Fødselsbag

BabyBluum

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
*Aprilbaby 2018*
Septemberlykke 2024
Har dere begynt å pakke?
Hvis ikke; når tenker dere å ha den klar?
Hva har dere pakket/hva tenker dere å ha med?
Jeg er førstegangs og har bare googlet litt på hva som er lurt å ha med + spurt et par venninner og begynt å skrive liste utifra dette og mine behov.
 
Jeg har ikke begynt å pakke enda, men tenker å skrive en liste og få handlet inn det jeg mangler snart. Har blitt fremskyndet og har termin i slutten av mars[emoji5]
 
Jeg har begynt selv om termin er 8.mai (men menstermin er 25.april). Forrige gang hadde jeg med meg for mye. Denne ganga ser lista omtrent sånn ut:

-overnattingskoffert til storebror (som skal til morfaren)
-klesskift og ullsokker til pappaen (han pakker selv)

-myke klær til meg (joggebukse, lang cardigan, gravidtights, ullsokker, truser, amme-bher, nattkjole og slippers til dusj), magebånd (stabiliserte bekken og mage etter fødsel sist og var behagelig da alt var «løst»)

-toalettsaker og litt sminke, ørepropper, en god håndkrem/bodylotion, leppepomade

-ammeskjold, Simplex salve, ammeinnlegg engangs og ull

-bind, antibac, våtservietter

-kamera, lader, MacBook (i tilfelle fødsel drar ut i tid), headset

- snacks og drikkeflaske, spekeskinke [emoji6]

- bbhugme pute (legger i bilen)

-bilstol og tynt ullteppe

-tisselaken til bilen i tilfelle lekkasje på veien dit eller hjem igjen (erfaringsmessig er dette lurt)

-bæresjal

-til baby: engangs vaskekluter, bepanthensalve, babyolje, ull/silkeklær, tynne luer i ull/silke, hentesett, et par ekstra bodyer og bukser med fot, koseklut, tynt teppe i bomull til
svøping

Tror det er det...sist hadde jeg med en del som ikke ble brukt, blant annet ammekjole, hårføner (hvis en er sår nedentil er det visst ok å
tørke seg med etter dusj), eget dopapir, bok og notatbok-og vanlige klær er ikke vits. Behagelige, men fine myke klær var tingen sist. Var så varm og mistet mye vann etter fødsel så trengte flere skift.

Kommer til å ha den helt ferdig til uke 36, men har begynt å finne frem og hive oppi noe av det jeg ikke har bruk for nå likevel. Storebror kom tre uker før termin så jeg vil ha alt klart.
 
Nei, jeg har ikke begynt å pakke. Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gripe det an, når jeg skal være så lenge på sykehus. Må kanskje pakke en egen bag til tiden etter fødsel som mannen skal ta med.. [emoji848] Skal legge en plan med legene neste torsdag, så jeg pakker vel etter det. Håper på å være hjemme til over neste helg. Aner ikke om jeg får vasket klær der, eller om mannen må ordne opp f.eks. [emoji85] Jeg er veldig glad for å kunne se andres lister, for selv om jeg har gjort dette to ganger før, så husker jeg virkelig ingenting.. Men så er det ti og tjue år siden også da. [emoji23]
 
Jeg har ikke begynt å pakke, men vet sånn ca hva jeg skal ha med meg. Er førstgang jeg og, så kommer sikkert til å pakke altfor mye:p

Er fortsatt 10 uker til termin, tenker å ha bagen klar når permisjon begynner :)
 
Jeg har begynt å sortere ut noen babyklær i de minste størrelsen og holde øynene åpne etter noen store og behagelige bukser og en deilig pysj jeg kan ha etter fødselen. Har gått i de samme tre par mammabuksene nå de siste seks månedene, og tenker at de IKKE skal være med, er så lei av dem.

Veldig gøy å lese hva dere pakker med. Jeg er førstegangs, så har egentlig ikke peiling.

