Første kontroll!

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Når går du på første kontroll? Den første "obligatoriske" begynner jo ikke før uke 10-12.
Noen som skal før?
Med første barn var jeg på sjekk da jeg var så usikker på alt. Vurderer denne gangen også da jeg mista sist (altså mellom denne og første mann).

Noen andre som skal?
 
Legen nevnte på at jeg skulle få tettere oppfølging når jeg ble gravid så bestilt time hos fastlegen alt. Så får jeg høre hva hun tenker videre.
Veldig usikker selv på hva som er nødvendig, men jeg er av typen med mye bekymringer.
 
Venter nok til første vanlige kontroll, tar den hos legen også kontakte jordmor. Synd jeg har flyttet siden førstemann, jordmora mi sist var uvurderlig.
 
Jeg skal på tidlig ul 7+3, men blir nok ikke svangerskapskontroll før uke 12-13 vil jeg tro.
 
Har første legetime 5. Mai :) så har jeg bestilt TUL 15.06, da er jeg 11+2 :)
 
Hmm jeg fikk første legetime 1.Juni, syns det var fryktelig lenge til da legen sa jeg skulle få litt tettere oppfølging..? Da er jeg 7+6. Da kunne jeg egentlig tenkt meg å ha TUL.
Når det gjelder å bestille tidlig ultralyd går det via fastlegen eller kan man bare ringe dit man ønsker å ha undersøkelsen?
 
Hmm jeg fikk første legetime 1.Juni, syns det var fryktelig lenge til da legen sa jeg skulle få litt tettere oppfølging..? Da er jeg 7+6. Da kunne jeg egentlig tenkt meg å ha TUL.
Når det gjelder å bestille tidlig ultralyd går det via fastlegen eller kan man bare ringe dit man ønsker å ha undersøkelsen?

Dersom du vil betale selv ringer du bare dit du selv vil:)
 
Var hos legen idag på grunn av noe annet,så tok likså godt opp graviditeten. Hun var usikker på hvor langt jeg var på vei. Skal derfor på TUL om 2-3uker,får time fra sykehuset i posten om noen dager. Skal til fastlegen igjen 19.mai [emoji4]
 
Jeg er også veldig usikker på termin. Fikk time neste uke. Da er jeg 5+6 tror jeg. Har også risikofylt yrke, så skal høre om når det anbefales å i permisjon. :)
 
Var hos legen idag på grunn av noe annet,så tok likså godt opp graviditeten. Hun var usikker på hvor langt jeg var på vei. Skal derfor på TUL om 2-3uker,får time fra sykehuset i posten om noen dager. Skal til fastlegen igjen 19.mai [emoji4]

Så spennende med tul[emoji16] har du tatt digital test med ukesindikator?
 
Så spennende med tul[emoji16] har du tatt digital test med ukesindikator?

Ja,gjorde det i helgen. Fikk 1-2..så er rundt 3-4 uker-tror selv jeg bikket 4 uker idag[emoji4] Men jeg har ikke hatt mensen siden ca 1.mars så hun ville ha meg på tul[emoji4]Synes det er helt greit, da får jeg noe litt mer konkret å forholde meg til[emoji4]
 
Ja,gjorde det i helgen. Fikk 1-2..så er rundt 3-4 uker-tror selv jeg bikket 4 uker idag[emoji4] Men jeg har ikke hatt mensen siden ca 1.mars så hun ville ha meg på tul[emoji4]Synes det er helt greit, da får jeg noe litt mer konkret å forholde meg til[emoji4]

Det er jo aldri feil med tul;) ;)

Så spennende
 
Jeg vil på tul, siden vi var på ultralyd sist jeg var gravid i uke 13, men da hadde hjerte sluttet å slå i uke 7, så tenkte å reise enda tidligere denne gangen. Håper og tror jeg får henvisning av fastlege, men om ikke, hvilken uke hadde dere valgt å dra? [emoji4]
 
Dumt spm. Men tenker tul på volvat Og de tilbyr det fra uke 6. Er det da svangerskapsuke 6?
 
Jeg har på TUL igår for å se sånn ca hvor langt jeg var på vei. Han trodde jeg var 4-5 igår[emoji4] Fikk med bilde av et lite korn[emoji7] Får en gratis ul 11.mai siden vi ikke fikk sett så mye igår[emoji4] Kjempe fornøyd med lege og veldig glad for at vi får en time til helt gratis[emoji4]
 
Back
Topp