Første Svangerskapskontroll

BlackPearl85

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Hei alle sammen.

Jeg tenker litt på første svangerskapskontroll og lurer litt på når DU bestilte time til det? Har du bestilt time eller venter du til det nærmer seg 8-12 uker?
 
Hei alle sammen.

Jeg tenker litt på første svangerskapskontroll og lurer litt på når DU bestilte time til det? Har du bestilt time eller venter du til det nærmer seg 8-12 uker?

Jeg har bestilt til jeg er 10+0:)

Om jeg skulle miste bare avbestiller jeg :) må bestille tidlig hos min lege for å få time.. han er alltid opptatt
 
Jeg har bestilt til jeg er 10+0:)

Om jeg skulle miste bare avbestiller jeg :) må bestille tidlig hos min lege for å få time.. han er alltid opptatt

Ok, burde sikkert gjøre det jeg også, da legen min har lang ventetid.
 
Jeg har bestilt time 12+0. Det var første ledige, så det klaffet fint:) Tenker deretter å gå til privat jordmor for videre kontroller.
 
Fikk beskjed i høst at blodprøvene ikke kan tas før etter 12 uker og at de derfor ikke satte opp første svangerskapskontroll hos lege før da. Vet ikke hvordan det er ift jordmor.
 
Liten plass hvor jeg bor, så gruer meg til å ringe før 12 uker har gått. Vil ikke at så mange finner det ut før vi velger å fortelle det selv.
 
Har legetime 31.7 for noe annet. Nevner det da, så ser vi hva som gjøres videre..:) får sikkert time etter ferie :)
 
Jeg har bestilt time 12+0. Det var første ledige, så det klaffet fint:) Tenker deretter å gå til privat jordmor for videre kontroller.

Jeg spør sikkert dumt, siden jeg har vært gjennom dette en gang før, men kan man selv velge jordmor, eller MÅ man holde seg i kommunen man bor?
 
Liten plass hvor jeg bor, så gruer meg til å ringe før 12 uker har gått. Vil ikke at så mange finner det ut før vi velger å fortelle det selv.
Uff, jeg ser den :/ her kan jeg må time over nett.
 
Jeg spør sikkert dumt, siden jeg har vært gjennom dette en gang før, men kan man selv velge jordmor, eller MÅ man holde seg i kommunen man bor?

Jeg har ikke noe erfaring med jordmor selv, men antar at i de fleste kommuner er det knapt med ressurser, og at man derfor må holde seg til egen kommune. Jeg kommer til å gå privat (koster 490kr per time), fordi jeg ikke orker å treffe en ny dame hver gang, som jeg vet ofte er tilfelle i vår kommune.
 
Back
Topp