Jeg har begynt selv om termin er 8.mai (men menstermin er 25.april). Forrige gang hadde jeg med meg for mye. Denne ganga ser lista omtrent sånn ut:
-overnattingskoffert til storebror (som skal til morfaren)
-klesskift og ullsokker til pappaen (han pakker selv)
-myke klær til meg (joggebukse, lang cardigan, gravidtights, ullsokker, truser, amme-bher, nattkjole og slippers til dusj), magebånd (stabiliserte bekken og mage etter fødsel sist og var behagelig da alt var «løst»)
-toalettsaker og litt sminke, ørepropper, en god håndkrem/bodylotion, leppepomade
-ammeskjold, Simplex salve, ammeinnlegg engangs og ull
-bind, antibac, våtservietter
-kamera, lader, MacBook (i tilfelle fødsel drar ut i tid), headset
- snacks og drikkeflaske, spekeskinke [emoji6]
- bbhugme pute (legger i bilen)
-bilstol og tynt ullteppe
-tisselaken til bilen i tilfelle lekkasje på veien dit eller hjem igjen (erfaringsmessig er dette lurt)
-bæresjal
-til baby: engangs vaskekluter, bepanthensalve, babyolje, ull/silkeklær, tynne luer i ull/silke, hentesett, et par ekstra bodyer og bukser med fot, koseklut, tynt teppe i bomull til
svøping
Tror det er det...sist hadde jeg med en del som ikke ble brukt, blant annet ammekjole, hårføner (hvis en er sår nedentil er det visst ok å
tørke seg med etter dusj), eget dopapir, bok og notatbok-og vanlige klær er ikke vits. Behagelige, men fine myke klær var tingen sist. Var så varm og mistet mye vann etter fødsel så trengte flere skift.
Kommer til å ha den helt ferdig til uke 36, men har begynt å finne frem og hive oppi noe av det jeg ikke har bruk for nå likevel. Storebror kom tre uker før termin så jeg vil ha alt klart.