Første barn drømmen (Gravid)

Julie.

Forelsket i forumet
Hei og hei!

Har vært en babyverden-forum lurker en liten stund før jeg laget meg bruker og i det hele tatt startet prøvingen. Men kjenner at det å lage dagbok og loggføre prosessen er noe jeg har litt lyst å gjøre. Må si at jeg setter pris på at det finnes slik fellesskap der man kan dele erfaringer, tanker, sorger og gleder når det kommer til blant annet prøveperioden.

Jeg er 27 år og samboer er straks 25. Er veldig spent nå som det er endelig vår tur å prøve på første barnet. Krysser fingrer, tær, ankler og hofter at vi får positiv gravidtetstest innen ett år. (redigert): krysser fingrer, tær, ankler og hofter at man får terminspire neste gang man får positiv g.test. :Heartred

Status:
PP1 - Okt 23 (Ikke gravid)

PP2 - Nov 23 (Gravid)(Mistet rundt uke 5, kjemisk graviditet)
PP3 - Des/Jan 23/24 (Gravid)(MA oppdaget 8+1)
PP4 - Feb 24 (Ikke gravid)
PP5 - Mar 24 (Ikke gravid)
PP6 - Apr 24 (Gravid)
 
Last edited:
Så spennende! Lykke til :Heartpink
Jeg er også førstegangsprøver og man er skuffet uavhengig om det er pp1 eller pp5 merker jeg! Innstilt på at det tar tid, men så lenge det ikke går er man kanskje også redd for at det ikke skal gå i det hele tatt :dead:

Jeg ønsketenker og håper at vi har hver vår spire før jul :gen014
 
Så spennende med prøving på førstemann :love017 Kanskje testen blir positiv en av de neste dagene :smiley-angelic001
 
Så spennende! Lykke til :Heartpink
Jeg er også førstegangsprøver og man er skuffet uavhengig om det er pp1 eller pp5 merker jeg! Innstilt på at det tar tid, men så lenge det ikke går er man kanskje også redd for at det ikke skal gå i det hele tatt :dead:

Jeg ønsketenker og håper at vi har hver vår spire før jul :gen014

Tusen takk!
Det er så spennende tid å være førstegangsprøver, føler man sitter med mange følelser rundt det på godt og vondt. Statistikken tilsier heldigvis at de aller fleste klarer å bli gravid og få barn enn motsatt. Da er det bare å være optimistisk og tenke at man gjør det man kan, og mest sannsynelig går det bra før eller siden. :happy:

Positive med slike nedturer uansett prøveperiode er at selvom man sitter med skuffelse og litt småsorg; tenk hvor stor glede det blir når det først klaffer.
Manifisterer at spire klamrer seg fast før jul for oss begge! :love7
 
Så spennende med prøving på førstemann :love017 Kanskje testen blir positiv en av de neste dagene :smiley-angelic001

Jaa! For noen så kommer det ikke positiv før litt senere eller akkurat på IKM. Ville vært positiv overasskelse! Fortsatt en mulighet, men også er innstilt at det går bra uansett resultat måneden her. :joyful:

Skal til Oslo neste uke i fire dager for konsert, og skal samt feire bursdagen til samboer en av dagene. Man kan si at positive hvis det ikke går denne syklus er at man kan kose seg litt med festlighet, godt selskap og gode drinker før neste eggløsning. :hello2

Vi får se, ville vært størst glede hvis det viser seg å være positiv likevel om noen dager.
 
CD 26 - DPO 12

Idag kjente jeg noe antydning til mensensmerter. Hvis jeg har 28/29 dagers syklus skal det mest sannsynelig komme på lørdag/søndag. Sist gang jeg hadde mensen er 11 år siden, og kan ikke si at jeg gleder meg til det. Husker mensen som smertefult. Skal prøve å unngå smertestillende siden det står at det er ikke gunstig i forhold til at man er prøver, at det kan hemme eggløsning og div. Men håper på at syklusen er relativt stabilt etter p-pille slutt sånn ca slik det var før jeg startet på hormoner.
 
CD 26 - DPO 12

Idag kjente jeg noe antydning til mensensmerter. Hvis jeg har 28/29 dagers syklus skal det mest sannsynelig komme på lørdag/søndag. Sist gang jeg hadde mensen er 11 år siden, og kan ikke si at jeg gleder meg til det. Husker mensen som smertefult. Skal prøve å unngå smertestillende siden det står at det er ikke gunstig i forhold til at man er prøver, at det kan hemme eggløsning og div. Men håper på at syklusen er relativt stabilt etter p-pille slutt sånn ca slik det var før jeg startet på hormoner.
Huff, men så snart tr er her starter er en ny pp så det er jo positivt da :Heartred Om du har veldig store smerter bør du kjøpe sånne varmeflasker og/eller sånne "plaster" med varme i (selges på normal), det kan lette veldig på smertene når det står på som verst! Lykke til og håper neste pp er pp det sitter en spise :love7
 
