Følger pappaen opp svangerskapet?

Babylykke nr. 3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
har deres partner vært med til jordmor, eller er dette ikke normalt? Min har ikke vært med en enest gang enda og jeg stusser litt over det, derfor lurer jeg på om det kanskje ikke er så normalt.
 
Nei nei. Han har ikke vært med på noen svangerskaps kontroller! Var med på ultralydene med første mann men ellers er han ikke med!
Skjønner egentlig ikke helt hvorfor, å sitte der mens jordmor måler mage og vekt er liksom ikke nødvendig og ta seg fri for[emoji85]
Men han er iallfall med på fødsel da[emoji23]
 
Min er med når det passer iforhold til jobb, han jobber skift, så muligheten dukker opp innimellom. Han har hatt lyst de gangene og da får han jo være med [emoji4]
 
Mannen er med på ultralyder på sykehuset, men ikke til fastlegen på kontroller der
 
Det er enda god det ikke bare er min har følt meg litt dum i det jeg sitter å venter på min time og det kommer ut par etter par fra jordmødrene og jeg kommer uten ☺️
 
Vi går sammen på ultralydene, men jordmor og legen går jeg helst til selv. Der snakkes det jo om en del av de litt mindre snasne sidene av å være gravid også, og jeg trenger ikke å dele alt om de tingene der med kjæresten min tenker jeg [emoji23]
 
Han har vært med når der har vært ultralyd. Men nå fremover blir det ultralyd omtrent hver gang, så han kan få velge selv om han vil være med :)
 
Her har han kun vært med på tidlig ul og oul, ikke vært med til jordmor eller på vekstkontroll. Ser ingen grunn for at han skal ta fri fra jobb hver gang jeg skal noe[emoji4]
 
Sambo har kun vært med på oul under mine 3 svangerskap. Ser ikke helt hva han skal være med for. Jeg forteller om det er noe.

Men han spør jo om det går bra med oss. Og støtter og hjelper til når formen er bånn. Ol
 
Min har ikke vært med på anna enn ultralydene. Jeg synes det er greit da det er enklere å stille de litt "pinlige" spørsmålene til jm da jeg er aleine. Men han skal være med på neste for å skrive farskapserklæring, også synes han det nok er litt ålreit å se hva jeg gjør på disse kontrollene :)
Men jm har sagt at far er hjertelig velkommen om han ønsker å være med :)
 
Min var med på oul og første time på ABC. Stod i brevet derfra at det var for begge, men tenker jeg går alene de neste gangene (inkludert to ultralyder til som er tilvekstkontroll)
 
Nei nei. Han har ikke vært med på noen svangerskaps kontroller! Var med på ultralydene med første mann men ellers er han ikke med!
Skjønner egentlig ikke helt hvorfor, å sitte der mens jordmor måler mage og vekt er liksom ikke nødvendig og ta seg fri for[emoji85]
Men han er iallfall med på fødsel da[emoji23]
Samme her :angelic: skjønner ikke helt hvorfor han skulle ha vært med :angelic: han er selvfølgelig med på fødselen da ;)
 
Dette er våre første barn, så jeg liker å ha han med på ultralydene. Jeg får veldig mange av de pga. tvillingene så jeg dratt alene et par ganger også. Lege og jordmor går jeg til alene[emoji4]
 
Her var han med på tidlig UL og OUL både med 2-åringen og med twinsa. Resten fikser jeg.. Har ikke behov for å ha han med, og han har mer behov for å være på jobben også. Ikke helt naturlig for meg, skjønner ikke helt hva han skal gjøre der [emoji28]
Selvfølgelig hadde han nok synes det var stas å være med på noen av de ekstra ul jeg har denne gangen da, men jeg synes det går helt fint å dra selv også.
 
Han har vært med når det har vært ultralyd, og et par ganger på jordmortimene når han har måttet kjøre meg:)
 
Her har han vært med på alt av ultralyder og jordmortimer, og det synes jeg er topp da det er vårt første barn og helt nytt for oss begge. Vi får ekstra oppfølging også, så er veldig glad for at han har en jobb hvor det ikke er noe problem å ta seg fri [emoji5]
 
Jeg hadde med meg samboer på første kontroll, fordi jeg hadde lest at det var kjekt siden det var så masse informasjon på en gang da. Det var helt bortkastet, og jeg følte meg litt dum som hadde ham med. Vi fikk ikke NOE informasjon, bare måle blodtrykk og fylle ut helsekort, og husj på dør med oss. Så det var helt bortkastet.

Ellers har han vært med på OUL, og skal være med en gang til jordmor for å skrive under på farskapserklæringsskjema (kan gjøre det på nav også, men det er mye lenger køer og vanskeligere å komme til).

Ellers blir han ikke med på noe. Det er jo null vits. Om han har spørsmål, så skriver jeg dem ned og spør for ham.

Menn får jo ikke fri fra jobben med lønn som vi gjør, og da synes det er temmelig bortkastet å bruke opptjent avspasering på å sitte og se på at noen måler blodtrykket mitt.

Han får heller en grundig rapport fra meg når alt er overstått.
 
Sist var han med på alle ul og jm kontrollene+omvisning på fødeavdelingen..denne gangen bare ul og jm(er kun 3jm besøk i Danmark med barn nr 2..),ellers har vi gått på 2 ul privat tidlig også skal vi på 3d ul 22.des:)
 
Her har han vært med på UL og den første jordmortimen. Den er litt spennende da du kan få høre hjertelyden for første gang, og da er det jo litt kjekt at begge er der for det første møtet :)

Ellers går jeg mye alene. Nå hadde det seg slik at han enda ikke har fått høre hjertelyden, så han bli nok med en gang på nyåret for å høre det lille hjerte slå :)
 
Back
Topp