Første barn drømmen (Gravid)

Takk folkens!! jeg er både kjempe glad og spent på hvordan det her går!! Skal teste med strimmel annen hver dag nå, og digital i morgen :happy093
Håper alle gode ting er tre, og at det er terminspiren :Heartred
Krysser fingre og tær! Lille i magen krysser også fingre og tær for deg og spiren, dette fortjener du så utrolig mye! Heier alltid på at fine folk skal få bli mamma! Heldige barn :love017
 
Da har jeg det svart på hvitt med digital, klarte ikke å vente til i morgen likevel :happy093
Håper det utvikler seg. Føler meg overasskende rolig til tross historikk med både kjemisk og MA. Jeg velger å være lykkelig og tenkte positivt, og heller ta det som det kommer. :shy:

test10.jpg
 
Da har jeg det svart på hvitt med digital, klarte ikke å vente til i morgen likevel :happy093
Håper det utvikler seg. Føler meg overasskende rolig til tross historikk med både kjemisk og MA. Jeg velger å være lykkelig og tenkte positivt, og heller ta det som det kommer. :shy:

Vis vedlegget 432856
Se den da!!! Hurraaaa!!!! :wavGratulerer!! :Heartred :love017 så glad på dine vegne!! Krysser fingre og tær for at dette er terminspira! ❤️ Best å ta det sånn ja, det vil jo aller helst gå bra (og du kan jo ikke påvirke det uansett hvordan du føler rundt det så lurt å håpe og ta det som det kommer) :love017
 
Se den da!!! Hurraaaa!!!! :wavGratulerer!! :Heartred :love017 så glad på dine vegne!! Krysser fingre og tær for at dette er terminspira! ❤️ Best å ta det sånn ja, det vil jo aller helst gå bra (og du kan jo ikke påvirke det uansett hvordan du føler rundt det så lurt å håpe og ta det som det kommer) :love017
Tuuuusen takk! :love7 Jeg er paff hvor fort det gikk, trodde det ville ta lengre tid. Blir spennende å se! Uansett er man et steg nærmere babydrømmen. Kommer til å anerkjenne når jeg er nervøs og møte de tankene med omsorg, men også ikke tillate at det blir altoppslukende. Det her er så koselig. Ble så rørt også, fordi jeg beregnet termin og det var 2 januar som er èn dag etter bestemors bursdag. :Heartred Hvis hun levde idag ville dette vært beste bursdagsgaven, hun elsket babyer og barn. :love017
 
Tuuuusen takk! :love7 Jeg er paff hvor fort det gikk, trodde det ville ta lengre tid. Blir spennende å se! Uansett er man et steg nærmere babydrømmen. Kommer til å anerkjenne når jeg er nervøs og møte de tankene med omsorg, men også ikke tillate at det blir altoppslukende. Det her er så koselig. Ble så rørt også, fordi jeg beregnet termin og det var 2 januar som er èn dag etter bestemors bursdag. :Heartred Hvis hun levde idag ville dette vært beste bursdagsgaven, hun elsket babyer og barn. :love017
Hihi kjenner igjen den følelsen, etter nesten å ha gitt opp håpet så plutselig så bare satt den. Blir spennende å følge veien din videre :love017 ett steg nærmere nå, og helt fantastisk at det kom som du ønsket nære bursdagen til bestemoren din ❤️
 
PP6 - 12 dpo

Jeg har gjort feilen der jeg tok test hver dag likevel istedenfor annenhver dag. Synes 12 dpo er svak. Forberedet meg selv at det her potensielt kan være kjemisk graviditet.

testprogresjon.jpg


Redigert; Tror bare frykten for å miste satt dypere enn jeg trodde. Tok test 2 timer senere etter første 12 dpo test. Synes det ser helt grei ut, og fin dobling med tanke på 10 dpo. Får bare ha is i magen og heller teste annenhver dag istedenfor hver dag. Blir håpløst å bli stresset for å se svak forbedring eller ingen forbedring når det er 24 timer eller mindre mellom.

testprogresjon.jpg
 
Last edited:
PP6 - 12 dpo

Jeg har gjort feilen der jeg tok test hver dag likevel istedenfor annenhver dag. Synes 12 dpo er svak. Forberedet meg selv at det her potensielt kan være kjemisk graviditet.