Huff, men så snart tr er her starter er en ny pp så det er jo positivt da :Heartred Om du har veldig store smerter bør du kjøpe sånne varmeflasker og/eller sånne "plaster" med varme i (selges på normal), det kan lette veldig på smertene når det står på som verst! Lykke til og håper neste pp er pp det sitter en spise :love7

Veldig klar for å starte ny pp! :cool: klarte ikke å dy meg og tok test idag istedenfor i morgen, og det var klinkeklart negativ.
Takk for tips! Har ikke hørt noe om sånne varmeplaster før. Må definitivt prøves ut. Har jobbhelg i morgen, og heldigvis er det normal på vei til arbeid, kanskje det er det som redder meg fra å krepere helga her :hilarious:

Håper du har en god god helg :happy::happy::Heartpink
 
CD 27 - DPO 13

Negativ hcg test, og kjenner at tanta banker på livmor-døra mer idag. Manifisterer at det klaffer PP2 :smiley-angelic001 sies statistikksett at rundt halvparten er gravid innen tre måneder... Ville vært litt deilig å få til så tidlig, men da helst PP2, fordi på PP3 gitt at syklusen er stabil så er termin akkurat på bursdagen min :hilarious: :hilarious: Litt morsomt å tenke at det blir beste gaven man får, men man vil gjerne at barnet har sin egen dag - litt kjedelig å dele med hu mor. Nå er sjansen veldig liten at barn blir født presist på termindagen heldigvis hvis det plutselig klaffer PP3 :playful:.

Blir bare glad av tanken å ha en liten nugget i armene, har allerede kjøpt par tøfler basert på favoritt animasjonsfilmen i str 28/29. Har fast bestemt at det ikke blir mer kjøp av barnesaker før graviditet er faktum, men disse risikerte jeg ikke at det skulle bli utsolgt igjen når zalando ble helt tom for de og plutselig ble det påfyll igjen. :angelic:

21731b70fe9543bba4bc6d353778fc90.jpg
 
Fordelen med bursdag ca samtidig da er at du kan holde et felles familieselskap - hovedfokuset blir jo på barnet, men etter hvor eldre man blir er kanskje det like greit :laughing002:hilarious: penger og tid spart hvert fall haha!

Haha, for noen gøye crocs! Har også handla et par ting til bebbis, bl.a en body som det står "hjerteknuser" på fra Kaizers sin merch-kolleksjon. Måtte bare ha den da det er sangen til meg og mannen :Heartpink Drømmen er å ha en positiv test å legge oppå den for å overraske mannen en dag snart :love7 tenker det er en del av manifesteringen jeg! Men vil helst kose meg med å handle etter det er et faktum da :blob5
 
Genialt og bra du ser løsninger @Karro93 hahahah. Når jeg så termin for PP3 tenkte jeg "dæven så kjedelig", i tillegg har mannen til søsteren min bursdag dagen etter, svigermor midt i september, og i det hele tatt. Blir liksom en gjeng med midt/sen september gebursdager plutselig :dance018:laughing002Egentlig kan bli litt morsomt og.

Samboer synes det var helt vilt at det kom "shrocks" i posten kun få dager etter p-pilleslutt, men flirte godt :hilarious:
Koselig at du ordna med kaizers body! det er så søtt og personlig mellom deg og mannen, ser for meg at det blir så artig for han å bli overassket på den måten:Heartpink. Håper du får snart en nurk som fester seg og mannen får se den flotte overassken. Krysser fingre at det skjer med deg asap. :gen053
Skal forresten på Kaizers konsert midt i november som jeg gleder meg mye til, det blir magiskt! Ikke hatt mye forhold til dem før, men samboer har hørt masse på dem før og nå. Jeg har blitt litt frelst. :dance011
 
Det jeg stusser over er at jeg tok EL-test av ren nysgjerrighet nylig (DPO 13), og den var veldig mørk, ikke "peak", men.. Tidligere i DPO land vistes den nesten ikke. Synes det er merkelig, men kan ha sammenheng med at PP1 er også samme måned som p-pille slutt for all del, men jeg fikk positiv/peak EL-test i CD 14.
Undres om dette er vanlig å få rett før mensen, prøvde å lese meg opp og det virker som det kan være;

1) kroppen prøver på ny eggløsning (virker som mer uvanlig enn vanlig).

2) på bakgrunn av at progestoron reduksjon og økning av østrogen, mensen rett rundt hjørne.

3) At man er gravid (LH og HCG ligner og derfor kan LH plutselig bli mørk), men dette er svært usannsynelig siden det er DPO 13 og klinkende klar negativ HCG test.

Litt spesielt likevel synes jeg, spent på morgendagen.
 
CD 28

Ikke mensen, ingen antydninger til det heller. Ei gravid heller ifølge test.

El-testen er ganske svak idag, undres om det kan hende at det var eggløsning forsøk 2 for noen dager siden når el-testen var ganske mørk/nesten peak(?). Antok at det var vanlig å få slike EL-tester rett før mensen. Men da preferert at mensen kommer. Når jeg ikke gikk på p-piller var det tydelig mensensmerter litt før det skjedde blødning, men det kjenner jeg ikke idag. I går var det antydning, men ikke nærheten av slik det pleide å være (ganske mild men man kjente som om man brygget på noe).

