvor nyttig den er, men satser på å bare stikke innom å ta blodprøver senere. Så ta resten av kontrollene hos jordmor. Er 7+6 i morgen. Jeg fortalte hvor langt jeg var på vei, de satte allikevel opp time så tidlig
 
Første sv.kontr blir når jeg er 10+1
Ville ikke før selv, og ba om den datoen :)
Privat TUL er bestilt når jeg har nådd 12+2 :p
 
Jeg har første kontroll når jeg er 6+0 :eek: synes det var veldig tidlig!!!
 
Skal på første kontroll på fredag, er da 7+4. Er utrolig kvalm så må spørre angående postafen, ammer mini på 15 i tillegg så trygg mammamedisin ønsket at jeg snakket med legen.
 
Var på første kontroll i dag. Egentlig ikke så mye vits å dra før uke 12, siden jeg ikke kunne ta blodprøver før. Men fikk da registrert og sendt info til fødested om ul osv. Fikk også henvisning til tul, noe som egentlig var grunnen til at jeg ønsket en tidlig time.
 
Hvor mange uker var du da? Fikk beskjed om at jeg måtte være 12 uker+ for å ta blodprøvene.
7+2. Tok bare en haug for å se om jeg manglet noen vitsminer o.l. Husker at jeg gjorde det ved sist svangerskap også:) Nye prøvet + evt vaksine etter uke 12
 
Har vært hos legen på 6+6, blitt henvist til tul. Skal bestille første ordinære svangerskapskontroll i uke 11-12 avtalte vi, og da blir det vel både blodprøver og mer sjekk- denne gangen snakket han bare med meg ;)
 
Back
Topp