Vis vedlegget 433040

Redigert; Tror bare frykten for å miste satt dypere enn jeg trodde. Tok test 2 timer senere etter første 12 dpo test. Synes det ser helt grei ut, og fin dobling med tanke på 10 dpo. Får bare ha is i magen og heller teste annenhver dag istedenfor hver dag. Blir håpløst å bli stresset for å se svak forbedring eller ingen forbedring når det er 24 timer eller mindre mellom.

Vis vedlegget 433054
Høres lurt ut å heller teste annenhver dag ❤️ synes i begge tilfeller at det var en fin stigning fra 10 til 12, også er det også greit å ha i mente at hCG stiger ikke i en rett linje oppover som man gjerne får inntrykk av, så med mindre de synker så ville jeg ikke bekymret meg. I tillegg er jo ikke disse testene helt til å stole på, fargestoff, urinkonsentrasjon osv kan gi store utslag så ta de med en klype salt ;) :love017
 
Høres lurt ut å heller teste annenhver dag ❤️ synes i begge tilfeller at det var en fin stigning fra 10 til 12, også er det også greit å ha i mente at hCG stiger ikke i en rett linje oppover som man gjerne får inntrykk av, så med mindre de synker så ville jeg ikke bekymret meg. I tillegg er jo ikke disse testene helt til å stole på, fargestoff, urinkonsentrasjon osv kan gi store utslag så ta de med en klype salt ;) :love017
Det er sant. Skal teste i morgen igjen, og forhåpentligvis har det steget fint. Hver dag er det ikke alltid man ser at det har forandret seg noe særlig, men annenhver dag er det som regel ikke tvil da :D
 
PP6 - 14 DPO

Smått kommer trua at det her kanskje kan være terminspira. Tror ikke jeg helt tror på det inntil man ser bankende hjerte på TUL, men så langt virker det lovende testmessig. Det var ikke så dumt å teste annenhver dag kjenner jeg, neste blir 16 dpo. Tenker å bruke opp testene jeg har (4 babyplan strimmel) og to digitale med ukeindikator og si meg ferdig med testingen. :)

testprogresjon.jpg
 
PP6 - 15 DPO

Tok ikke strimmel idag siden jeg tok igår. Men sa ingenting om digital.
Å komme over kjemiske grensen ser mer og mer lovende ut. :D Tenker å regne graviditeten etter menstermin, og da er det akkurat 1 uke til uke 5. Fortsetter det sånn er jeg ganske trygg på at det går nok fint. Uansett er det å følge med på test-progresjon aldri garanti for noe utenom at man kommer over kjemiske grensen. Det jeg gru-gleder meg mest til er ultralyd i uke 8/9. Har fortsatt å få bekreftet bankende hjerte tilgode.

digital2-3.jpg
 
PP6 - 16 DPO

Jeg lyver hvis jeg ikke innrømmer at jeg har hatt litt bekymring rett før jeg tok strimmeltest. Eneste symptom jeg har av graviditet er uteblitt menstruasjon og sovnet på sofaen to ganger på ettermiddag/kveld på en uke. Ikke har jeg ømme bryster, ikke murringer, ikke småkvalme, ingenting. Men det går nok fint, mange som ikke har spesielt til symptomer - og dessuten er dette veldig tidlig uansett.

Mangel av 'å føle seg gravid' fikk meg til å gruble over om testen idag blir lysere... Men så snudde jeg den og den var mer tydelig i forhold til to dager siden. :) Testingen går mot slutten, ønsker veldig gjerne å se 3+ på digital og si meg ferdig med det.

testprogresjon.jpg
 
Back
Topp