Har litt bekymringstanker, ønsker så gjerne stabil syklus med engang egentlig. Men må være tålmodig.
 
PP2 - CD 1

Jeg snakket litt for tidlig, i dag kom TR og er faktisk litt lettet! Føler at jeg var litt heldig nå at man fikk TR(ikke bortgangsblødning) første måneden etter p-pille-slutt. Da er man klar for PP2 :cool:
 
PP2 - CD 10

Tilbake fra Oslo og tok første eggløsningstest for denne syklusen, den var skrikende positiv. Antok det skulle være negativ og antydning at det blir mørkere etter noen dager/bli positiv på lørdag. Synes det er litt vel tidlig for å være syklus dag 10 :oops: Legger inn aksjer regelmessig og hadde en tidligere idag, så det er ikke problem.

Tok graviditetstest for sikkerhetsskyld siden det var rart å ha tidlig positiv eggløsningstest... og det var heldigvis negativ, for på denne turen var jeg ikke forsiktig med gode drinker, ost- og spekemat. Passer på at alt av sånne ting er forbeholdt mensen- og før eggløsning, så jeg ble mildt sagt litt stresset om LH verdien var høy med tanke på mulig graviditet siden det var såpass tidlig.

Skal legge til aksjer i kveld og kanskje før jobb i morgen i tillegg, så er man klar til DPO land snart :gen014
 
Neida! tok feil! det er syklusdag 11, og siden eggløsningstesten var positiv nå i kveld, så er vel egget sluppet rundt syklusdag 12.
 
Neida! tok feil! det er syklusdag 11, og siden eggløsningstesten var positiv nå i kveld, så er vel egget sluppet rundt syklusdag 12.
Så spennende! Krysser fingrene for en spire snart :love7

Fordelen med bursdag ca samtidig da er at du kan holde et felles familieselskap - hovedfokuset blir jo på barnet, men etter hvor eldre man blir er kanskje det like greit :laughing002:hilarious: penger og tid spart hvert fall haha!

Haha, for noen gøye crocs! Har også handla et par ting til bebbis, bl.a en body som det står "hjerteknuser" på fra Kaizers sin merch-kolleksjon. Måtte bare ha den da det er sangen til meg og mannen :Heartpink Drømmen er å ha en positiv test å legge oppå den for å overraske mannen en dag snart :love7 tenker det er en del av manifesteringen jeg! Men vil helst kose meg med å handle etter det er et faktum da :blob5
Kan oppdatere og melde at den bodyen kom til nytte på søndag - da ble det positiv test på meg :love2 håper å se deg i Juli-gruppa snart :blob5
 
Så spennende! Krysser fingrene for en spire snart :love7


Kan oppdatere og melde at den bodyen kom til nytte på søndag - da ble det positiv test på meg :love2 håper å se deg i Juli-gruppa snart :blob5

Ville vært magiskt hvis det klaffer denne runden :Heartred:Heartred Er så nervøs å ha for stor håp, for det var så kjedelig å teste så mye og for hver gang bli skuffet. Heldigvis positivt instilt at det ordner seg, og man må bare ha is i magen :)

og næmmen HURRA!:smiley-bounce016 gratulerer så mye mama'! Trivelig overasskelse det ble med bodyen, kan se for meg at begge var rørt over positive testen. :love7
Sies at første to prøveperiodene er størst sjanse å unnfange, håper at jeg er så heldig at det klaffer denne gangen - da rekk man akkurat å være med i juli-gruppa!
 
Last edited:
Ville vært magiskt hvis det klaffer denne runden :Heartred:Heartred Er så nervøs å ha ha for stor håp, for det var så kjedelig å teste så mye og for hver gang bli skuffet. Heldigvis positivt instilt at det ordner seg, og man må bare ha is i magen :)

og næmmen HURRA!:smiley-bounce016 gratulerer så mye mama'! Trivelig overasskelse det ble med bodyen, kan se for meg at begge var rørt over positive testen. :love7
Sies at første to prøveperiodene er størst sjanse å unnfange, håper at jeg er så heldig at det klaffer denne gangen - da rekk man akkurat å være med i juli-gruppa!
Så spennende! Sender deg masse masse babystøv! :love7

Tusen takk! Veldig koselig og surrealistisk overraskelse :Heartpink er fremdeles veldig tidelig og alt kan skje, men bare så glad vi i det hele tatt har fått det til :love017
 
Så spennende! Sender deg masse masse babystøv! :love7

Tusen takk! Veldig koselig og surrealistisk overraskelse :Heartpink er fremdeles veldig tidelig og alt kan skje, men bare så glad vi i det hele tatt har fått det til :love017

Takk, tenk hvor artig hvis vi begge fikk det til på PP2!

Håper at spiren klamrer seg fast og at du har fin og sunn graviditet :Heartred Absolutt magiskt, rart og spennende at man kan vokse liv.
 
Back
Topp