Min (veldig enkle liste) ser så langt slik ut:

Til baby:
To bodyer i str. 56
Fire bodyer i str. 50
Et lite sett (bukse + genser), str. 50
To heldrakter med ben, str. 56
Hjemmestrikket pledd og lue
Hentesett

Til meg:
Helsekort
Kosebukser
Cardigan
Pysj
Snacks
Vannflaske
Toalettsaker

Til pappaen:
Ekstra skift
Snacks
 
Førstegangs selv, har ikke begynt å pakke, men har begynt å kjøpe inn ting vi trenger (deodorant/tannkoster/dusjsåpe osv). Tenker å ha den ferdig pakket innen 33+0, så har forholdsvis god tid enda (28+5 idag)[emoji4]
Er ikke ferdig å skrive liste over hva som skal være med enda [emoji85] men tenker å ikke pakke for mye(3 skift til meg og baby, 2 skift til bf), og heller ha en ekstra bag stående klar hjemme dersom vi trenger mer klær osv [emoji4] viktigste å ha med er ladere, kamera og mat, tror jeg.
 
Husk! Bedøvelseskrem!
Var livreddende etter vaginal fødsel for meg sist. Skal på på do, smør seg først og etter 2sek var alt der nede bedøvd før man kunne la det gå [emoji7] var ikke en mareritt å gå på do da.
 
Husk! Bedøvelseskrem!
Var livreddende etter vaginal fødsel for meg sist. Skal på på do, smør seg først og etter 2sek var alt der nede bedøvd før man kunne la det gå [emoji7] var ikke en mareritt å gå på do da.
Så lurt!! [emoji1] legges i handlekurven på nett med én gang!
 
Jeg tenker å begynne å pakke i mars, men har begynt å tenke litt på hva jeg må kjøpe inn til bagen ☺☺
 
Husk! Bedøvelseskrem!
Var livreddende etter vaginal fødsel for meg sist. Skal på på do, smør seg først og etter 2sek var alt der nede bedøvd før man kunne la det gå [emoji7] var ikke en mareritt å gå på do da.

Hvilken bedøvelseskrem?:) Sist gang turte jeg ikke å verken kjenne eller se der nede i det hele tatt på ukesvis:bag::hilarious: Spørs bare om jeg hadde turt å smøre med noe som helst:rolleyes:
 
Har ikke begynt å pakke enda, men var kjekt med mange tips her inne[emoji16] er 30+2 nå og tenker å ha den pakket til uke 36-37? Går sikkert overtid igjen uansett[emoji23]
 
Angående behagelige bukser så var det noen i en annen tråd som tipsa om noen fra Cubus til 179 kr, med bred strikk oppe [emoji4] skal ha et par av dem tenkte jeg
 
Jeg har begynt å sortere ut noen babyklær i de minste størrelsen og holde øynene åpne etter noen store og behagelige bukser og en deilig pysj jeg kan ha etter fødselen. Har gått i de samme tre par mammabuksene nå de siste seks månedene, og tenker at de IKKE skal være med, er så lei av dem.

Veldig gøy å lese hva dere pakker med. Jeg er førstegangs, så har egentlig ikke peiling.

Min (veldig enkle liste) ser så langt slik ut:

Til baby:
To bodyer i str. 56
Fire bodyer i str. 50
Et lite sett (bukse + genser), str. 50
To heldrakter med ben, str. 56
Hjemmestrikket pledd og lue
Hentesett

Til meg:
Helsekort
Kosebukser
Cardigan
Pysj
Snacks
Vannflaske
Toalettsaker

Til pappaen:
Ekstra skift
Snacks

Dette virket som en smart liste:)
 
Husk! Bedøvelseskrem!
Var livreddende etter vaginal fødsel for meg sist. Skal på på do, smør seg først og etter 2sek var alt der nede bedøvd før man kunne la det gå [emoji7] var ikke en mareritt å gå på do da.

Det var lurt! Er det trygt å bruke salven på åpne sår etter evt sting/rifter?
 
Jeg tenker å pakke i mars, når jeg er ca 37+0 :)
Sist hadde jeg med veldig mye, denne gang skal jeg pakke mindre til meg og mer til baby. Skal bruke egne klær på baby denne gang :)

Skriver en liste før jeg begynner å pakke, så jeg vet jeg får med det viktigste :p
 
Back
Topp